Pe parcursul sezonului trecut, Ferrari a avut cel mai performant motor de pe grila de start, iar analiștii estimează că Scuderia avea un avans de circa o jumătate de secundă pe liniile drepte.
Mai multe echipe au solicitat Federației Internaționale de Automobilism (FIA) să analizeze modul în care Ferrari obține aceste performanțe și a emis o serie de modificări de regulament pe parcursul anului.
Ulterior, la finalul ultimei sesiuni de teste din această iarnă, FIA a anunțat că a ajuns la un acord confidențial cu Ferrari "pentru o serie de modificări tehnice".
FIA nu a oferit niciun fel de detalii cu privire la eventualele încălcări ale regulamentului tehnic de către Ferrari, însă principala suspiciune este că Ferrari a încălcat regulamentul tehnic.
Prin urmare, cele șapte echipe care nu utilizează motoarele Scuderiei s-au aliat și solicită într-un comunicat de presă comun desecretizarea acestor informații.
"Am fost surprinși și șocați de comunicatul FIA.
După luni de investigații FIA ca urmare a solicitărilor altor echipe, ne opunem faptului că FIA a ajuns la un acord confidențial cu Ferrari. Prin urmare, dorim detalii complete pe marginea acestui subiect", menționează comunicatul de presă.Comunicatul de presă este semnat de Mercedes, Red Bull, McLaren, Renault, Alpha Tauri, Racing Point și Williams. Cele șapte echipe susțin că vor apela la justiție în cazul în care FIA nu va desecretiza informațiile.
Via SkySports
F1 este farful motorsportului,fiecare constructor ar trebui lăsat liber la dezvoltare în limita unui buget si gata.
F1 a devenit o porcărie,o afacere in care cine da mai mult castiga
Spor la aberatii!
Mai mult decat atat, momentul ce a fost ales pentru comunicat e de toata jena si e ales asa de prost de parca au vrut sa creeze un scandal, nu sa-l ascunda.
A doua zi mai ia o medalie
A treia zi i-a prins
se doreste cu orice pret perturbarea echilibrului la maranello in debutul unui sezon 2020 cand in sfarsit toate angrenajele scuderiei is intr-o armonie perfecta ,vettel la varsta optima pentru dobandirea celui de-al cincilea titlu de campion mondial (32 de ani si 6 luni ) ,binotto lasand in urma primul an din postura de team-principal cu toate imperfectiunile inerente debutului intr-o astfel de pozitie atat de magulitoare , leclerc elimandu-si in sfarsit din curriculum vitae titulatura de rookie al apexurilor tuturor traseelor din calendarul competitional , monopostul SF1000 mai capabil dar si mai flamand ca oricand dupa trofeele acestui sezon iar recomandarea mea sincera catre binotto ii sa nu se lase ispitit sub nicio forma de acest autentic goz mediatic generat si mentinut de toto wolff cu o ferocitate grobiana care n-are nimic in comun cu doza de deferenta minimala care-ar trebui generata la adresa celei mai prestigioase echipe a F1 ,cel mai elocvent raspuns oferit de scuderie fiind o victorie in cursa australiana , foarte previzibila pentru mine avand in vedere multele carente ale motorului rivalilor din recentele teste spaniole si care prevestesc categoricul esec pentru cei din Brackley la final de noiembrie 2020
numa' o "coincidenta" stranie face ca in week-end-ul singaporez 2019 monopostul W10 cu numarul 44 o fost depistat cu freon la rezervorul de combustibil pentru certele beneficii oferite de o densitate corespunzatoare a benzinei taman africanului si nicidecum celorlalti 18 rivali ai sai care or fost obligati doar de condescendenta aratata rivalilor sa se descurce asa cum pot cu benzina clocotind iar apogeul acelei curse o fost cel de-al 19-lea "oponent" , caruia i se solicita sa obtina timpi comparabili cu Porsche SuperCup pentru a "desavarsi" performanta lui hamilton in cursa asiatica iar FIA o sfidat o lume intreaga cand o sanctionat asa cum se cuvine acest afront al lui toto wolff &co cu "impresionanta" suma de 5000 Euro
ajutorul fatis oferit de Todt scuderiei o fost reprezentat in 2019 si de deposedarea mai mult decat marsava a lui sebastian vettel de prima treapta a podiumului in cursa canadiana?
si pentru ce acea josnica penalizare de care FIA nu-i deloc straina ???
pentru doar o aparenta manevra periculoasa care ajunge sa starneasca doar zambete si pe un circuit de karting cu competitori la clasa puffy si nicidecum unui holtei african multiplu campion mondial al carui discurs temeinic efemizat : "it's so dangerously" o generat talharirea scuderiei in miezul zilei la o ora de maxima audienta
Hai sa nu comparam merele cu perele. Da, Mercedes a castigat pe acelasi motiv, ca a avut mai multa putere, dar a avut mai multa putere in mod legal, nu ilegal precum Ferrari, care a marit puterea motorului prin metode ilegale.
Tu nu esti neutru deloc, doar folosesti acest nume ca si nume de utilizator, in rest, esti fan Ferrari toata ziua.
3 aspecte legate de aparenta ocolire a regulamentului de catre ferrari pe parcursul anului 2019 or generat incertitudini rivalilor:
1- consumul de benzina aflat la o cota mai ridicata de 100 litri /ora ;
2- energia recuperata pe tur peste limita admisa de 4 MJ ( MGU-K+ MGU-H) , MGU-K la ferrari recuperand posibil peste limita admisa de 2 MJ/ tur;
3- consumul de ulei generat de pulverizarea acestuia in camera de ardere ;
acum daca-i doar un motiv sau poate cate putin din fiecare sau din contra ,nicimacar unul dintre cele enumerate si doar un foc de paie ramane sa asteptam o pozitie oficiala si cat mai transparenta
Daca nu ne lasa FIA sa umblam la motor sa facem ce vrem ne retragem bre din formula 1.
si asta binenteles ca nu se poate ca se pierd o gramada de bani si interese in Marele Circ f1,iar FIA gata sefu,pt.mata se poate ,facem un acord.
dar cesa mai vorbim ,pt.cei au uitat FIA=FERRARI
eu n-am habar ca FIA sa ingradeasca vreunui participant marimea si implicit capacitatea rezervorului de combustibil fosil , FIA doar monteaza un senzor pentru a controla daca-i respectata intocmai acea prevedere regulamentara iar dupa informatiile wiki (1litru benzina = 0,73 kg) 100 kg benzina consumati licit intr-o ora au corespondent in 137 litri de benzina "arsi" intr-un interval de 60 de minute
La Ferrari ordinele de echipa au inceput cu nenea schumi...chiar daca nu era nevoie de asta pentru ca a avut o masina net superioara. un singur exemplu.....let michael pas for de championship...austria 2002. Sa inteleg ca Alonso a provocat multa durere in randul fanilor lui Schumacher, care, ulterior au devenit fanii unui mare pilot german...vettel.