Revirimentul Williams, produs de noul regulament
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Williams a avut parte de un sezon 2008 dezamagitor, in care s-a pozitionat doar pe locul 8 in clasamentul constructorilor.
Monopostul FW31 din acest an s-a dovedit insa a fi mult mai competitiv, Nico Rosrberg reusind in mod constant sa inceapa cursele in prima jumatate a grilei de start.
Sam Michael, directorul tehnic al echipei, pune sporul de performanta pe seama noului regulament tehnic introdus in 2009, Williams fiind de altfel una dintre echipele care a pionierat conceputul dublului-deflector.
"Monoposturile sunt foarte diferite datorita noilor reguli si au aripi fata si deflectoare diferite. Nu am reusit niciodata sa dezvoltam monopostul sub vechiul regulament la acelasi nivel cu ceilalti. De aceea am suferit intotdeauna in virajele de mare viteza, intrucat acolo suferi prima oara cand nu ai o forta de apasare aerodinamica suficienta. Apoi, lucrurile au aratat si mai rau pentru ca am incetat dezvoltarea atat de devreme", a declarat britanicul pentru publicatia Autosport.
Totusi, Michael a identificat un punct comun intre ultimele doua monoposturi ale echipei Williams, considerand ca acestea ofera un grad maxim de competitivitate pe circuitele stradale.
"Exista un trend.
La Monaco si la Melbourne am fost mai competitivi, asa ca inca mai avem un varf de forma pe circuitele stradale. Urmeaza si cursele de la Valencia, Singapore si Abu Dhabi si vom vedea cum ne descurcam si pe acestea. Pe circuitele rapide suntem mult mai buni decat in anii precedenti, dar lupta este echilibrata. Se poate observa ca McLaren actioneaza impreuna, iar asta face ca lucrurile sa fie mai dificile", a mai precizat el.La randul sau, Kazuki Nakajima, unul dintre pilotii echipei, admite ca diferenta dintre FW31 si monopostul de anul trecut este una foarte mare.
"Masina a fost foarte consistenta si asta provine din caracteristicile sale. Este foarte bine ca echipa este capabila sa produca o masina atat de buna. Anul trecut parca pilotam o masina diferita pe circuite diferite. La unele curse am avut aderenta buna cu pneurile, iar la altele nu. Anul acesta, performanta este intotdeauna acolo si masina este consistenta. Nu se schimba niciodata in functie de circuit si este mult mai usor pentru pilot", a precizat Nakajima.
La jumatatea sezonului 2009, Williams ocupa locul 5 in clasamentul constructorilor, fiind la 11.5 puncte in spatele Scuderiei Ferrari.
Via | Autosport
Comentarii (1)