Ferrari este pe punctul de a iniţia o amplă schimbare în structura de conducere ca urmare a debutului modest de sezon. În ciuda speranţelor că va reuşi să câştige curse încă de la primele Mari Premii ale sezonului, echipa italiană nu a reuşit să lupte cu Mercedes, iar acum începe să piardă teren în faţa rivalilor de la Red Bull Racing, care beneficiază de aportul unui motor Renault mai performant.
Preşedintele Sergio Marchionne a avut o serie de întâlniri cu şeful Maurizio Arrivabene pe marginea structurii de conducere, iar italianul a decis că cea mai bună soluţie este să-l aducă înapoi pe Ross Brawn, reputatul inginer britanic care a contribuit decisiv la titlurile mondiale obţinute în epoca lui Michael Schumacher din prima parte a anilor 2000.
Brawn a refuzat însă o primă propunere, întrucât nu este tentat să revină în Formula 1 ca angajat full-time, motiv pentru care Ferrari lucrează la o alternativă. Astfel, Scuderia încearcă să-i ofere doar un rol de consultant pentru a propune soluţii tehnice pentru dezvoltarea monopostului, fără o implicare totală în cadrul proiectul şi fără ca acesta să fie nevoit să se deplaseze la toate cursele sezonului.Nu este clar dacă Brawn ar accepta o astfel de poziţie, însă recent a exclus varianta de a reveni în competiţie cu un rol full-time. "Înainte mă implicam 24/7 şi nu sunt sigur că mai vreau să mă implic 24/7. Niciodată să nu spui niciodată despre astfel de lucruri, dar sunt destul de sigur de ceea ce fac şi nu a apărut nimic care să mă fac să fiu motivat şi interesat", a declarat el pentru postul de televiziune SkySports.
În prezent nu este clar dacă directorul tehnic James Allison ar accepta să colaboreze cu Brawn.
Via Motorsport
newey a refuzat sa vina la ferrari..
cu brawn inapoi ar avea un plus in dezvoltare..ramane de vazut ce si cum..si rory byrne avea un cuvant greu de spus in aerodinamica, parerea mea era peste newey..si s a vazut in era schumi. 1999-2004..poate mai are implicare..apoi aldo costa sa vina inapoi..
Ca orice spirit latin care se respecta, Ferrari nu isi poate atinge potentialul atunci cand are restrictii peste tot, cand inventivitatea este blocata de regulamente stricte.
F1 de astazi nu mai este o competitie in care castiga echipa care proiecteaza si construieste cel mai bun monopost, ci echipa care este in stare sa construiasca cel mai bine un monopost dupa o tema data de altii (Bernie & the gang).
Formula 1 din ultimii cca 10 ani este ca un joc lego ( de genul celor 3 in 1): ti se da un numar finit de piese (anvelope, combustibil, capacitate cilindrica, greutate etc) din care poti construi cateva combinatii de masini.
De aceea in ultimii 10 ani echipele austriece si germane au castigat cam tot, ei asta stiu cel mai bine sa faca: sa asambleze si sa faca sa functioneze perfect un lego dat.
In momentul in care ucizi creativitatea unui latin si-l incorsetezi in sute sau mii de articole de regulament tehnic, acesta este pierdut. Nici macar cativa ingineri geniali nu pot suplini aceasta incatusare a creativitatii.
Formula 1 incepe din ce in ce mai mult sa semene cu "programul impus (scurt)" de la patina artistic: ti se dau figurile iar tu nu trebuie decat sa ai grija sa le faci cat mai bine, in timpul dat.
Doar ca cei de la patinaj au avut inteligenta de a nu ingradi programul artistic, dand astfel ocazia marilor talente sa castige chiar daca genunchi le-au tremurat la aterizarea dintr-o saritura cvadrupla.
Actuala F1 imi aminteste in egala masura de actuala UE: o organizatie eterogena, ultrareglementata, in care autonomia statelor este tot mai redusa. Tare mi-e ca in cativa ani va urma un Ferrxit (sic!)!
asa este..tare as vrea sa vad f1 cu motor aspirat v8-v10 din anii trecuti..acum motor electric, apesi pe buton si depasesti, pneuri rulate cu grija, nu cumva sa se uzeze prea tare, s-a ajuns la ceva artificial doar de dragul spectacolului demult disparut..mecanica pura, fiabilitate si aerodinamica..asta vrem sa vedem
daca dau drumul la liber la dezvoltare..ai mananca red bull cu adrian n.
cu parere de rau-sunt fan ferrari-,dar nu au sanse in urmatori ani. tot in mocirla o sa fie.
nu stiu cu ce se mananca motorul turbo+electric+multe alte variabile. sunt depasiti total.
pacat pt spectacol
PS: Ferrari nu sunt pregatiti in 2016. Poate la anul...