Marele Premiu al statului Monaco a oferit un spectacol peste aşteptări, în special datorită ploilor din prima parte a zilei care au făcut ca circuitul să fie umed la start, iar Lewis Hamilton a fost autorul celei mai bune strategii pentru a se impune în Principat, în ciuda faptuilui ca a plecat doar de pe locul 3.
Ploile puternice din prima parte a zilei au determinat organizatorii să înceapă cursa sub Safety Car, iar maşina de siguranţă a ieşit de pe circuit abia la sfârşitul turului 7, când circuitul începuse să se usuce suficient de mult pentru pneurile intermediare.
Ricciardo şi-a păstrat cu uşurinţă prima poziţie în clasament şi şi-a creat un avans consistent de peste 10 secunde în faţa rivalilor de la Mercedes. Lewis Hamilton s-a apropiat ameninţător de Nico Rosberg în mai multe rânduri, nu a reuşit să iniţieze un atac decisiv, însă în turul 17 germanul a încetinit în mod misteriors şi i-a permis britanicului să urce pe locul 2.
Piloţii au început treptat să intre la boxe pentru a se echipa cu pneuri intermediare, singura excepţie fiind Hamilton, care a continuat să obţină timpi competitivi cu cauciucurile de ploaie chiar şi când traiectoria ideală s-a uscat în anumite zone.
Această strategie i-a permis lui Hamilton să rămână lider cu Ricciardo pe locul 2. Pilotul echipei Red Bull a pierdut însă timp preţios la boxe din cauza faptului că mecanicii nu aveau pregătite pneurile corespunzătoare. Australianul a fost urmat de Rosberg, în timp ce Sergio Perez (Force India) a progresat până pe locul 4 în detrimentul lui Sebastian Vettel, care a pierdut un loc după ce a rămas blocat în spatele lui Felipe Massa după prima intrare la boxe.Hamilton a reuşit să rămână pe circuit suficient de mult timp pentru a intra la boxe în turul 32 direct pe pneuri slick de compoziţie ultrasoft. Pilotul echipei Mercedes a "sărit" astfel peste una dintre intrările la boxe, iar în aproximativ acelaşi tur au intrat la standuri numeroşi alţi piloţi de top pentru a trece de asemenea pe pneurile de uscat. Surpriza a fost însă că piloţii au optat pentru o gamă variată de pneuri în încercarea de a intui o strategie cât mai bună pentru finalul cursei.
Ricciardo a trecut pe pneuri supersoft şi şi-a păstrat locul 2, însă Rosberg a fost marele pierzător al intrărilor la boxe, întrucât a coborât pe locul 6 la volanul unui monopost cu pneuri ultrasoft. Perez a progresat astfel pe locul 3 cu pneuri soft şi a rămas în faţa lui Vettel (soft) şi a unui surprinzător Fernando Alonso (supersoft), pilotul echipei McLaren fiind propulsat pe locul 5.
Pe parcursul celui de-al doilea stint, Ricciardo s-a apropiat ameninţător de Hamilton, care la un moment dat a tăiat şicana de după tunel şi apoi i-a blocat calea pilotului Red Bull, fără însă să fie penalizat în vreun fel de comisarii de cursă. Ulterior, australianul a blocat pneurile şi a pierdut aproape o secundă în favoarea lui Hamilton.
Piloţii de top au reuşit să rămână pe circuit până la finalul cursei fără să mai fie nevoiţi să intre la boxe, iar ultimele tururi au fost animate doar de o palidă ameninţare a unei noi ploi. Astfel, Hamilton şi-a trecut în cont prima victorie din acest sezon, care îi permite să urce pe locul doi în clasamentul general, în timp ce Ricciardo şi Perez au completat podiumul de premiere.
Vettel s-a mulţumit doar cu locul 4 în faţa lui Alonso, în timp ce Hulkenberg a reuşit în ultimul moment să-l depăşească pe Rosberg pentru a urcat pe locul 6.
Pilotul echipei Mercedes a fost retrogradat astfel pe locul 7, în faţa lui Sainz, Button şi Massa.Caracteristicile speciale ale circuitului de la Monaco, cu barierele metalice de protecţie foarte aproape de circuit, au generat numeroase incidente pe parcursul cursei. Kimi Raikkonen (Ferrari) a fost prima victimă celebră după ce a lovit parapeţii în acul de păr, pentru ca ulterior Kevin Magnussen (Renault) şi Daniil Kvyat (Toro Rosso) să se acroşeze în finalul turului.
La rândul său, Max Verstappen lupta pentru ultimele puncte puse în joc după ce luase startul din pitlane, însă pilotul Red Bull a comis o eroare şi a suferit un accident în urma căruia a fost nevoit să abandoneze. Ulterior, Felipe Nasr şi Marcus Ericsson s-au acroşat după ce brazilianul a respins ordinele de echipă de la boxa Sauber de a-l lăsa să treacă pe coechipierul său suedez. Un alt duel interesant s-a petrecut între Rosberg şi Alonso. Germanul a depăşit prin tăierea şicanei, dar a fost nevoit să-i cedeze poziţia spaniolului pentru a nu fi penalizat.
Acuma sa nu mai existe teorii ale conspiratie gen Hamilton sabotat sau Rosberg sabotat. Ca orice masina impinsa la extrem si Mercedes are limite.
In rest se vede clar ca Mercedes nu are rival chiar pe circuite unde nu conteaza motorul
PS Happy Mclaren Mircea vis devent realitate.
http://www.bbc.com/sport/live/formula1/35947053
http://www.bbc.com/sport/formula1/36408471
pun la conducere numai macaronari slab pregatiti, ca sa nu mai zic de partoaga de masina care au dezvoltato.
daca red bull aveau motorul ferrari din 2016 ereau cu mult peste mercedes.
din pacate la capitolul aerodinamica si sasiu sunt varza italieni.
sa se milogeasca de ross b. ,poate isi face mila de ai si se intoarce .sau sa il aduca pe sarlatanul de briatorre .
ca da bine acolo impreuna cu vijai malia si eclestone-intrei ei afaceristi cinstiti.
a ajuns si f1 o mocirla . si cam pute !
Orice tartareata este în fața la un moment dat are șanse la podium. Nu contează masina, nu contează pilotul, daca ai prins un loc mai în față singura ta grija este să stai pe mijloc si sa nu iesi de pe traseu.Să zicem că hamilton a castigat pentru ca i-a ieșit strategia, deși nu era cel mai rapid, dar care-i meritul/ contribuția lui Perez la această cursă? Vetel, Alonso nu au niciun merit în pozițiile ocupate, doar ca nu au dat cu masina'n parapet.
Rosberg a avut un monopost lent azi, cu probleme. Din cauza asta, Mercedes i-a cerut neamtului sa ii faca loc lui Hamilton.
Faptul ca Hamilton a tinut monopostul in fata lui Ricciardo cu Wet-uri nu denota mare pilot, denota doar faptul ca acest circuit i-a venit pe manusa la strategie.
Faptul ca RBR a gafat-o in mod cras (nu comentez de sabotaj pentru ca eu mi-am exprimat f clar ideile ca sabotajele in interiorul echipelor sunt puerile, orice echipa doreste maximul de puncte intr-un sezon) si l-au scutit pe Ricciardo de victorie.
Astept o reactie oficiala Mercedes, cu privire la ritmul de cursa al neamtului.
dar tu de ce esti neam prost? Te-a insultat pe tine cineva, personal?
Hamilton e cumva tac-tu sa fii atat de oripilat de ceea ce am zis?
la o viteza din 300de km crd ca faceti pe voi de frica
ps eu conduc un kart si merg cu 120km
nu comm aiurea
punetiva putin in locul unu pilot oricare ai fi el
cel mai bun e care castiga cursa restu nu cont
Da, am apucat-o si pe asta, sa vad niste gume de ploaie ruland pe uscat sau niste ultrasofturi cu care sa parcurgi 47 de tururi si inca mai mergeau vre-o 10 tururi!
Mare pacat de Rici, merita din plin aceasta victorie, dar vorba lui " Ricciardo 'feels like he has been run over' after Red Bull error"
Cat despre strategii, poti spunea ca Toto Wolff a fost de doua ori inspirat sa-l lase pe Ham pe teren, odata cu anvelopele wet pe un circuit aproape in totalitate uscat si a doua oara sa ruleze cu acele .....nu stiu cum sa le mai denumesc, >47 de tururi.
Si da, vorba cuiva de aici, de ce dracu nu scoate acest circuit din calendar?
1.A fost o cursa destul de frumoasa comparativ cu alti ani.
2.Hamilton,Ricciardo,Perez si Alonso au fost mult peste concurenta si oricare dintre ei merita victoria.
3.Red Bull au gresit pt. ca erau sub presiune sa respunda strategiei Mercedes.Paradoxal daca nu greseau se putea spune ca Ricci a castigat pozitia la boxe dat fiind ca inainte de ultimele intrari la boxe Hamilton era in fata.Adevarata gafa a fost prima oprire peste care trebuia sa sara.De obicei Hamilton pierdea cursele la boxe ieri in sfarsit s-a intors roata.
4.Hamilton nu avea de ce sa primeasca sanctionare pentru taierea sicanei din simplul fapt ca era in fata si nu si-a creat un avantaj.Daca va amintiti in 2014 Canada rosberg a castigat o secunda dupa ce a taiat sicana si tot nu a fost penalizat.
5.Hamilton merita toate aprecierile pentru cum a gestionat pneurile.Strategia lui aminteste de perioada lui Kimi la Lotus cand iesea mereu pe podium avand o intrare la boxe in minus.
6.Atmosfera actuala din cadrul echipelor Red Bull-Toro Rosso pare sa le dauneze rau pilotilor si asa vin si gafele.
7.Ferrari au fost fraieri ca nu l-au luat pe Perez acum 3-4 ani,McLaren au fost fraieri ca au renuntat la el.Sergio Perez este la ora actuala peste Raikkonen si Button si in plus este tanar.
8.Pot sa inteleg ca rosberg a avut ceva probleme si poate s-a lasat intentionat depasit desi nu am auzit nici un team-radio,pot sa inteleg ca nu a trecut de Alonso din cauza circuitului desi avea masina mai rapida dar sa fii depasit de Hulkenberg in ultimul tur pe circuitul tau preferat si pe care nu se depaseste este prea de tot.Asa cum am mai spus rosberg va fi un campion nemeritoriu.
9.Palmer este cel mai slab pilot,Raikkonen nu agreaza sampania de Monaco si nu si-a mai batut capul degeaba,Kvyat este afectat de retrogradarea la Toro Rosso,Verstappen este prea tanar pentru Monaco,Ericsson si Nasr au oferit circul zilei.
10.Hamilton a avut dreptate cand a declarat ca promoveaza f1 mai mult ca oricine.Sa te sustina Bieber chiar e promovare desi la cat de putin creier are canadianul mi-e greu sa cred ca a inteles ceva din cursa.
Chiar trebuie sa pui botul la tot?.
- 95% din cei care posteaza pe aici, posteaza degeaba, iar cursa de ieri a fost bestiala!
Ricciardo a inceput cu dreptul dar echipa nu a fost pe masura, si victoria a fost pierduta la boxe, shit happens guys. Hamilton a inceput cu stangul, dar dupa ce Rosberg a inceput sa aiba probleme, bravo lui pentru ca l-a lasat pe primul in fata, invers n-o sa se intample niciodata din pacate.
Totusi scuze, Hamilton si-a facut treaba, strategia lui Ricciardo n-a mers, restul au fost la noroc. Cine a iesit mai bine de la boxe s-a descurcat mai bine, ca dovada ca Vettel n-a putut trece de Massa, si nici de Perez si bine ca nu s-a stresat pur simplu nu se merita. Rosberg n-a putut trece de Alonso, au fost doar trenulete si nimic altceva.
La greseli... Raikkonen este evident ca nu-i stresat de puncte, o cursa merge bine, doua curse prost, idea de constanta ii este complet necunoscuta. Verstappen... idem, dar este tanar si are multe de invatat. De Palmer nu zic nimic, are nevoie de practica, Magnussen... cred ca era ocupat cu altceva, baietii de la Sauber... au incurcat cursa cu ringul de box. Pacat de Grosjean, sau de Massa, dar deh Williams sunt... realmente pe nicaieri in acest moment.
Si pe fina, bravo lui Hamilton si Ricciardo, Perez merita doar o mentiune.
Daca tu consideri ca Rosberg nu se pricepe sa mearga pe Monaco, te inseli amarnic sau nu ai urmarit F1 in ultima perioada.
S-a vazut din avion ca monopostul nu putea fi pilotat la viteza maxima.
Asa ca diferenta de pilotaj, la Monaco din acest an e irelevanta, atat timp cat o masina a schiopatat si una a rulat.
Si inca ceva, nu, nu mi-a confirmat calitatile cele mai bune ale lui Rosberg prin prisma ultimelor curse, 6 curse, toate cu probleme tehnice pentru Hamilton...
In antenamente Ham a fost clar peste Rosbrg dar hop in calificari, are probleme tocmai in q3, asta dupa ce in q1 si q2 a fost iar peste Rosberg.
Cursa asta s-au simtit lezati sa fie depasiti de Rbr si l-au lasat pe Ham in fata, care deja se agita in spatele lui Rosberg.
Si luandu-o ca atare, Ham a fost mai rapid ca Ricci imediat ce a trecut de Rosberg, asa ca nu stiu ce ar mai fi castigat Rici daca il lasa Rosberg pe Ham sa il depaseasca cu mult timp inainte. Fac pariu ca Ham era langa Ricci si asta pentru ca nu il putea depasi pe un circuit ca asta, mi se pare cea mai plictisitoare cursa, urmata de Singapore.
Legat de pneuri, se stie dintotdeauna ca Monaco si Singapore au un asfalt mult mai putin abraziv decat alte curse. In trecut tot cu un schimb terminai cursa. Nu stiu unde s-a vazut ca Ham s-a zbatut in fata lui Rici, omul si-a conservat pneurile si forta un pic sa se distanteze cand devenea agresiv Daniel, in rest mergea la conservare. S-a vazut pe final, diferenta intre Ultra soft si supersoft si cred ca si diferenta intre cele cele 2 monoposturi. Intr-adevar poate si Rici s-a lasat pagubas. Uitati-va ca cei cu soft aveau timpi egali sau chiar mai buni decat cei cu ultrasofturi, nu era clar ca cei cu softuti fortau iar cei cu ultrasoft nu?
Apreciez ca dupa atatia ani de formula 1, Rosberg s-a decis sa isi micsoreze urechea stanga, la banii lui, a asteptat atat sa arate si el ca un om normal. Anul acesta va deveni campion, se pare ca si Mercedes isi doreste asta. Anul trecut a castiat ultimele 3 sau 4 curse(parca atatea au fost, nu stau aum sa caut) pentru ca a fost lasat sa faca asta, la un moment dat se afla Vettel in fata sa si au preferat sa nu riste, sa isi arate muschii Mercedes in fata Ferrari, Rosberg isi pierdea de tot increderea in el daca termina pe 3 campionatul. Oricum in ultimele 3 curse, nu avea cum sa castige Vettel sau sa iasa macar in fata lui Rosberg ca la finalul campionatului, Vettel sa iasa pe 2.
Repet, Rosberg este bun dar dintre ultimele 3 curse la Monaco, minim 2 curse erau ale lui Hamilton, imi aduc aminte de calificarile din 2014 sau 2015 cand Rosberg s-a prefacut ca are probleme cu monopostul si a decis sa incurce calificarile si sa parcheze intr-un loc periculos, Hamilton deja era mai rapid pe acel tur... aia a fost bataie de joc, de atunci nu mai pot sa il sufar pe Nico. Ca sa nu mai zic, Spa din 2015 cand i-a taiat anvelopa fata a lui Hamilton, de l-au huiduit toti suporterii aflati langa circuit, mai ales la finalul cursei.
rsb la lasat pe ham sa treaca fiind f lent
curaj nebun si poate stiinta la ham care a mers atatea tururi cu pneurile de ploaie
ceilalti au mers pe strategii invechite, neadaptate la conditiile din teren si performantele pilotului
Under a pre-existing agreement, Mercedes requested Rosberg improve his pace but a lack of confidence meant he was unable to do so, triggering an order to allow Hamilton past.
Rosberg accepted the request and moved over, allowing Hamilton to progress into second, before the Briton profited from strategy and a mistake from Red Bull's pit crew to emerge in the lead.
"I knew when I was behind Nico I was much, much quicker than him but couldn't see anything being in his spray," he said."
Pentru mine nu conteaza ce spun altii, uita-te si tu la cate comentarii stupide si irelevante mai sus... conteaza daca ti-a placut sau nu cursa. Nu-i nevoie sa te creada lumea, nu-i nevoie sa stie al cui fan esti, conteaza daca ti-a placut sau nu cursa.
Ideile mele nu sunt deloc confuze si mai mult decat atat, am apreciat anumite personaje din formula 1, daca ntu nu vezi asta, inseamna ca tu esti cel confuz!
Ps: nu conteaza sa ma creada lumea, nu conteaza sa stie al cui fan sunt, asa ca pe tine de ce te intereseaza si incerci sa iti impui cuvantul despre mine? Du-te linistit si vezi-ti de treaba, nu am atacat vreun utilizator, eu am privit totul obiectiv, asa ca stai linistit, daca nu iti place ce vezi pe aici, atunci de ce mai stai? Du-te in alta parte!