Renault: "Suspendarea este prea aspra si nedreapta"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 17.08.2009
Renault sustine ca suspendarea dictata impotriva sa pentru Marele Premiu al Europei este prea aspra si nedreapta, considerand ca echipa nu este vinovata de incidentul in care a fost implicat Fernando Alonso.

Curtea Internationala de Apel a FIA a ascultat astazi opinia oficialilor Renault pe marginea incidentului de la Marele Premiu al Ungariei rcare a condus la suspendarea echipei franceze din Marele Premiu al Europei.

Ali Malek, avocatul Renault, sustine ca echipa pe care o reprezinta nu merita sa fie penalizata deoarece conducerea team-ului nu a stiut de problemele ivite la montarea pneurilui dreapta-fata al monopostului lui Fernnado Alonso.

"Acest caz nu necesita mai mult de o mustrare. Nu a fost in niciun caz vorba despre un act neregulamentar infaptuit cu cunostinta echipei Renault", a declarat avocatul echipei in fata Curtii Internationale de Apel a FIA. "Singurele persoane care au stiut au fost cei doi mecanici (n.r - care au montat pneul dreapta-fata). Nimeni din pitwall nu a stiut ca exista o problema si nici macar pilotul nu a stiut. A fost o serie de evenimente nefericite, insa nu a existat act neregulamentar infaptuit cu cunostinta echipei", a adaugat el, precizand ca mecanicii nu au putut lua legatura ci colegii din pitwall pentru a-i informa despre montarea necorespunzatoare a pneului dreapta-fata.

In replica, Paul Harris, reprezentatul FIA, sustine ca mecanicii vinovati de acest incident poarta raspunderea pentru intreaga echipa, indiferent daca angajatii din pitwall au stiut sau nu despre aceasta problema.

"Fara indoiala, a fost un incident serios.

Monopostul nu ar fi trebuit lasat pe circuit. Mecanii sunt angajati de echipa si cunostintele lor trebuie atribuite echipei. Renault nu se poate baza pe problemele de procedura pentru a spune ca nu au putut comunica", a declarat Harris.

La finalul audierilor, Steve Nielsen, managerul Renault, si-a exprimat increderea ca suspendarea echipei va fi anulata. "Am fost optimist de cand am primit penalizarea. Simtim ca penalizarea este nedreapta. Admitem ca am facut ceva gresit, dar nu credem ca penalizarea este in concordanta cu crima", a precizat oficialul.

Comisarii de cursa de la Marele Premiu al Ungariei au suspendat echipa Renault la Marele Premiu al Europei dupa ce mecanicii l-au eliberat pe Fernando Alonso de la boxe inainte de a monta corespunzator pneul dreapta fata. Cauciucul in cauza s-a desprins pur si simplu de pe monopost dupa numai cateva viraje, zburand efectiv pe pista, insa din fericire incidentul nu a avut urmari grave intrucat niciun alt pilot nu se afla in zona in acel moment.

Cu toate acestea, comisarii de cursa au investigat cazul impreuna cu echipa si au decis ca Renault sa nu participe la urmatoarea cursa, considerand ca a incalcat flagrant regulamentul sportiv, prin ignorarea urmatoarelor puncte:

1. Renault a eliberat cu buna stiinta de la boxe monopostul lui Fernando Alonso fara ca unul dintre dispozitivele care leaga pneul de monopost sa fie intr-o pozitie sigura, acest lucru reprezentand un indiciu ca roata nu a fost montata corespunzator;

2.

Avand la cunostinta acest lucru, Renault nu a intreprins nicio actiune pentru ca monopostul sa nu fie lasat sa plece din pitlane;

3. Renault nu l-a informat pe pilot despre aceasta problema si nu i-a indicat sa ia anumite actiuni in aceste circumstante, chiar daca pilotul a contactat echipa prin radio crezand ca are o pana;

4. Aceasta defectiune a avut ca efect detasarea unei componente grele pe circuit in virajul 5 si detasarea propriu-zisa a pneului in virajul 9.

Astfel, comisarii au considerat ca Renault a incalcat articolulele 23.1.i si 3.2 din Regulamentul Sportiv al FIA.

Desi initial FIA a anuntat ca verdictul in cazul apelului formulat de Renault va fi publicat marti dupa-amiaza, agentia de presa Reuters sustine ca hotararea ar putea fi facuta publica chiar si in aceasta seara. Ramaneti alaturi de Automarket.ro pentru a afla daca Renault va putea concura in Marele Premiu al Europei din acest weekend.

Via | Reuters

Comentarii (1)

  • s-a publicat deja decizia
    si, in opinia mea, ceea ce s-a decis acum este mult mai corect decit aberatia decisa initial. pilotii nu sunt de vina si avea nici un sens sa ii sanctioneze...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru