Britanicul a descoperit însă şi câteva metode prin care sunetul motoarelor ar putea fi îmbunătăţit, însă admite că soluţia sa nu ar avea un efect semnificativ în timpul cursei.
"Principala problemă este wastegate-ul (n.r - supapa de pierderi), care nu scoate pierderile în atmosferă, ci în evacuare, care este foarte lungă şi destul de groasă, astfel că sunetul este pierdut. Dacă o altă valvă ar ieşi separat, sunetul motorului ar merge direct în exterior şi l-am auzi mult mai bine. Dar sunetul ar fi mai puternic doar în unele faze ale operării unităţii de propulsie, cum ar fi când bateria este încărcată complet.
În cursă, beneficiile ar fi mai puţine", a declarat el pentru publicaţia germană Auto Motor und Sport. Poziţionarea wastegate-ului este clar stabilită prin regulamentul tehnic, astfel că echipele nu pot apela la o astfel de soluţie. Totuşi, Illien consideră că o mărire a debitului maxim al carburantului în motor, de la actuala limită de 100 kg/oră, ar putea avea de asemenea ca efect o îmbunătăţire a sunetului.O astfel de schimbare de regulament este una dintre soluţiile propuse pentru sezonul 2017 pentru că motoarele să ajungă la o putere de circa 1000 de cai putere.
Comentarii (0)