Renault si Ferrari forteaza reintroducerea sistemului KERS in F1

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 06.04.2010
Renault si Ferrari sunt principalele sustinatoare ale reintroducerii sistemului KERS in Formula 1 incepand din 2011, insa Red Bull, McLaren si Mercedes GP propun amanarea acestuia pentru anii urmatori.

Echipele de top din Formula 1 s-au impartit in mai multe tabere in ceea ce priveste reintroducerea tehnologiei Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) in competitie incepand din sezonul 2011.

Renault si Ferrari sunt principalele echipe care sunt in favoarea tehnologiei, avand deja experienta utilizarii acesteia in sezonul 2009. Constructorul francez sustine ca poate implementa aceasta tehnologie si pe masinile de strada, pe langa beneficiile aduse spectacolului prin sporirea sanselor de depasire.

De cealalta parte a baricadei se pozitioneaza insa trei dintre cele mai puternice echipe ale sezonului: Red Bull, McLaren si Mercedes GP.

Red Bull sustine ca tehnologia trebuie sa fie suficient de accesbila din punct de vedere financiar, mai ales ca numeroase echipe nu au capacitatea de a-si construi singure propriul sistem. O idee similara a fost enuntata si de McLaren, care este ingrijorata de faptul ca prezenta pe termen lung in Formula 1 a noilor echipe nu este inca garantata din cauza incertitudinilor legate de aspectul financiar.

La randul lor, cei de la Mercedes GP considera ca sistemul KERS ar trebui reintrodus in Formula 1 in 2013, atunci cand se vor utiliza motoare de specificatie noua.

In acest sens, germanii considera ca ar fi o greseala reintroducerea sistemului KERS in actuala forma pentru numai doi ani, pentru ca tehnologia sa fie schimbata radical in 2013.

Se vehiculeaza ca, daca va fi reintrodus in F1, sistemul KERS va avea o capacitate dubla fata de sezonul 2009, urmand sa genereze aproximativ 160 CP in loc de 80 CP. Solutia de compromis in privinta costurilor ar putea fi utilizarea unui sistem KERS standard care sa fie furnizat de compania Magneti Marelli, o subsidiara a grupului Fiat care colaboreaza deja cu mai multe echipe din Marele Circ.

Via | Autosport | Autosport

Comentarii (2)

  • Fara KERS!!!
    O sa nu mai aud de KERS asta. Tot design-ul si conceptia aerodinamica a lui Mp4-24 a fost compromisa din cauza acestui sistem KERS. Atatea deficiente de apasare aerodinamica doar pentru cele -300 oferite de KERS. Abia spre toamna au putut cei de la Mclaren sa "impace" nevoile stringente de aerodinamica cu compatibilitatea KERS-ului.
    3 1
  • habahaba
    haha...
    pai asta e apanajul injinerilor de la maclaren... sunt artisti in construirea unei carute in jurul unei lanterne :)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru