Renault: "Revenirea lui Alonso în 2008 a fost o greşeală"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După plecarea lui Fernnado Alonso la McLaren în 2007, Renault a înregistrat un declin major în Formula 1 şi nu a mai reuşit să lupte pentru titlul mondial.
Perioada neagră a francezilor a continuat chiar şi după revenirea spaniolului la echipa în 2008 şi a culminat cu scandalul Crashgate, în urma căruia Renault a suferit pierderi importante la imagine şi în privinţa conducerii tehnice.
În acest context, Steve Nielsen, directorul sportiv al echipei, a admis că revenirea lui Alonso la Renault în 2008 a fost o greşeală, reparată abia în acest an odată cu sosirea lui Robert Kubica. Oficialul a explicat de asemenea şi motivele pentru care Alonso nu a reuşit să se adapteze la McLaren în 2007.
"Alonso a fost în mod clar pilotul numărul 1 (n.r - la Renault), cu excepţia primului său an, când acesta a fost Trulli şi cred că i-a plăcut. Apoi a plecat la McLaren şi sunt sigur că se aştepta la acelaşi lucru. Cu toate acestea, McLaren îşi tratează piloţii în mod egal, iar Hamilton era foarte rapid, chiar dacă era la primul sezon în F1.
Alonso a fost surprins să-i fie refuzat statutul de pilot numărul 1 şi de viteza lui Hamilton. A fost o situaţie lipsită de confort şi de aceea relaţia cu McLaren s-a deteriorat şi totul a fost publicat (n.r - Nielsen se referă la scandalul Spygate). Ştiam ce s-a întâmplat, iar el a revenit la Renault"."De fapt, revenirea sa a fost probabil o greşeală. Dacă aş fi fost managerul său i-aş fi spus că trebuie să rămână la McLaren pentru a-l bate pe Hamilton. În primul rând pentru că avea cea mai bună maşină în acel moment şi în al doilea rând pentru ca cea mai bună şansă de a deveni campion în anul următor era să piloteze pentru McLaren. Cred că ar fi revenit mai puternic", a declarat Nielsen în cadrul unui amplu interviu acordat site-ului Eurosport.
Plecarea lui Alonso la Ferrari în 2010 a coincis cu decizia celor de la Renault de a-l înlocui cu Robert Kubica, unul dintre cei mai talentaţi piloţi din noua generaţie. Alegerea s-a dovedit în cele din urma una corectă, francezii fiind pe o pantă ascedenta încă de la începutul anului, iar polonezul ocupă locul şase în clasamentul general cu 83 de puncte.
Nielsen a dezvăluit că unul dintre motivele pentru care Kubica a fost ales este legat de modul în care acesta contribuie la dezvoltarea monopostului, oferind şi un exemplu concret în acest sens.
"În cadrul întâlnirilor auzim cu surprindere cum înţelege detaliile tehnice şi are o memorie foarte bună.
De exemplu, la Marele Premiu al Canadei vorbeam despre performanta pneurilor şi şi-a amintit ca cei de la Toyota au fost capabili să utilizeze pneurile într-un anumit fel cu doi ani în urmă! Nici măcar nu era vorba de echipa lui, pentru că atunci pilota la BMW, dar şi-a amintit şi a adus asta în context doi ani mai târziu. Este doar o frântură a modului în care funcţionează creierul său, iar pentru echipa este senzaţional", a mai precizat el.Via | Eurosport
@rayn380
Pentru tine Alonso a devenit o obsesie. Trebuie sa privesti F1 mai relaxat. sa urmaresti spectacolul nu sa te astepti sa castige numai favoritul tau. Ar putea concura de unul singur(cel pe care-l admiri), nu?
Dar ce stiu eu :) Mai bine citim ce scriu specialistii despre bani si alte prostii pe aceasi tema :P