Renault: "Nu ne permitem să rămâne doar furnizori de motoare în Formula 1"

de Daniel Popescu
Miercuri, 03.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a dezvăluit că nu este rentabil să rămână în Formula 1 doar în calitate de furnizor de motoare, însă nu exclude nici continuarea parteneriatului cu Red Bull.

Nivelul cheltuielilor este atât de ridicat încât ca furnizor nu obţii atâtea beneficii pentru că acestea să fie justificate.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault
Renault a iniţiat negocieri cu Bernie Ecclestone cu privire la modul în care se va implica în Formula 1 în viitor, iar constructorul francez a dezvăluit că nu îşi poate permite să rămână în competiţie doar în calitate de furnizor de motoare.

Directorul executiv Cyril Abiteboul explică această poziţie prin costurile mari de dezvoltare ale motoarelor generate de performanţele peste aşteptări obţinute de Mercedes în acest sezon.

"Modelul furnizorului de motoare nu funcţionează cu actualul regulament. Nivelul cheltuielilor este atât de ridicat încât ca furnizor nu obţii atâtea beneficii pentru că acestea să fie justificate, în special pentru a-i prinde din urmă pe cei care au ridicat ştacheta atât de sus, precum cei de la Mercedes."

"Poate că, dacă Mercedes nu ar fi ridicat ştacheta atât de sus, cheltuielile ar fi putut fi reduse şi modelul furnizorului de motoare ar fi funcţionat.

Dar limitele sunt atât de departe încât trebuie să cheltuim mai mult. Iar pentru a cheltui mai mult trebuie să obţinem mai mult din perspectiva de marketing", a declarat el.

Teoretic, putem descoperi o anumită valoare de marketing cu Red Bull, motiv pentru care încă mai cred că există un viitor cu Red Bull.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault
Renault a purtat deja negocieri pentru achiziţionarea Scuderiei Toro Rosso de la Red Bull, însă acestea au fost întrerupte pentru a permite francezilor să se concentreze pe îmbunătăţirea motorului. Ulterior, presa a speculat o posibilă achiziţionare a echipei Lotus.

Totuşi, Renault nu exclude nici varianta de a continua parteneriatul cu Red Bull Racing, care urmează să expire la sfârşitul sezonului 2016. "Teoretic, putem descoperi o anumită valoare de marketing cu Red Bull, motiv pentru care încă mai cred că există un viitor cu Red Bull. Totuşi, este mai dificil să descoperim asta cu precedentul regulament pentru motoare", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (2)

  • In calitate de cel mai titrat furnizor de motoare mi se pare destul de lamentabil sa declari cele de mai sus. Adica este prea costisitor sa dezvolti motorul la nivelul stachetei ridicate de mercedes. Intrebarea mea in aceste conditii: de ce nu a impus stacheta Renault?
    13 5
  • jumbo, probabil ca au fost zgarciti si au vrut sa faca economie
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru