Cei de la Renault au considerat însă că interdicţia este valabilă doar pentru sezonul 2012, motiv pentru care Lotus, unul dintre clienţii săi, a utilizat noi setări pentru motor în a doua sesiune de teste de la Barcelona.
Oficialii FIA au informat însă constructorul francez că schimbarea setărilor pentru motor este interzisă şi în 2013, lucru care a condus la speculaţii că Lotus nu va putea repeta şi în curse prestaţia foarte bună din testele de la Barcelona.
Alan Permane, directorul de operaţiuni al Lotus, afirmă însă că decizia FIA nu va avea niciun impact în termeni de performanţă, întrucât noile setări nu au adus avantaje majore.
"Renault ne-a propus să încercăm o nouă setare pentru motor. aerodinamic când concurezi cu pedala de acceleraţie la maxim, dar vorbim despre un avantaj minor. Nu are niciun sens să spunem că decizia FIA ne va încetini", a declarat el.
Au vorbit cu FIA despre asta, dar Charlie Whiting (n.r - directorul de curse) nu vrea să folosim aceste setări. Kimi Raikkonen a folosit o singură dată noile setări într-un tur de pregătire şi nu i-a plăcut deloc. Romain Grosjean le-a folosit pe ploaie în ultima zi şi a fost în regulă, dar pe circuit uscat a concurat cu vechile setări. Este vorba despre obţinerea unui avantajRoss Brawn, şeful Mercedes, a afirmat recent că Lotus şi Red Bull intenţionau să utilizeze noile setări propuse de Renault, întrucât ambele echipe au un design diferit pentru sistemul de evacuare comparativ cu celelalte echipe de top.
Schimbarea setărilor motorului presupune controlarea cuplului furnizat de motor în anumite condiţii prin utilizarea unui software.
Via BBC Sport
Comentarii (4)