Renault nu a primit acordul FIA de a utiliza noi setări pentru motor

de Daniel Popescu
Joi, 28.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus a utilizat în prima sesiune de teste de la Barcelona noi setări pentru motorul Renault, însă constructorul francez nu a primit permisiunea de a le folosi în sezonul 2013.

Nu are niciun sens să spunem că decizia FIA ne va încetini.

Alan Permane
Director operatiuni Lotus
FIA a interzis după Marele Premiu al Germaniei din sezonul precedent schimbarea setărilor motoarelor, după ce a considerat că soluţia adoptată de Red Bull Racing permite obţinerea unui avantaj aerodinamic.

Cei de la Renault au considerat însă că interdicţia este valabilă doar pentru sezonul 2012, motiv pentru care Lotus, unul dintre clienţii săi, a utilizat noi setări pentru motor în a doua sesiune de teste de la Barcelona.

Oficialii FIA au informat însă constructorul francez că schimbarea setărilor pentru motor este interzisă şi în 2013, lucru care a condus la speculaţii că Lotus nu va putea repeta şi în curse prestaţia foarte bună din testele de la Barcelona.

Alan Permane, directorul de operaţiuni al Lotus, afirmă însă că decizia FIA nu va avea niciun impact în termeni de performanţă, întrucât noile setări nu au adus avantaje majore.

"Renault ne-a propus să încercăm o nouă setare pentru motor.

Au vorbit cu FIA despre asta, dar Charlie Whiting (n.r - directorul de curse) nu vrea să folosim aceste setări. Kimi Raikkonen a folosit o singură dată noile setări într-un tur de pregătire şi nu i-a plăcut deloc. Romain Grosjean le-a folosit pe ploaie în ultima zi şi a fost în regulă, dar pe circuit uscat a concurat cu vechile setări. Este vorba despre obţinerea unui avantaj aerodinamic când concurezi cu pedala de acceleraţie la maxim, dar vorbim despre un avantaj minor. Nu are niciun sens să spunem că decizia FIA ne va încetini", a declarat el.

Ross Brawn, şeful Mercedes, a afirmat recent că Lotus şi Red Bull intenţionau să utilizeze noile setări propuse de Renault, întrucât ambele echipe au un design diferit pentru sistemul de evacuare comparativ cu celelalte echipe de top.

Schimbarea setărilor motorului presupune controlarea cuplului furnizat de motor în anumite condiţii prin utilizarea unui software.

Via BBC Sport

Comentarii (4)

  • iar incalca "geniile" regulame
    se putea sa nu vina "marii campioni" cu vre o gaselnitza ilegala?!E doar prima incercare,stati pe aproape sa va minunati ce mai gasesc de combinat... :)))
    10 10
  • Este vorba despre inteligenta !!!
    4 5
  • Inteligenta?!
    Hai serios,chiar si pentru a trisa iti trebuie inteligenta?Eu cred ca doar indrazneala si acceptarea celor ce trebuia sa opreasca astfel de lucruri i au facut pe unii campioni in ultimii ani.
    0 1
  • Trebuie sa incerce orice, tinand cont ca motorul Renault este mult mai slab ca putere comparativ cu motoarele Ferrari si sa nu mai vorbim de Mercedes. Si unde e trisatul cand ei au fost cei care i`au anuntat pe cei de la FIA ca utilizeaza noi setari pentru motor?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru