Renault: "Noile monoposturi nu vor fi mai lente decât cele de anul trecut"

de Daniel Popescu
Miercuri, 22.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault consideră că noile motoare pentru sezonul vor oferi suficientă putere pentru ca monoposturile din 2014 să fie la fel de rapide precum cele de anul trecut.

Cred că motorul va furniza multă putere şi va fi mai mult decât suficient pentru a face monoposturile rapide.

Rob White
Director tehnic Renault Sport
Introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri a alimentat numeroase controverse cu privire la viteza monoposturilor din sezonul 2014. Opinia generală, evidenţiată şi de Gary Anderson, analistul tehnic al postului de televiziune BBC, a fost că noile monoposturi vor fi cu până la patru secunde pe tur mai lente.

Ipoteza este însă infirmată de oficialii Renault, unul dintre furnizorii de motoare ai competiţiei, care consideră că diferenţele de performanţă dintre monoposturile de anul trecut şi cele pregătite pentru 2014 vor fi practic neglijabile.

"Suntem încă în lumea virtuală şi nu pe circuit, dar am măsurat performanţa pe bancul de probe şi am îndeplinit chiar şi cele mai optimiste predicţii. Cred că motorul va furniza multă putere şi va fi mai mult decât suficient pentru a face monoposturile rapide.

Modul în care monoposturile vor furniza această performanţă va fi oarecum diferit prin prisma unităţii de propulsie şi a regulamentului aerodinamic, dar vor vedea o viteză adevărată pe circuit", a explicat Rob White, directorul tehnic al Renault Sport.

Piloţii sunt incredibili de capabili să determine limita de performanţă a unui monopost şi să-şi adapteze pilotajul pentru a atinge aceste limite.

Rob White
Director tehnic Renault Sport
În plus, se anticipează că piloţii vor fi nevoiţi să-şi schimbe complet stilul de pilotaj, în special în urma limitării consumului de carburant la numai 100 kg pe cursă. Anticipată deja de Fernando Alonso, dar minimalizată de Kimi Raikkonen, această schimbare a fost confirmată şi de White, care crede însă că piloţii se vor adapta rapid la noile condiţii.

"Piloţii sunt incredibili de capabili să determine limita de performanţă a unui monopost şi să-şi adapteze pilotajul pentru a atinge aceste limite.

În trecut, piloţii s-au adaptat întotdeauna la sisteme diferite precum F-duct sau KERS fără mari probleme. Este întotdeauna remarcabil să observi cât de aproape sunt piloţii de limitele teoretice", a adăugat el.

Via Renault

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru