Declaraţia acestuia a stârnit nemulţumirea celor de la Renault, care l-au acuzat pe Newey de minciună prin vocea directorului executiv Cyril Abiteboul.
"Da, este dificil să ai un partener care minte. Newey este un tip încântător şi un inginer fără egal, dar şi-a petrecut viaţa criticând partenerii pentru motoare. Este prea bătrân pentru a-şi schimba mentalitatea", a declarat el pentru publicaţia franceză AutoHebdo.
Ulterior, în cadrul unui comunicat de presă al Renault, Abiteboul a explicat motivele pentru care afirmaţiile lui Newey sunt mincinoase. Oficialul francez afirmă că Red Bull întâmpină probleme inclusiv la şasiul monopostului."Trebuie să lucrăm împreună pentru a înţelege problemele noastre, atât în privinţa unităţii de propulsie, cât şi a şasiului. Datele noastre au arătat că diferenţa de timp dintre Red Bull şi Mercedes a fost împărţită în mod egal între problemele de manevrare, performanţa motorului şi performanţa şasiului. Prin urmare, întregul pachet are nevoie de ajutor şi lucram cu echipa pentru a merge mai departe", a mai precizat el.
Presa internaţională speculează că Red Bull a iniţiat deja un contact cu Audi pentru furnizarea motoarelor şi că dezvoltă propriul banc de probe pentru motoare şi cutii de viteze la fabrica de la Milton Keynes.
Via AutoHebdo, Renault
Si degeaba incearca sa intoarca problemele sau sa le imparta cu Newey pentru ca tot esecul lor de acum este datorita relaxarii lor in acei ani de dominatie. Erau convinsi ca nu trebuie sa traga la fel de tare ca restul pentru ca, chiar daca vor avea niste cai in minus Newey va face minuni as usual si ii va scoate din belea. Dar s-au relaxat in asa fel si asa de mult incat nici magicianul de Newey nu poate sa faca nimic.
Rusine Renault pentru acuzatiile aduse la adresa lui Newey. Daca el nu era nu mai vedeau ei titluri decat cele lui Alonso de pe vremuri,
Si pana la urma este de inteles. Nimic nu functioneaza cum trebuie. S-au cam saturat sa nu le merga jucaria! Renault, sa fie acuzati ca motorul nu ofera suficienta putere, iar RBR, de rezultatele slabute.
Au doar al patrulea monopost de pe grila, fara sperante mari de a urca.
In perioada de dominatie RBR nu aveau cel mai puternic motor,nici pe departe!
Asta s-a si declarat in acea vreme,ei compensau cu brio cu aerodinamica...si/sau cu acel "ceva"de neegalat de ceilanti!
Renault are in parte dreptate, nu motorul de la ei este singura lor problema, mai este si problema ca nu au cu ce sa il inlocuiasca.
Renault este o echipa titrata in lumea motorsportului, titrata in F1.
Cu aceasta generatie de motoare a gresit, probabil urmatoarea va fi mai buna, dar comportamentul lor in legatura cu aceste fapte este demn de criticat.
Pentru urmatoarea cursa, sunt foarte curios daca cei de la Williams, au vreo sansa de a scoate performante similare cu cele scoase de baietii de la Mercedes. Daca cumva sunt iarasi in spatele celor de la Ferrari, si situatia se repeta in urmatoarele cursa, pana la prima cursa din Europa, cred ca... este evident ca pachetul de propulsie folosit de cei de la Williams, are lipsuri software fata de cel folosit de cei de la Mercedes. Si daca sunt identice aceste pachete de propulsie, diferenta se poate face pe partea software, si nu neg, pot sa fi chiar si peste 10-15 BHP diferenta, sau chiar mai mult.