Ipoteza a fost în cele din urmă negată de oficialii Renault în cadrul unui interviu pe care Rob White, directorul tehnic executiv al concernului, l-a acordat publicaţiei germane Auto Motor und Sport.
"În acest moment nu există nicio intenţie de a vinde departamentul de Formula 1 de la Viry (n.r - fabrica din Franţa unde Renault produce motoarele de Formula 1). Este în continuare o subsidiară a Renault", a precizat el.
Una dintre ipoteze a fost că Red Bull va cumpăra divizia de motoare, lucru care i-ar permite să construiască un motor complet nou care să "împrumute" principalele avantaje ale celor de la Mercedes. White susţine însă că acesta lucru nu este permis de regulament, chiar dacă proprietarul fabricii de motoare s-ar schimba."Nu este posibil să pui un alt nume pe motor şi să începi de la zero. Nici măcar cei de la Honda (n.r - care vor reveni în Formula 1 în 2015) nu pot face tot ceea ce îşi doresc", a adăugat White.
Totuşi, zvonurile potrivit cărora Cyril Abiteboul, actualul şef al celor de la Caterham, va reveni la Renault Sport F1 sunt pe punctul de a fi confirmate pe măsură ce Tony Fernandes va confirma vânzarea echipei britanice.
De asemenea, există şi o schimbare de strategie: Renault se va concentra pe producerea motorului pentru Red Bull Racing şi va micşora importanta acordată celorlalţi clienţi. Acest lucru nu va reprezenta însă o problemă: Toro Rosso şi Caterham utilizează deja un tren de rulare spate furnizat de Red Bull, astfel că integrarea motorului nu va reprezenta o problemă, în timp ce Lotus este pe punctul de a iniţia o colaborare cu Mercedes.
Via Motorsport
Comentarii (1)