Renault a anunțat că va pune la dispoziția echipelor cu care are parteneriat o nouă specificație pentru unitatea de propulsie cu ocazia Marelui Premiu al Italiei.
Oficialii echipei de uzină au anunțat deja că nu vor implementa update-ul pe monoposturile lui Nico Hulkenberg și Carlos Sainz Jr ca urmare a faptului că exista încă unele riscuri în privința fiabilității.
Decizia are la bază faptul că Renault este implicată în lupta petnru locul 4 în clasamentul constructorilor, cu un avans fragil de 6 puncte în fața celor de la Haas.
În schimb, Red Bull Racing a anunțat că Daniel Ricciardo va utiliza noul motor, chiar dacă australianul va fi nevoit să suporte o penalizare pe grila de start.
"Există costuri semnificative în privința integrării motorului în monopost, inclusiv cu sistemul de răcire, așa că dacă exista un plus de performanță suntem fericiți să ne asumăm riscul. Vom utiliza motorul în antrenamentele de vineri, iar vineri seară vom decide dacă îl păstrăm sau nu", explică Christian Horner, șeful Red Bull.
În schimb, situația este diferită în cazul lui Max Verstappen: echipa încearcă să evite apariția unei penalizări pe grilă, iar olandezul poate folosi doar motorul cu combustie internă și sistemul MGH-H fără penalizări. "Dacă este posibil, încercăm să evităm o penalizare", a adăugat Horner.
Teoretic, beneficiile update-ului vor fi vizibile pe circuitele lente, cum ar fi Singapore și Mexic, întrucât Ferrari și Mercedes sunt avantajate pe un circuit rapid precum Monza.
"Nu suntem îngrijorați pentru Monza, dar Singapore și Mexic reprezintă oportunități pentru noi pentru a le face viața grea celor de la Mercedes și Ferrari.
Dacă putem obține ceva, sigur că luptăm pentru fiecare zecime de secundă", a mai spus Horner.McLaren a anunțat că nu intenționează să folosească noua specificație de motor din cauza modificărilor majore necesare pentru integrarea acestuia în șasiu.
Via Autosport
Din cate stiu puterea mai mare aduce avantaj anume pe circuitele de viteza si conteaza mai putin pe cele lente
La inceputul anului, Red Bull au fost dati drept favoriti in trei mari premii, Monaco, unde au reusit cu chiu cu vai, Ungaria, unde au fost net sub Mercedes si Ferrari, atat pe ploaie, cat si pe uscat si Singapore care vine imediat. Daca diferentele de putere ale motoarelor au surclasat aerodinamica pe un circuit mai lent, precum Ungaria, ce te face sa crezi ca in Singapore va fi altfel ? Personal cred ca si in Singapore Ferrari si Mercedes vor fi in fata Red Bull si ca nr. 3 de la Renault vafi ceea ce au fost si celelalte, adica o mare fasaiala.
In ziua de azi nu mai este vorba, la varf, de sasiu mai bun in viraje lente,medii...etc. Poate ca nu o sa mai fie diferenta atat de mare in calificari, insa pana acum teoria cu favoriti la circuite lente si altii pe cele rapide, nu se mai confirma (lasati Monaco, acolo totul e atipic)....
Cred ca RedBull se pot pregati deja linistiti de sezonul urmator
Incepusera foarte bine anul, iar rata lor de dezvoltare era, de obicei, cam la paritate cu cea Mercedes si superioara celei Ferrari. Se pare, totusi, ca anul asta asistam la altceva. Care nu-i avantajeaza.
https://www.motorsport.com/f1/news/vettel-suffers-crash-milan-demo-f1/3167507/