Renault explica pe larg sistemul KERS

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 10.04.2009
Renault a dezvaluit ca a ales sistemul KERS bazat pe baterii in detrimentul celui bazat pe volantul motorului pentru ca acesta poate fi transferat in industria auto.

Acronimul KERS provine de la Kinetic Energy Recovery System, iar tehnologia a fost introdusa in Formula 1 in sezonul 2009 cu caracter optional.

Energia cinetica este energia stocata in miscare si poate fi considerata drept energia necesara pentru a opri acea miscare. De obicei, energia cinetica este inlaturata prin utilizarea franelor cu frictiune, transformand energia cinetica in caldura.

Cu ajutorul sistemului KERS, aceasta energie nu este pierduta, ci stocata prin intermediul unei baterii, prin intermediul volantului motorului sau printr-un sistem hidraulic. Energia poate fi utilizata pentru a oferi mai multa putere motorului, iar puterea maxima admisa pentru sezonul 2009 este de 60 kW. De asemenea, energia eliberata pe tur nu poate depasi 400 kJ.

Noua dintre cele 10 echipe ale Formulei 1, printre care si Renault, au ales sa utilizeze in 2009 un sistem KERS bazat pe baterii, francezii considerand ca aceasta versiune poate fi adaptata si in industria auto in urmatorul deceniu. Prin urmare, sistemul KERS al celor de la Renault utilizeaza stocarea chimica a energiei cinetice intr-o baterie Li-Ion.

Utilizarea celor 60 kW suplimentari se traduce printr-un spor de performanta al motorului de 80 CP, astfel ca timpul pe tur va fi redus cu circa 0.2-0.3 secunde.

Cu toate acestea, o conditie esentiala pentru obtinerea acestui avantaj este ca sistemul KERS sa aiba o greutate limitata, pentru ca pentru fiecare 10 kg se pot pierde circa 0.35 secunde pe tur.

Totusi, sporul de 0.2-0.3 secunde pe tur poate fi obtinut si prin distributia corespunzatoare a greutatii, atat din punct de vedere longitudinal, cat si din punct de vedere vertical.

Via | F1Technical

Taguri: Renault

Comentarii (6)

  • Renault
    explica ieri [:P] pe larg sistemul Kers ...
    0 0
  • Kimi
    Da, asa este, stirea este de ieri. Si Kimi spunea ceva despre difuzoare acum vreo doua zile, l-am luat in echipa toata ziua, dar se pare ca nu era important!!!! :)) http://www.autosport.com/news/report.php/id/74353
    0 0
  • crismar56
    stirea aceea a fost "inghesuita" in declaratia lui Kimi de pe site-ul Ferrari [probabil ca, la cum merge sezonul acesta, nu merita punctat de mai multe ori :D]: http://formula1.automarket.ro/stiri/articol/19990/raikkonen-ferrari-trece-prin-momente-foarte-dificile.html
    0 0
  • citez
    un amic de aici :" Ce plictiseala!"
    0 0
  • ally_great
    Ca sa iti treaca plictisul, uite aici subiect - Button injured in F1 Accident!!! Full story: http://www.youtube.com/watch?v=6ubTYl3wFhk - video si imagine: http://bit.ly/3h0QNs Enjoy!
    0 0
  • "...poate fi adaptata si in industria auto in urmatorul deceniu"
    Alo!Cavemans,in ce pestera ati stat pana acum???
    Toyota e deja la a treia generatie de masini hibride care utilizeaza acest sistem pe masinile de serie de cel putin 10 ani si astia pomenesc de urmatorul deceniu?....
    Commentul acesta ar fi recomandat sa-l citeasca si fanii BMW (vezi efficient dynamics bla bla)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru