Renault va deveni anul viitor cel mai important furnizor de motoare din Formula 1, întrucât negociază semnarea unui contract cu Toro Rosso.
Constructorul francez este deja partener pentru Red Bull Racing, Lotus, Williams şi Caterham, astfel că Toro Rosso ar deveni al cincilea client, în condiţiile în care Mercedes vrea să rămână furnizor pentru numai trei echipe, în timp ce Ferrari are un număr similar de parteneri.
Renault a exclus însă varianta de a avea şase clienţi anul viitor, astfel că Marussia riscă să nu aibă furnizor de motoare pentru 2014, întrucât este puţin probabil că britanicii de la Cosworth să rămână în competiţie.
"Cu siguranţă nu vor fi şase clienţi. Cinci ar putea reprezenta o opţiune şi este numărul maxim, pentru că vrem să furnizăm un serviciu de calitate. Pentru mine, cinci ar trebui să fie numărul maxim şi aş fi bucuros să avem doar trei. Eram foarte confortabili cu trei echipe în privinţa asistenţei", a declarat Jean-Michel Jalinier, şeful motoarelor Renault.
O altă problemă este creşterea costurilor pentru motoare în 2014, iar Jalinier a confirmat că noul pachet va costa aproximativ 20 de milioane de euro pe sezon, cu cinci milioane de euro mai mult decât până în prezent."Sumele depind de echipă şi de drepturile de marketing, dar un sezon costă aproximativ 15 milioane de euro.
Asta înseamnă 10 milioane de euro pentru motorul convenţional şi 5 milioane de euro pentru KERS şi suport. Costul unui sezon pentru 2014 va fi de aproximativ 20 de milioane de euro în loc de 15. Acestea sunt sume estimative şi pe acestea le comunic potenţialilor parteneri", a mai precizat el.Via Autosport
Comentarii (2)