Renault: "Designul inovator al motorului nu a fost un factor decisiv în dominaţia Mercedes"

de Daniel Popescu
Marti, 09.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault consideră că inovaţia Mercedes de a separa turbina şi compresorul de aer nu a reprezentat un factor decisiv în dominaţia echipei germane.

Am putea face asta, dar nu vă vom lăsa să ştiţi. Nu este un factor major.

Remi Taffin
Director de operatiuni Renault
Mercedes a dominat autoritar sezonul 2014 al Formulei 1, în care a obţinut 16 victorii în cele 19 curse, în timp ce Renault s-a mulţumit cu trei victorii obţinute de Daniel Ricciardo pentru Red Bull Racing.

Încă din luna aprilie, presa internaţională a dezvăluit că unul dintre motivele pentru care Mercedes beneficiază de un motor atât de puternic este o inovaţie în design: inginerii au reuşit să monteze turbina şi compresorul de aer în părţile opuse ale ansamblului motor.

Până la debutul sezonului 2015, constructorii au posibilitatea de a opera anumite schimbări la motor, iar amplasarea turbinei şi a compresorului fac parte din modificările permise. Cei de la Renault refuză să anunţe dacă vor adopta acest design, însă afirmă că beneficiile acestuia nu sunt chiar atât de importante. "Am putea face asta, dar nu vă vom lăsa să ştiţi.

Nu este un factor major", a declarat Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault.

Principala provocare a fost să facem monopostul mai rapid. După ce am făcut asta, putem avea mai multă grijă de fiabilitate.

Paddy Lowe
Director inginerie Mercedes
Între timp, cei de la Mercedes au ca principal obiectiv scăderea numărului de defecţiuni tehnice, însă directorul de inginerie Paddy Lowe admite că inginerii au nevoie de timp pentru a realiza acest lucru.

"Cu 12 luni în urmă am decis să îmbunătăţim controlul calităţii, dar nu este un proces care se face peste noapte. Nu am avut timp să schimbăm toate procesele, pentru că principala provocare a fost să facem monopostul mai rapid. După ce am făcut asta, putem avea mai multă grijă de fiabilitate. Ferrari a făcut acest pas în epoca lui Michael Schumacher şi încă se află la un nivel foarte ridicat", a precizat el.

Via ESPNF1, Motorsport

Comentarii (8)

  • epoca de aur Schumacher vs epoca de piatra ... stiti voi cine
    Abia acum se poate trage linie si se pot compara rezultatele nu in 2010 la inceput de sezon
    3 4
  • querty
    Schumacher a fost si in epoca de piatra...3 ani. Si a spart masinile de zid. L-a nenorocit Rosberg. Da, acolo nu erau tehnicienii din epoca Ferrari, nici Todt...si echipa nu este italiana....
    6 6
  • Scumacher avea o varsta iar Rosberg era in forma maxima
    5 1
  • lasa-l, e necajit, dar nu stie ca dupa 5 ani de frustrari urmeaza alti 3 la fel. Dar dupa asta se termina tot chinul odata cu retragerea din F1
    0 1
  • Inca 3 ani cu un Vetel umilit si prea spasit pentru visurile noastre....Poate din 2016 sa fie adus un sofer bun in locul lui Raikanan.
    0 5
  • Evident idea folosita de cei de la Mercedes i-a ajutat sa castige cativa cai putere, sau poate motorul sa fie mai compact asa, cine stie sunt multe detalii de vazut. Evident ca au lucrat de ceva ani la acest motor, se discuta ca de prin 2010... ceea ce pare un pic sa zicem... nu prea credibil. Dar, este un motor foarte bun, care s-a descurcat foarte bine in 2014, ar trebui sa se descurce la fel si in 2015, doar ca atat Ferrari si Renaul vor veni cu diferite imbunatatiri. Honda daca avea ceva in mana, se vede deja asa ca trebuie asteptat pana la testele din februarie pentru a vedea cum sta exact fiecare motor :P

    In acest moment motorul Mercedes sta foarte bine, iar din spate vine motorul Ferrari care desi a fost fiabil, se doreste a fi si ceva mai puternic :P Eu sunt curios ce vor aduce cei de la Renault :P
    7 1
  • MIREL_F1
    Nu inovatia motorului e de vina ......dar de ce mercedes a fost cea mai buna echipa di 2014 oare de ce ne punem cu toti intrebarea fireasca, domnilor de la RENAULT chiar asta a fost chstigul celor de la Mercedes ca au venit cu ceva inovator la motor acea turbina si compresorul de aer despre care se tot vorbeste si in plus au sasiul fabricat tot de ei si se inbina perfect cu motorul nu degeaba este o echipa de uzina eu cred ca asta a fost marele castig Mercedes AMG
    4 0
  • @MIREL_F1
    Lasa, lasa. Ca ferr (tot asa cu motor si sasiu) nu au reusit sa faca nimic in fata celor de la energizante...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru