Renault crede că monoposturile din 2014 vor fi mai rapide decât în prezent

de Daniel Popescu
Marti, 06.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault anticipează că monoposturile de anul viitor vor fi mai rapide decât cele din sezonul curent şi susţine că negocierile cu Caterham şi Lotus pentru furnizarea motoarelor sunt în desfăşurare.

Cred că la începutul sezonului vor fi cu o secundă mai lente decât actualele monoposturi, dar după jumătatea sezonului ar putea fi chiar mai rapide.

Remi Taffin
Director operatiuni Renault
Controversele cu privire la noile motoare turbo V6 de 1.6 litri care vor fi introduse în Formula 1 în sezonul următor sunt departe de a se încheia, iar una dintre cele mai mari critici este legată de posibilitatea ca noile monoposturi să fie semnificativ mai lente, chiar dacă puterea totală va fi aproximativ aceeaşi ca în 2013.

Oficialii Renault admit că această situaţie este plauzibilă pentru prima parte a anului viitor, însă anticipează că spre finalul campaniei monoposturile vor deveni mai rapide decât cele din sezonul actual.

"Nu cred că vom pierde prea mult. Formula 1 este Formula 1 şi vrem ca monoposturile să fie cât mai rapide. Şi vor fi rapide. Cred că la începutul sezonului vor fi cu o secundă mai lente decât actualele monoposturi, dar după jumătatea sezonului ar putea fi chiar mai rapide.

Întotdeauna a fost aşa, şi când am trecut de la V10 la V8, şi după marea schimbare de aerodinamică din 2009", a declarat Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault, pentru publicaţia rusă Championat.

Esential 4 echipe vor utiliza motoare Renault in 2014: Red Bull, Toro Rosso, Caterham si Lotus
În prezent, Renault a semnat parteneriate cu Red Bull Racing şi Toro Rosso pentru furnizarea de motoare, însă înţelegerile similare cu Caterham şi Lotus, vehiculate în presa de luni bune nu au fost încă oficializate. Taffin afirmă însă că noile înţelegeri sunt mai degrabă o simplă formalitate din punct de vedere juridic.

"Faptul că aceste contracte nu sunt semnate nu înseamnă că nu lucrăm deja cu aceste echipe pentru 2014. Dar semnarea contractelor nu este simplă: vorbim despre subiecte tehnice, marketing şi finanţe. Ştim că discuţiile se vor finaliza într-un mod pozitiv, dar mai sunt câteva întrebări la care trebuie să aflăm răspunsul", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (2)

  • dupa parearea mea sunt de acord la trecerea V6 1.6l dar cred ca nui bine cu limitarea combustibilului la doar 100 l pilotul nu va pute folosi monopostul la limita.
    8 0
  • Este insa fortat sa foloseasca sistemul ERS judicios. Dracaria asta va putea fi folosita pentru 33 de secunde...practic o treime din tur. O eternitate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru