Renault: "Banii din sponsorizări, mai importanţi decât Raikkonen"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Kimi Raikkonen a contactat recent Renault în perspectiva unei reveniri în Formula 1 în sezonul următor, însă echipa franceză nu intenţionează să se grăbească să ia o decizie, în ciuda performanţelor obţinute de în competiţie de fostul pilot McLaren şi Ferrari.
Chiar dacă o linie de piloţi formată din Robert Kubica şi Kimi Raikkonen ar fi una dintre cele mai puternice de pe grila de start, proprietarul Gerard Lopez afirmă că aspectul financiar al problemei este mult mai important, sugerând că va alege al doilea pilot al echipei în funcţie de sponsorii pe care acesta îi poate aduce.
"Oamenii cred că lucrurile merg bine şi că vom schimba piloţii. Există un anumit pilot de raliuri care nu a fost interesat de Formula 1, dar care acum ne-a contactat şi este interesat să revină în F1 alături de noi", a declarat omul de afaceri luxemburghez care deţine Renault F1 prin intermediul companiei Genii Capital.
Acesta afirmă că Formula 1 reprezintă în primul rând o afacere şi în al doilea rând un sport în care obiectivul este să câştige titlul mondial.
"Trebuie să forţăm echipa să aibă succes pentru că folosim platforma pentru a face afaceri.
Oamenii vor să facă afaceri cu echipe câştigătoare, dar pentru noi principala consideraţie este cea legată de afaceri. Acum este şi mai important să folosim această platformă pentru afaceri", a adăugat el.Reticenta de a semna imediat cu Raikkonen este justificată de faptul că actualul coechipier al lui Kubica, Vitaly Petrov, a adus la echipă brandul Lada drept sponsor. Plecarea rusului ar echivala cu încetarea colaborării dintre Renault şi Lada, în condiţiile în care marca rusă este deţină de grupul AutoVAZ, la care constructorul francez deţine o participaţie de 25%. Cu toate acestea, Lopez susţine că Petrov are şi calităţi de pilot de Formula 1, pe lângă avantajele aduse din punct de vedere comercial.
"Petrov nu-şi plăteşte locul la echipă, dar cu siguranţă sponsorii pe care i-a adus sunt foarte buni. În plus, este un pilot bun, care anul trecut a terminat pe doi în GP2 şi ar fi câştigat cu uşurinţă dacă n-ar fi avut şase probleme la monopost.
Mai mult decât atât, este un pilot în care 250 de milioane de ruşi au încredere şi am fi tâmpiţi să nu conştientizăm că există o afacere din acest punct de vedere. Dar trebuie să construim pilotul, pentru că este un element important, la fel ca şi Kubica", a mai precizat el.Pe lângă aspectele comerciale, Renault este tentată să îl păstreze pe Petrov şi datoprita salariului net inferior cerut de rus comparativ cu pretenţiile obişnuite ale lui Raikkonen.
Via | Autosport
Gandeste-te ca Petrov aduce bani la Renault iar Kimi aduce rezultate mai bune in schimbul banilor pentru bautura...:))