Oficialiii constructorului francez au confirmat că analizează posibilitatea de a copia designul inovator introdus de Mercedes, care a amplasat turbina şi compresorul de aer în părţile opuse ale ansamblului motor.
"Cu siguranţă analizăm o soluţie diferită. Vom explora toate soluţiile. Ar fi greşit să spun că ştiu răspunsul acum, pentru că nu ar trebui să ştiu acum ce vom face. este în curs de dezvoltare", a declarat Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault Sport F1.
Printre avantajele acestui design se numără eliminarea răspunsului întârziat al turbinei, o problemă care a fost remarcată în testele de iarnă la monopostul Red Bull propulsat de Renault.
În plus, acest design permite micşorarea sistemului răcire, element care aduce beneficii de natură aerodinamică. De asemenea, cutia de viteze a putut fi amplasată mai în faţă, astfel că centrul de greutate a fost îmbunătăţit.Totuşi, Taffin afirmă că motoarele de anul viitor nu vor fi cu mult diferite comparativ cu sezonul actual, chiar dacă vor exista numeroase componente noi.
"Nu este foarte diferit. Baza este similară, dar putem schimba multe lucruri. Când am discutat despre motoarele V8 în trecut, obişnuiam să spunem că ultimul motor a fost similar cu cel din urmă cu şase sau şapte ani în urmă, dar 90% dintre componente erau diferite. La fel va fi şi anul viitor. Vor fi unele diferenţe, dar nu vor exista schimbări dramatice", a adăugat el.
Via Autosport
Comentarii (4)