Renault a oferit în această săptămână noi informaţii despre motorul V6 de 1.6 litri pe care îl construieşte în perspectiva sezonului 2014 al Formulei 1. Constructorul francez efectuează de mai multe luni teste cu nouă unitate, iar directorul executiv Rob White afirmă că progresele sunt semnificative.
"Am rulat motoare de dezvoltare de diferite specificaţii din ultima parte a anului trecut. Prima oară am avut motoare cu un singur cilindru, pentru că sunt unele lucruri extrem de importante pe care trebuie să le învăţăm pentru a fi pregătiţi. De asemenea, am avut şi un motor cu mai mulţi cilindri pe arhitectura precedentă care a fost rulat mai recent."
"Acum am rulat un motor V6 care este mai mult sau mai puţin asemănător cu planul nostru. Acum trebuie să învăţăm ceva nou, tot ce are legătură cu injecţia directă şi un design semnificativ mai mare pentru sistemul de recuperare a energiei", a declarat britanicul.
pan' la urma vedem si V2 in F1
Si dintr-un 4 in linie cu cilindree mica poti face un motor foarte performant de F1. Dar evolutia a fost cam asa: v12, v10, v8. Acum v6. Pana la v2 mai e doar un v4. Tendinta actuala este micsorarea motoarelor si folosirea spatiului ramas pentru sisteme de recuperare a energiei. Asta e, F1 evolueaza nu se cramponeaza in traditie. Dar nici nu-i exclus ca pe viitor sa devenim nostalgici si sa aducem iar in f1 motoare v12, v8.
Ferrari este cea mai afectata (ca uzina) dupa cum s-a si plans. Ea fabrica masini cu motoare "aristrocrate", V-uri mari.