La capătul a peste şase luni de negocieri, constructorul francez a decis să cumpere înapoi echipa Lotus pe care a deţinut-o până în 2009, astfel că va reveni cu propria echipă în Formula 1 începând din sezonul următor.
"Renault a avut două opţiuni: să revină 100% sau să plece. După studii detaliate, am decis că Renault va fi în Formula 1 începând din 2016. Detaliile finale cu acţionarii F1 ne-au oferit încrederea să acceptăm această nouă provocare. Ambiţia noastră este să câştigăm, chiar dacă ne va lua ceva timp", a declarat Carlos Ghosn, CEO-ul Renault.
Renault va anunţa detalii despre echipă în luna ianuarie, însă cel mai probabil va reveni la tradiţionala culoare galbenă pentru monopost.
O retragere a celor de la Renault ar fi avut efecte dezastruoase pentru Formula 1: cel mai probabil, actuala echipă Lotus şi-ar fi închis porţile din cauza problemelor financiare, în timp ce Red Bull Racing şi Toro Rosso nu ar fi avut posibilitatea de a continua din cauza lipsei de motoare.Potrivit unor informaţii neoficiale, Renault a reuşit să obţină din partea lui Bernie Ecclestone un statut privilegiat de echipă istorică prin care va primi numeroase bonusuri financiare.
În schimb, francezii au dat asigurări că vor rămâne în Formula 1 până în 2024 şi au primit în avans plata bonusurilor pentru primii şase ani.Cu toate acestea, situaţia s-ar putea schimba radical până atunci, cu atât mai mult cu cât acţionarul principal CVC Capital Partners încearcă de mai mult timp să-şi vândă participaţia în Formula 1, iar Ecclestone va avea atunci 94 de ani.
Problemele Formulei 1 sunt însă departe de a se încheia după anunţul Renault. Sauber şi Force India au depus o plângere la Uniunea Europeană cu privire la modul "incorect" în care sunt împărţiţi banii din drepturile TV, iar audienţele sunt în scădere accelerată în ultimii 5 ani.
Via Renault
Renault
Aston Martin
Mercedes
Williams
McLaren
Daca mai era si BMW si Audi era lista perfecta