La vremea respectivă, schimbarea a fost atribuită dorinţei FIA ca monoposturile să genereze artificial scântei, element care ar aduce un plus de spectaculozitate în timpul curselor. Potrivit directorului de curse Charlie Whiting, schimbarea are însă drept rol principal securitatea, în timp ce scânteile reprezintă doar un factor atractiv fără să fie însă decisiv.
"Regulamentul care prevede ca plăcile metalice să fie realizate din titan are trei explicaţii. În primul rând este siguranţa, pentru că plăcile din titan sunt cu circa o treime mai uşoare decât cele existente. garda la sol nu va mai putea fi atât de scăzută ca în trecut. Al treilea efect este că vom vedea mai multe scântei, despre care unii oameni consideră că va crea mai mult spectacol", a precizat el.
În al doilea rând, plăcile din titan se "consumă" de două ori mai repede decât metalul folosit în prezent, iar monoposturile trebuie să ruleze cu o gardă la sol ceva mai ridicată, astfel căPublicaţia britanică Autosport susţine însă într-un editorial semnat de Jonathan Noble că o altă explicaţie pentru schimbare este eliminarea unui avantaj de care se bucura Red Bull Racing.
Cvadrupla campioana mondială a fost acuzată în trecut că utilizează o gardă la sol prea mică comparativ cu rivalii săi şi că foloseşte căldură generată de plăcile de metal pentru a obţine un avantaj aerodinamic. Prin introducerea noilor placi de titan, echipa va fi nevoită să mărească gardă la sol, exact aşa cum a explicat şi Whiting.
Via ESPNF1, Autosport (inreg)
Comentarii (2)