Reguli mai dure pentru schimbarea componentelor: piloții riscă penalizări și mai drastice în sezonul 2018

de Daniel Popescu
Vineri, 22.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul regulament tehnic prevede scăderea numărului de motoare și componente ale unității de propulsie pe care piloții le pot folosi pe parcursul sezonului.

Regulamentul tehnic pentru sezonul 2018 va include câteva noutăți majore în privința utilizării motorului și a componetelor unității de propulsie.

Un document oficial publicat de FIA arată că, așa cum se știa deja, un pilot va putea folosi doar 3 motoare cu combustie internă (ICE) pe parcursul unui sezon. Noutățile apar însă în cazul celorlalte componente, al căror număr a fost redus drastic.

Astfel, piloții vor avea la dispoziție doar două exemplare de sisteme MGU-K pentru recuperarea energiei cinetice la frânare, pentru stocarea energiei și pentru unitatea de control a electronicii. Cu alte cuvinte, o astfel de unitate va trebui folosită în cel puțin 11 curse pentru că pilotul respectiv să nu fie penalizat pe parcursul sezonului.

În schimb, la fel ca și în cazul motorului cu combustie internă, piloții vor putea utiliza doar 3 exemplare ale sistemului MGU-H. Prin urmare, un motor cu combustie internă va trebui folosit în 7 curse, în condițiile în care piloții au avut la dispoziție 4 motoare pe parcursul sezonului curent.

De altfel, încă din acest sezon piloții au suferit penalizări de zeci de poziții într-o singură cursă pentru utilizarea unui număr ridicat de componente, astfel că este de așteptat ca lucrurile să se agraveze din sezonul următor.

Deși măsurile sunt adoptate cu scopul de a reduce costurile, oficialii Formulei 1 susțin că intenționează să renunțe la sistemul penalizărilor începând din 2021, când se va introduce un nou regulament tehnic pentru motoare.

Via F1Fanatic

Comentarii (14)

  • conducere FIA de rahat,reguli de rahat!.....
    18 2
  • serban
    Perfect, la anul, pe vremea asta, o să calculăm din greu penalitățile ! Ce tâmpenie !
    9 0
  • GrosJan
    Eu sunt de acord cu masuri ce forteaza motoristii sa construiasca componente performante sar SI fiabile. Era ridicol prin 2000 si ceva. Aveai motor de calificari aproape de unica folosinta. Cui ii foloseste un astfel de motor in 'lumea reala'?

    Dar in legatura cu HALO am vrut sa zic ceva. Parerea me, obstuctioneaza nasol vizibilitatea in fata departe. Practic esti tentat sa te muti stanga dreapta sa vezi mai bine. Naspa. Ok, in realitate s-ar putea sa fie putin diferit decat in filmul ce il voi atasa pentru ca mai exista si fenomenul de focalizare ce ignora oarecum un eventual dispozitiv halo. Dar tot va fi nasol de pilotat cu asa ceva. Pliotii poate ca se vor obisnui si vor spune da, da de dragul imparatiei. Dar nu prea are de-a face cu obisnuinta, e acolo si e in fata.

    https://www.youtube.com/watch?v=OVIukKk9aDA&t=257
    2 1
  • GrosJan
    https://www.youtube.com/watch?v=9sW5je7IsOw
    2 0
  • Da, nu vei vedea mai bine daca te obisnuiesti cu Halo, doar te va stresa mai putin.
    2 0
  • liviule,tu oricum nu intelegi nimic din F1 :))
    4 6
  • Siguranta pilotilor inainte de orice !
    0 0
  • FIA a decis sa penalizeze starturile furate si pozitionarea incorecta pe grila cu drive through sau 10 secunde penalizare
    5 0
  • mai da astia chiar ca sunt nebuni
    ce a ajuns si aceasta competitie cum sa penalizezi pilotul sa nu poata concura , ce vin aare el.
    De ce nu limiteaza bugetul dar sa dea mana libera inovatiei
    1 2
  • @joker
    Sa limiteze bugetul dar sa dea liber inovatiei...unde-i logica?
    1 0
  • 3 motoare mi se par foarte putine per sezon.Ca pana la urma vorbim de niste mecanisme care nu s perfecte...orice limitare de componente sau de buget e tot un drac..mai ramane sa limitam numarul de tururi parcurse intr-un grand prix...
    3 0
  • Lasa ca era odata cand aveau o masina pentru mai multe sezoane. Sa le faca fiabile.
    1 0
  • Cei de la Mercedes alaturi de Force India si Williams s-au opus cresterii numarului de unitati la 5 cat au cerut cei de la Red Bull si cei de la Honda. Cei de la Hass si Sauber sperau tot la 4-5 unitati, iar cei de la Ferrari ar prefera 5 unitati, evident FIA a decis altfel la fel ca si in cazul... Halo-ului. In acest moment, nu-mi dau seama de ce mai streseaza echipele sa voteze ceva... daca FIA face tot dup cum ii duce capul?
    5 0
  • Nu are legatura cu ce vor echipele si nici nu ar trebui sa fie asa. F1 e laborator de cercetare auto. Ia sa mai cerceteze si performanta + fiabilitate nu doar performanta. A, bineinteles cu consum mic si recuperarea energiei.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru