Regulamentul tehnic pentru 2010 ramane neschimbat! (Update)
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sefii echipelor din Formula 1 s-au intalnit vineri la Londra cu Max Mosley, presedintele FIA, si Bernie Ecclestone, detinatorul drepturilor comerciale, pentru a discuta pe tema regulamentul tehnic pentru sezonul 2010.
La capatul a cateva ore de negocieri, intalnirea s-a incheiat fara niciun rezultat, dupa ce FIA a refuzat categoric sa modifice in vreun fel regulile publicate anterior.
Astfel, cel putin deocamdata, regulamentul prevede in continuare o limita maxima a bugetului de 40 de milioane de lire sterline, echipele care vor respecta plafonul urmand sa beneficieze de anumite avantaje tehnologice.
UPDATE 21:59:
Intrucat rezultatul negocierilor a fost nul, sefii echipelor au planificat o intalnire pentru aceasta seara pentru a decide ce raspuns sa adopte dupa refuzul FIA de a modifica regulamentul. Cu toate acestea, sefii echipelor nu au ajuns la nicio concluzie, insa acestia se vor intalni din nou cu ocazia Marelui Premiu al statului Monaco pentru a analiza situatia.
La finalul zilei, cei mai multi sefi de echipa au refuzat dialogul cu presa, singura exceptie notabila fiind Stefano Domenicali, seful Scuderiei Ferrari.
Acestea sustine ca Ferrari va face tot ce ii sta in putinta pentru a ramane in Formula 1, dupa ce presedintele Luca di Montezemolo a fost mandat de Consiliul Director sa protejele interesele echipei in competitie.In plus, Ferrari a inaintat o actiune de protest la Curtea Franceza de Justitie pentru a bloca regulamentul pentru sezonul 2010, considerand ca introducerea acestora s-a facut prin incalcarea unui drept de veto al Scuderiei. Protestul va fi analizat de instanta din Hexagon pe data de 19 mai.
Ferrari este sprijinita in acest demers si de Toyota, presedintele John Howett confirmand acest lucru jurnalistilor prezenti la fata locului. Mosley a precizat insa la finalul acestei zile ca Ferrari nu are nicio sansa sa castige procesul, intrucat dreptul de veto al Scuderiei a expirat.
Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull si Toro Rosso au amenintat in ultima saptamana ca se vor retrage din competitie in cazul in care FIA nu modifica regulamentul tehnic. Inscrierile pentru sezonul 2010 al Formulei 1 vor avea loc in perioada 22-29 mai 2009.
Via | Autosport
Dupa cativa ani au ramas in competitie numai Ferrari si mai multe echipe britanice. Abia de prin anii 60 au inceput sa treaca prin F1 Porsche, Honda si cateva echipe americane. Revenirea la statutul multinational al F1 s-a facut in epoca turbo cand la clasa furnizorilor de motoare avem italieni, francezi, germani si japonezi. Dupa renuntarea la motoarele turbo s-a pastrat multinationalismul dar echipele tehnice sunt dominate de ingineri britanici.
Acum cu noul regulament se vor scoate din lista echipele fabricantilor de automobile. Daca in anul trecut FIA a cedat la presiunea acestora si a renuntat la motorul unic, acum va reusi indirect acest lucru.
Probabil se va ajunge la o puzderie de mici echipe gen Brown, Lola si Force India motorizate de Mercedes si Cosworth. Daca tribunalul de la Paris va da castig de cauza FIA. In caz contrar in fostul acord Concorde exista prevazut un drept de veto pentru Ferrari.
Pentru ca nu exista un nou acord Concorde drepturile banesti se impart in continuare conform algoritmului din acordul vechi asa ca daca acel capitol este valabil de ce sa nu fie valabil si paragraful cu dreptul de veto?
Dar sa intru in subiect. Echipele mici ca Lola sau Litespeed, cati au auzit de ea, si noua echipa americana au facut un calcul. Au luat bilantul contabil al anului trecut si au numarat sute de miloane de cocosei pe care Bernie ii imparte la echipe, si au zis punem 45 noi din care Bernie da inapoi 10 din start iar restul de 35 se scot de la sponsori. La finele anului cu ce mai ciupim pe la curse cu ce prindem pe punctele acumulate iesim cam pe 0 daca nu pe profit. Ei ar avea dreptate in conditiile in care prin toata aceasta brambureala nu se reduce audienta si in consecinta incasarile din drepturile de televiziune. Tare sunt curios la ce pret va putea vinde Bernie la anu fara Ferrari, Renault,Red Bull, Toyota. Ce canal TV din Franta, Italia Austria sau Japonia va plati si cat? Daca mai ies si Chinezii din circ......?
Iar KKK sa nu uite ca Ferrari mai fost tinta unor schimbari de regulament (vezi anul in care nu se puteau schimba cauciucurile) si a pritestat, eu zic ca pe buna dreptate, fapt ce a dus la furnizorul unic de azi.
Iar referitor la cateva comentarii cu pilotii robotei si chestii de genul asta... Cand lucrurile evolueaza, omul evolueaza. Cursele nu o sa mai fie ce au fost in 1980, 1990 sau 2000. Pur si simplu timpul trece. Totul se schimba, se transforma sau evolueaza, in mai bine sau... invers :)