Astfel, propunerea echipelor este că, după ce Safety Car-ul iese de pe circuit, monoposturile să se alinieze pe grila de start şi să plece din nou în cursă după o procucedura identică cu cea din debutul cursei.
Prin această soluţie, echipele speră ca reluarea cursei să fie una mai spectaculoasă, cu depăşiri în pluton. Formatul actual prevede că piloţii revin la vitezele obişnuite imediat după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit, însă pilotul de pe prima poziţie are posibilitatea de a impune ritmul, element care limitează numărul de depăşiri.
Noua regulă ar urma să intre în vigoare începând din sezonul 2015, după ce va fi ratificată de Consiliul Mondial al FIA în cadrul unei întâlniri care va avea loc săptămâna viitoare.
Via Autosport
Dupa mine nu va avea sorti de izbanda. Ati vazut ca la start de multe ori prin pluton se produce un accident urmat de safety car. Startul rolling fiind mai sigur, iese safety car-ul de pe pista si se continua cursa. Dar daca dupa retragerea safety car-ului incepi iar cu start standing, iar accident, iar safety car si tot asa ... :))
PS: asta n-a fost o propunere ci un exemplu pentru a arata cat de penibila si artificiala este aceasta noua regula propusa de echipe care in ultimul timp, se pare ca nu mai judeca limpede. Bine ca s-a respins (cel putin pentru moment) eliminarea primei sesiuni de teste.