Regulamentul pneurilor va fi schimbat in 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Regulamentul sportiv pentru sezonul 2010 este pe cale sa cuprinda o noua modificare importanta, dupa ce sistemul de punctare pentru curse a fost schimbat de doua ori in numai cateva saptamani.
Regulamentul de utilizare a pneurilor va suferi la randul sau o schimbare radicala, menita sa aduca un grad sporit de spectaculozitate.
Astfel, cei 10 piloti care promoveaza in ultima parte a calificarilor (Q3) vor fi obligati sa inceapa cursa de duminica cu aceleasi pneuri cu care au stabilit timpul de referinta in calificari. Acest lucru va conduce implicit la strategii diferite pentru echipe atat in privinta calificarilor, cat si in privinta startului de cursa, intrucat pneurile utilizate in Q3 vor fi partial uzate.
De exempplu, unele echipe pot opta pentru sacrificarea unui timp bun in Q3 in favoarea unor tipuri de cauciucuri mai consistente in prima parte a cursei, in timp ce altele vor considera ca un rezultat bun in Q3 este mai important decat parcursul din debutul cursei.
Motivul implementarii unei astfel de reguli este justitificat de sporirea numarului de strategii disponibile pentru echipe, ceea ce va aduce un factor de impredictibilitate a curselor.Schimbarea vine ca urmare a interzicerii realimentarilor cu combustibil in timpul curselor incepand din sezonul 2010, mutare privita partial cu scepticism, intrucat cel putin teoretic depasirile vor fi mai dificile in contextul in care grila de start se va baza exclusiv pe performanta pilotilor, si nu pe cantitatea de carburant din rezervor.
Noua propunere trebuie aprobata de Comisia Formulei 1 si de Consiliul Mondial al FIA, care se vor reuni in 1 februarie pentru a discuta despre acest proiect. Totusi, se anticipeaza ca ratificarea acestei schimbari de regulament reprezinta o simpla formalitate.
Via | Autosport
In acelasi timp... informatia de mai sus este interesanta pentru ca niste pneuri noi vor ridica consumul monopostului pentru x ture, iar unele deja roase vor scadea consumul monopostului pentru x ture. Nu stiu exact cat de mare este x-ul dar am inteles ca cel putin 10 ture. Evident, vedem in timpul primei curse cat este x-ul si ce implicatie in desfasurarea cursei o au cele 2 strategii :)))