Formula 1 încearcă de mai mult timp să găsească soluţii pentru diversificarea strategiilor şi îmbunatăţirea spectacolului, însă ultimele soluţii sunt mai degrabă contra-productive pentru fani.
Cea mai importantă noutate de regulament pentru sezonul 2016 se anunţă a fi posibilitatea ca echipele să aleagă tipurile de pneuri pe care le utilizează în cadrul unui Mare Premiu.
Astfel, Pirelli va anunţa trei compoziţii de pneuri care pot fi utilizate la un Mare Premiu, iar fiecare pilot va avea alocate 13 seturi. Dintre acestea, Pirelli va nominaliza două seturi obligatorii pentru fiecare pilot, iar un alt set va putea fi utilizat doar în ultima parte a calificărilor.
Restul de 10 seturi vor putea fi alese de fiecare echipă dintre cele trei compoziţii nominalizate pentru weekendul respectiv. Echipele vor alege compoziţiile, iar acestea vor fi dezvăluite de Pirelli cu două săptămâni înainte de Marele Premiu. Cel puţin unul dintre seturile de pneuri alese de Pirelli va trebui utilizat în cursă, însă în rest fiecare echipă va putea utiliza orice set de pneu ales anterior.
Pentru fani, principala problemă va fi să înţeleagă ce tipuri de pneuri va avea la dispoziţie fiecare pilot implicat în lupta pentru victorie, astfel că există pericolul apariţiilor unor confuzii majore.Schimbarea regulamentului a fost aprobată de Consiliul Mondial al FIA, care a anunţat că Ferrari a primit acordul de a furniza motoare de specificaţie 2015 pentru Toro Rosso în sezonul următor.
De asemenea, Bernie Ecclestone şi Jean Todt, preşedintele FIA, au primit permisiunea oficială de a face recomandări cu privire la reducerea costurilor şi regulamentul motoarelor, care vor fi anunţate până în 31 ianuarie.Nu în ultimul rând, FIA a confirmat şi versiunea finală a calendarului Formulei 1 pentru sezonul 2016, cu o singură modificare fata de versiunea anterioară: Marele Premiu al Mexicului a fost mutat cu o săptămână mai devreme. Decizia a fost luată ca măsura de precauţie pentru cazul în care Marele Premiu al Statelor Unite va fi anulate din motive financiare:
Data | Tara |
20 martie | Australia |
3 aprilie | Bahrain |
17 aprilie | China |
1 mai | Rusia |
15 mai | Spania |
29 mai | Monaco |
12 iunie | Canada |
19 iunie | Azerbaidjan |
3 iulie | Austria |
10 iulie | Marea Britanie |
24 iulie | Ungaria |
31 iulie | Germania |
28 august | Belgia |
4 septembrie | Italia |
18 septembrie | Singapore |
2 octombrie | Malaysia |
9 octombrie | Japonia |
23 octombrie | Statele Unite |
30 octombrie | Mexic |
13 noiembrie | Brazilia |
27 noiembrie | Abu Dhabi |
1 la mana - Ce ii asa greu de inteles? Iti faci cititorii prosti pe fata?
2 la mana - nu este nici o deziluzie. Este foarte logica decizia. Masinile nu raspund la fel la compoziti si atunci este normal sa aiba libertate. Parca altfel aratau cateva curse sezonul asta cu mercedes pe softuri si Ferrari pe super-softuri (tinand cont de plusul de conservare care il au)