Regulamentul actual al penalizărilor pe grila de start prevede că piloți care primesc minim 15 locuri de penalizare vor pleca din spatele grilei de start.
În cazul în care există mai mulți piloți în această situație, poziționarea pe grilă era determinată de ordinea în care au fost aplicate penalizările. Din acest motiv, piloții erau tentați să se retragă prematur la boxe pentru a obține un loc mai bun pe grila, însă FIA va elimina această practică începând din sezonul viitor.
Astfel, dacă doi sau mai mulți piloți sunt trimiși în spatele plutonului, ordinea acestora va fi stabilită în funcție de timpii realizați în calificări. În acest fel, piloții vor fi motivați să rămână mai mult pe circuit și să stabilească timpi competitivi pentru a obține o clasare superioară pe grila de start.
Forul mondial a aprobat și alte modificări minore ale regulamentului. Astfel, masa minimă a monoposturilor va crește de la 740 la 743 de kilograme, în timp ce echipele vor putea utiliza fără limită de timp tehnologia computațională CFD pentru dezvoltarea monoposturilor pentru sezonul 2021.
Via Autosport
Pentru ca tot vor prefera sa salveze pneurile decat sa castige un loc pe grila.
Aia de la FIA inteleg ca ei vor o F1 in care pilotii salveaza pneuri si combustibil? Aici e problema. Apoi aia cu DRS si aerodinamica.