Regulamentul pentru penalizările pe grila de start din 2019 a fost modificat: piloții vor fi motivați să iasă pe circuit

de Daniel Popescu
Joi, 06.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a anunțat mici modificări la modul în care vor fi implementate penalizările pe grila de start în sezonul 2019 cu scopul de a impulsiona piloții să stabilească timpi cât mai buni pe circuit.

Regulamentul actual al penalizărilor pe grila de start prevede că piloți care primesc minim 15 locuri de penalizare vor pleca din spatele grilei de start.

În cazul în care există mai mulți piloți în această situație, poziționarea pe grilă era determinată de ordinea în care au fost aplicate penalizările. Din acest motiv, piloții erau tentați să se retragă prematur la boxe pentru a obține un loc mai bun pe grila, însă FIA va elimina această practică începând din sezonul viitor.

Astfel, dacă doi sau mai mulți piloți sunt trimiși în spatele plutonului, ordinea acestora va fi stabilită în funcție de timpii realizați în calificări. În acest fel, piloții vor fi motivați să rămână mai mult pe circuit și să stabilească timpi competitivi pentru a obține o clasare superioară pe grila de start.

Forul mondial a aprobat și alte modificări minore ale regulamentului. Astfel, masa minimă a monoposturilor va crește de la 740 la 743 de kilograme, în timp ce echipele vor putea utiliza fără limită de timp tehnologia computațională CFD pentru dezvoltarea monoposturilor pentru sezonul 2021.

Via Autosport

Comentarii (2)

  • pai da
    Exercitiu de imagine: Haas are penalizare, dar si un ferr sau merc. Cine credeti ca va obtine un timp mai bun (sa zicem pe 1-2 tururi cronometate) ? Chiar ca este o mare "realizare"...
    0 0
  • Si daca sunt 2 piloti si niciunul nu iese? Cum vor fi pe grila? Sunt obligati sa iasa sau e doar optional?
    Pentru ca tot vor prefera sa salveze pneurile decat sa castige un loc pe grila.
    Aia de la FIA inteleg ca ei vor o F1 in care pilotii salveaza pneuri si combustibil? Aici e problema. Apoi aia cu DRS si aerodinamica.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru