În plus, numeroase echipe au înregistrat defecţiuni de fiabilitate pe parcursul testelor, iar aceste două elemente cresc şansele că diferenţele de timpi din calificări să fie semnificative.
Într-o astfel de situaţie, piloţii care nu respectă regula 107% în calificări (de exemplu, dacă pilotul din pole position este cronometrat cu 100 de secunde, ceilalţi trebuie să fie înregistraţi cu cel mult 107 secunde pentru a lua startul în cursă) vor fi iertaţi de comisarii de cursă şi vor primi acordul de a participa la Marele Premiu.
"Regula 107% a fost introdusă pentru a ne asigura că echipele care nu sunt capabile să producă monoposturi de o anumită performanţă nu ajung în curse.
Acum avem echipe despre care ştim că sunt capabile, dar care ar putea să aibă o pierdere temporară de performanţă. Comisarii vor privi cu simpatie orice echipă care nu respectă regula 107%", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.Fără compromisuri la cantitatea de combustibil
O altă problemă pentru ingineri este respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant pe cursa, însă FIA nu va tolera niciun fel de abatere de la această regulă. Cantitatea de carburant consumată va fi verificată numai după cursă, la verificarea tehnică obişnuită, cu ajutorul unor senzori.
"100 de kilograme este cantitatea maximă şi, dacă este depăşită, nu există nicio toleranţă", a adăugat el.
Comentarii (4)