Australianul a recuperat însă rapid teren în a doua parte a cursei şi a reuşit să-l depăşească inclusiv pe coechipierul Sebastian Vettel pentru a termina pe locul cinci.
Red Bull Racing a explicat însă situaţia prin strategiile diferite pentru pneuri: Vettel a efectuat schimbul de pneuri în turul 18 pentru a-şi crea un avantaj în faţa lui Kevin Magnussen şi Jenson Button, în timp ce Ricciardo a amânat oprirea până în turul 26.
Astfel, australianul a avut pneuri mai proaspete pe final şi a putut să treacă cu o uşurinţă dezarmantă de cvadruplul campion mondial."Am fost agresivi cu strategia lui Vettel şi l-am pus sub presiune în ultima parte a cursei pentru ca pneurile sale erau într-o stare proastă. Ricciardo a avut pneuri mult mai bune în acel stadiu, dar a fost imposibil să anticipăm asta când au fost efectuate cele două pitstopuri. Progresul lui Ricciardo în pluton a fost mult mai rapid decât ne asptetam, iar degradarea pneurilor lui Vettel a fost foarte ridicată pe final", a precizat şeful Christian Horner.
În urma rezultatelor de la Monza, Ricciardo rămâne pe locul trei cu 166 de puncte, în timp ce Vettel este pe şase cu 106 puncte. Germanul a fost vizibil afectat de faptul că a terminat o nouă cursă în spatele coechipierului său, însă nu crede că putea obţine o performanţă mai bună.
"Cred că am făcut tot ce puteam. Nu am fost capabil să gestionăm pneurile hard aşa cum am fi vrut.
În termeni de strategie am vrut să le luăm faţa celor de la McLaren, aşa că am adoptat o strategie agresivă cu un pitstop timpuriu, dar pneurile au început să cedeze în ultima parte a stintului", a precizat cadruplul campion mondial.
Ia priviti aici "setare":
http://www.youtube.com/watch?v=M_dfe2Ct40M
Dupa ce si-a indoit (indoita bine, aproape rupta) aripa fata, tipul a fost mai rapid si a facut si o gramada de depasiri ... wtf