În acest scop, producătorul italian va utiliza un monopost Red Bull Racing din sezonul 2011, lucru permis de regulamentul sportiv al Formulei 1 în ciuda faptului că testele obişnuite sunt interzise în timpul sezonului.
Piloţii pe care îi va oferi tripla campioana mondială pentru acest test sunt Sebastien Buemi, pilotul de rezervă al echipei, şi Daniel Ricciardo, care îl va înlocui anul viitor pe Mark Webber.
În ciuda numeroaselor contriverse generate de testul efectuat de Mercedes în luna aprilie cu un monopost din sezonul actual, Red Bull insistă că nu va obţine niciun fel de date despre pneurile pe care le va oferi Pirelli.
"Este un monopost vechi şi vom avea unul dintre piloţii noştri de teste. Probabil că Ricciardo va concura în cealaltă zi. Este un test pentru Pirelli prin care analizează compoziţiile de anul viitor. Noi doar am furnizat monopostul", a precizat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.La rândul său, Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, insistă că Red Bull nu va avea niciun fel de informaţii despre pneurile testate.
"Ei nu vor avea nimic de câştigat. Nu vor şti ce testează şi nu vor avea niciun indiciu despre pneurile care vor fi pe monopost", a precizat britanicul.
Regulamentul sportiv al Formulei 1 interzice testele în timpul sezonului, însă echipele au oportunitatea să furnizeze un monopost pentru Pirelli în cadrul unor sesiuni private, cu condiţia ca acesta să nu fie din acest sezon sau din sezonul precedent.
În urma scandalului generat de testul efectuat de Mercedes în luna aprilie, care a fost neregulamentar pentru că germanii au furnizat monopostul actual, Pirelli va face tot posibilul să testeze cu monoposturi din partea fiecărei echipe.
Potrivit publicaţiei SpeedWeek, următoarea echipa pe listă este McLaren.Via SkySports, Autosport, Motorsport
Sunt gata sa-nghit faptul ca Pirelli va aduce cauciucuri fara talon vopsit - deci cei de la RBR or sa-si dea sema mai greu care-i supersoft si care-i hard doar uitandu-se la ele.
Dar totusi inginerii si pilotii aia de la RBR nu sunt niste ageamii adunati de la gura de metrou. De la primele tururi o sa-si dea seama care pneu se uzeaza si in ce circumstante, temperatura de lucru, aderenta, pilotul probabil va incerca o franare mai brusca, sa-si dea seama de cum se aplatizeaza un pneu patinat, etc etc. Sa nu mai vorbim de multitudinea de senzori pe care masina in sine-i are prin constructie.
Ma rog, presupun ca astfel de teste trebuiesc facute, asta e - dar sa afirmi ca RBR nu va avea nimic de castigat e de-a dreptul hilar. Solutia e sa testeze toti fara exceptie, si dup-aia treaba lui ce intelege fiecare. Desigur, Pirelli poate testa (sau macar poate anunta ca testeaza) diverse compozitii cu diverse echipe-chiar daca va fi doar o perdea de fum, nimeni nu va sti compozitia care va fi efectiv folosita in 2014, si se poate induce o confuzie in randul echipelor, care va da Pirelli imaginea unei echidistante tare necesara dupa testul cu Mercedes
Sau, sa testeze cu Marussia si Caterham, ma-ndoiesc ca restul lumii va sari in sus la ei. Si-asa masinile lor din 2011 erau la ani-lumina (in urma) fata de concurenta.