Red Bull Racing a devenit vineri ultimă echipă care evaluează un sistem de tip DDRS pasiv montat pe aripa spate care permite în teorie creşterea vitezei pe liniile drepte.
Tripla campioană mondială urmează astfel exemplul unor echipe precum Lotus, Sauber şi Mercedes, în condiţiile în care directorul tehnic Adrian Newey a admis încă de la lansarea noului monopost că este interesat să dezvolte un astfel de dispozitiv.
"Este o zonă foarte interesantă şi merită exploatată. Partea dificilă este însă să obţii un beneficiu în termeni de timp", a declarat britanicul la vremea respectivă.
Chiar dacă permite creşterea vitezei pe liniile drepte, sistemul DDRS pasiv nu a fost utilizat niciodată în curse anul trecut, întrucât toate echipele s-au confruntat cu o problemă similară: sistemul nu se dezactivează automat la aceeaşi viteză la care este activat, lucru care duce la pierderea forţei de apăsare aerodinamică în virajele de mare viteză.Sistemul DDRS pasiv ar putea avea beneficii majore în acest sezon în special pe un tur rapid de pistă, întrucât piloţii vor putea utiliza sistemul DRS tradiţional în calificări doar în zonele în care va fi folosit şi în curse.
Până anul trecut, sistemul DRS tradiţional putea fi utilizat oriunde pe circuit în timpul calificărilor.Via F1 Fanatic
Comentarii (0)