Red Bull Racing a renunțat la parteneriatul pentru motoare cu Renault în favoarea unei colaborări cu Honda, în ciuda faptului că producătorul japonez a oferit cea mai slabă unitate de propulsie de pe grila de start.
Consultantul Helmut Marko susține însă că Honda a înregistrat progrese majore pe parcursul iernii și anticipează un nivel al performanțelor foarte apropiat de cel obținut de rivalii de la Mercedes și Ferrari, cu un posibil deficit de numai 20 de cai putere.
"Cifrele ne fac să fim foarte optimiști, inclusiv în privința performanțelor. Motorul Honda este deja puțin peste motorul Renault. Dacă luăm în calcul datele noastre de GPS cu datele furnizate de Honda, vom fi în zona Mercedes și Ferrari. Chiar dacă vom fi cu 20 CP în urmă, nu ar fi o situație diferită de era Renault. Putem recupera", a declarat el.
Pe de altă parte, Marko a admis că Honda ar putea înregistra o fiabilitate mai scăzută a unităților de propulsie din cauza dezvoltării agresive.
Situația este cu atât mai complicată cu cât regulamentul tehnic prevede reducerea la numai trei unități de propulsie pe sezon fără penalizări, comparativ cu patru în sezonul recent încheiat."Suntem conștienți că probabil va fi dificil din cauza fiabilității. Cel mai probabil nu vom fi capabili să parcurgem tot sezonul cu trei motoare. Dar dacă alegi circuitele potrivite, poți fi înapoi la vârf după câteva tururi. Acesta va fi conceptul, vom acepta penalizările pentru motoare dacă va fi necesar", a adăugat Marko.
Via Motorsport
Sunt tare curios ce-o să fie anul ăsta cu RBR-Honda, tare mi-e teamă că laudele astea, în avans, ale lui Marko, se vor transforma mai târziu în bălăcăreala cu Renault ...
*Party- Mode Honda* cum recent sustinea RBR ar trebui sa fie certificat de consumatori/fani prin rezultate inregistrate in GP-uri (podiumuri) si nicidecum in pauza competitionala prin afirmatii care converg doar subiectivismului si entuziasmului intr-o masura care nu-i face deloc cinste unui senior al motorsportului.
Helmuth ,la cele 75 de primaveri ale tale de cele mai multe ori luciditatea este invers proportionala varstei !
Hai mai bine sa asteptam primele patru,cinci curse din 2019 pentru a putea incropi o concluzie mai mult sau mai putin pertinenta in ceea ce priveste de-acum *notoriul*-party mode Honda.
Bitte !
daca nu iese jucaria la sfarsitul sezonului zboara Honda din garajul RBR