Campioana mondială Red Bull Racing se află din nou în centrul atenţiei cu privire la legalitatea monopostului RB8. Cu ocazia Marelui Premiu al Ungariei, presa internaţională a descoperit că Red Bull Racing a utilizat la Montreal un sistem care permite ajustarea manuală a setărilor pentru suspensii, în locul unui sistem automat.
Regulamentul tehnic prevede că echipele nu pot face nicio modificare la monoposturi între calificări şi cursă, însă echipa ar fi putut ocoli această interdicţie dacă ar fi utilizat acest sistem manual pentru modificarea gărzii la sol.
Christian Horner, şeful RBR, a confirmat că echipa a utilizat un astfel de sistem în Canada, însă susţine că nu l-a folosit înaintea cursei pentru a schimba setările suspensiilor.
"Suspensiile pot fi schimbate fie cu mâna, fie cu ajutorul unui instrument, dar FIA ne-a spus că preferă să facem schimbările cu un instrument. Niciodată nu am schimbat garda la sol în parc ferme sau ceva de genul ăsta. Este o problemă care nu există", a declarat britanicul.
Horner nu a reuşit însă să ofere un răspuns convingător atunci când a fost întrebat de ce echipa a preferat un sistem manual în locul unuia automat."Sunt multe componente care pot fi schimbate manual pe monopost, dar preferăm să utilizăm un instrument. Suspensia nu a fost modificată niciodată în parc ferme.
Niciodată. Ce a fost pe monopost în Canada a fost şi în alte curse, dar niciodată nu a fost ajustată în parc ferme. Este o alegere dacă o faci printr-un instrument sau manual, iar acum se face printr-un instrument", a adăugat el.Întrucât regulamentul nu interzice sistemele manuale, Red Bull nu a primit niciun fel de sancţiune pentru această controversă, însă utilizează în prezent doar sisteme automate pentru modiifcarea suspensiilor.
Via Autosport
Comentarii (1)