Red Bull Racing şi Toro Rosso sunt singurele echipe care s-au opus implementării unui acord pentru reducerea costurilor care să fie gestionat de FIA începând de anul viitor.
Campioana mondială susţine că o mai mare stabilitate a regulamentului tehnic ar genera implicit o reducere a costurilor cu noile tehnologii, dar şi un echilibru mai mare între echipe.
"Principala noastră credinţă este că stabilitatea regulamentelor este cea mai bună metodă pentru a controla costurile, pentru că putem vedea că regulamentul stabil a permis multor echipe indepenedente să fie competitive în Formula 1. Prin urmare, credem cu convingere că regulamentele tehnice şi sportive stabile reprezintă cea mai bună metodă de a controla costurile comparativ cu o reducere a resurselor care nu tratează toate echipele în mod egal", a precizat Christian Horner, şeful Red Bull Racing, pentru publicaţia Autosport.
Principala îngrijorare a celor de la Red Bull este că acordul pentru reducerea costurilor nu include şi costurile cu motoarele, ceea ce ar avantaj în mod direct echipele deţinute de constructorii Ferrari şi Mercedes. În plus, o altă nemulţumire a austriecilor este că salariile nu ar urma să fie incluse în acordul pentru reducerea costurilor."Acordul pentru reducerea costurilor nu este o metodă eficientă pentru controlarea costurilor dacă alegi doar anumite componente. Există anumite excluderi şi există diferite companii care operează echipele de F1 în moduri diferite. Vrem ceva transparent, iar acordul pentru reducerea costurilor nu aduce asta. Dacă ar fi inclus şi motoarele atunci ar deveni mai interesant. [...] Noi nu avem cel mai mare buget din F1 şi trebuie să te uiţi doar la salariile piloţilor pentru a vedea asta. Aşa că este ironic să vorbim despre reducerea costurilor când salariile sunt discutate la nivelurile care sunt", a adăugat el.
Via Autosport
Sa zicem ca bugetul maxim e stabilit la 100 milioane, iar motoarele ar costa 20, de ex.
Red Bull, Lotus, Williams cumpara motor de la Renault si raman cu 100-20 = 80 de milioane.
McLaren si Force India cumpara motor de la Mercedes, raman cu 80 de milioane.
Ferrari si Mercedes nu mai cumpara motor, pentru ca il primesc "gratuit" de la firma producatoare, adica tot ei, deci raman cu 100 de milioane.