Red Bull: "Stabilitatea regulamentului, cheia reducerii costurilor în F1"

de Daniel Popescu
Marti, 23.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing consideră că un regulament tehnic şi sportiv cât mai stabil este cea mai bună soluţie pentru reducerea costurilor, şi nu implementarea unor restricţii a resurselor.

Red Bull Racing şi Toro Rosso sunt singurele echipe care s-au opus implementării unui acord pentru reducerea costurilor care să fie gestionat de FIA începând de anul viitor.

Campioana mondială susţine că o mai mare stabilitate a regulamentului tehnic ar genera implicit o reducere a costurilor cu noile tehnologii, dar şi un echilibru mai mare între echipe.

"Principala noastră credinţă este că stabilitatea regulamentelor este cea mai bună metodă pentru a controla costurile, pentru că putem vedea că regulamentul stabil a permis multor echipe indepenedente să fie competitive în Formula 1. Prin urmare, credem cu convingere că regulamentele tehnice şi sportive stabile reprezintă cea mai bună metodă de a controla costurile comparativ cu o reducere a resurselor care nu tratează toate echipele în mod egal", a precizat Christian Horner, şeful Red Bull Racing, pentru publicaţia Autosport.

Urmareste Automarket
Principala îngrijorare a celor de la Red Bull este că acordul pentru reducerea costurilor nu include şi costurile cu motoarele, ceea ce ar avantaj în mod direct echipele deţinute de constructorii Ferrari şi Mercedes.
În plus, o altă nemulţumire a austriecilor este că salariile nu ar urma să fie incluse în acordul pentru reducerea costurilor.

"Acordul pentru reducerea costurilor nu este o metodă eficientă pentru controlarea costurilor dacă alegi doar anumite componente. Există anumite excluderi şi există diferite companii care operează echipele de F1 în moduri diferite. Vrem ceva transparent, iar acordul pentru reducerea costurilor nu aduce asta. Dacă ar fi inclus şi motoarele atunci ar deveni mai interesant. [...] Noi nu avem cel mai mare buget din F1 şi trebuie să te uiţi doar la salariile piloţilor pentru a vedea asta. Aşa că este ironic să vorbim despre reducerea costurilor când salariile sunt discutate la nivelurile care sunt", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (3)

  • Aha...regulamentul sau regulamentele alea pe care le au incalcat sau interpretat ei,la asta se refera?!Poi asa cred si eu ca le convine!Eu le mai dau un an ca si echipa cu "performanta",pentru ca sunt darnic si optimist,pilotii probabil vor gasii alte echipe,nu i duc eu grija lui Vettel...atunci sa l vedem.Pana atunci,poate titlul e si castigat,totul e o afacere cu multi banutzi...stiti ca se poate castiga bani si daca "lesini" in timpul jocului,brusc!In fine,asa se invarte lumea,banul...se va terina,curand ;) !
    4 9
  • Nu vad de ce ar fi avantajate doar producatorii de motoare Ferrari si Mercedes iar Renaul nu ar fi. De ce oare dl. Hornar e tot timpul gica contra celorlalti ? Si de ce oare nu s-a luat nici o masura in urma repetatelor incalcari ale regulamentului pe care le-au facut cei de la Red Bull Racing?
    6 10
  • De ce ar fi avantajati Ferrari si Mercedes, dar nu Red Bull? Ma gandesc ca Horner are in vedere un astfel de scenariu:

    Sa zicem ca bugetul maxim e stabilit la 100 milioane, iar motoarele ar costa 20, de ex.
    Red Bull, Lotus, Williams cumpara motor de la Renault si raman cu 100-20 = 80 de milioane.
    McLaren si Force India cumpara motor de la Mercedes, raman cu 80 de milioane.
    Ferrari si Mercedes nu mai cumpara motor, pentru ca il primesc "gratuit" de la firma producatoare, adica tot ei, deci raman cu 100 de milioane.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru