Red Bull Racing a înregistrat duminică al Austin a treia defecţiune majoră la alternator, după ce Mark Webber a abandonat în turul 17 în momentul în care ocupa locul trei.
Echipa a reuşit în cele din urmă să-şi asigure titlul constructorilor prin locul doi obţinut de Sebastian Vettel, însă Fernando Alonso a câştigat o poziţie în clasamentul cursei.
La finalul cursei, şeful Christian Horner a admis că este îngrijorat de noua defecţiune la alternator, mai ales în contextul în care echipa a utilizat la Austin un alternator de specificaţie 2011 care nu inregistrese nicio defecţiune tehnică până acum.
Precedentele doua defecţiuni, care au condus la un abandon pentru Vettel din postura de lider al cursei de la Valencia şi l-au privat de puncte preţioase la Monza, erau de specificaţie 2012.
Renault, furnizorul alternatorului pentru Red Bull, a dezvoltat deja o nouă versiune de alternator, care a fost furnizată în premieră la Austin pentru cel puţin un alt client (Lotus, Williams şi/sau Caterham), iar Horner speră ca Red Bull să primească o astfel de specificaţie în cursa decisivă pentru titlul mondial de la Interlagos."Suntem îngrijoraţi.
Punct. Din păcate, este a treia defecţiune la alternator în cursă şi au fost şi alte defecţiuni în alte monoposturi. Trebuie să analizăm. Cred că noua versiune a rulat la alte echipe, aşa că sperăm să avem şi noi una pentru Brazilia", a declarat britanicul la finalul Marelui Premiu al Statelor Unite.Vettel are 13 puncte avans în faţa lui Alonso înaintea ultimei curse a sezonului de la Interlagos.
Numai in locul lui Vettel sa nu fii in cursa de la Sao Paolo.
E totusi ciudat cum de Renault nu poate sa rezolve problema. Din cate am inteles alternatoarele cu pricina nu fabrica in ... Italia. Asta sa fie "buba" ? Sau inginerii RBR depasesc anumite limite de siguranta in functionarea motorului care duc la supraincalzirea alternatorului ?
Ar fi pacat ca titlul la piloti sa se decida datorita unui abandon in ultima cursa.