Red Bull şi Mercedes GP, campioanele opririlor la boxe
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mercedes GP a publicat o analiză a opririlor la boxe din primele 17 curse ale sezonului 2011, iar echipa germană ocupă prima poziţie în clasamentul celor mai scurte schimburi de pneuri, la egalitate cu campioana mondială Red Bull Racing.
Rivalii de la McLaren ocupă locul trei la o distanţă de trei zecimi de secundă, în timp ce marea surpriza este Force India, care a reuşit să devanseze Scuderia Ferrari cu o zecime de secundă.
Între timp, Lotus a reuşit să se încadreze în plutonul de mijloc la acest capitol, având acelaşi timp ca şi Sauber şi Toro Rosso, iar Virgin şi Hispania au fost echipele cu cele mai lente opriri la boxe.
Clasamentul a fost realizat pe baza timpului mediu petrecut la boxe de fiecare pilot în parte, fiind eliminate opririle la standuri care au vizat modificări de natură tehnică asupra monoposturilor.
Iată clasamentul complet al celor mai rapide opriri la boxe:
1= Red Bull Racing Best 1= Mercedes GP Best 3 McLaren + 0.3s 4 Force India + 0.4s 5 Ferrari + 0.5s 6 Renault + 0.9s 7 Williams + 1.1s 8= Lotus + 1.3s 8= Sauber + 1.3s 8= Toro Rosso + 1.3s 11 Virgin + 1.6s 12 HRT + 3.2s
Defalcat pentru fiecare Mare Premiu în parte, Red Bull a obţinut cel mai bun timp individual în nu mai puţin de opt curse, urmată la mică distanţă de Mercedes GP cu şapte reuşite de acest gen. În total, în primele 17 curse ale sezonului au avut loc 1013 opriri la boxe, dintre care 988 au fost dedicate exclusiv schimbului de pneuri.
În medie, au avut loc 58 de opriri la boxe pe cursă, recordul fiind înregistrat la Hungaroring, cursa în care au avut loc 85 de pitstopuri.Timpul petrecut de piloţi la boxe este măsurat în două moduri distincte. Primul este cel oficial, calculat din momentul în care pilotul intră pe linia boxelor până când revine pe traseu. Al doilea este folosit individual de fiecare echipă pe baza propriilor cronometre şi vizează timpul petrecut efectiv pentru schimbul de cauciucuri, din momentul în care pilotul opreşte monopostul şi până când apăsă din nou pe acceleraţie. Cel de-a doilea sistem oferă o imagine mai clară asupra rapidităţii schimbului de pneuri, însă este mai puţin precis din punct de vedere matematic.
Via | Mercedes GP
Comentarii (3)