Red Bull şi McLaren anticipează trei opriri la boxe în Malaezia

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 08.04.2011
Sebastian Vettel şi Lewis Hamilton consideră că vor adopta strategii cu trei opriri la boxe la Sepang, opinia generală find că pneurile se degradează mai repede decât în Australia.

Rezistenţa pneurilor soft şi hard a fost unul dintre principalele obiective pe care echipele şi piloţii le-au analizat pe parcursul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri din cadrul Marelui Premiu al Malaeziei.

Aşa cum era de aşteptat având în vedere configuraţia circuitului de la Sepang, cauciucurile se degradează într-un ritm mai alert decât pe circuitul semistradal de la Melbourne, iar piloţii de top anticipează că un număr de trei opriri la boxe reprezintă strategia optimă pentru cursa de duminică.

"Pneurile nu rezistă la fel de mult ca la Melbourne, dar cred că este la fel pentru toată lumea. Este greu să dau un număr, dar nu cred că vom avea două opriri la boxe, iar o singură oprire la boxe este... interzisă", a glumit pilotul echipei Red Bull.

Coechipierul său Mark Webber a preferat să rămână enigmatic când a fost întrebat câte tururi ar putea concura cu un singur set de pneuri. "Mai mult de cinci, mai puţin de 25", a precizat australianul.

La rândul lor, piloţii echipei McLaren apreciază o creştere a numărului de opriri la boxe comparativ cu Australia, iar Lewis Hamilton anticipează că îi va vizita pe mecanici de trei ori pe parcursul cursei. "Condiţiile pistei sunt complet diferite de răcoarea pe care am resimţit-o în Australia, aşa că pneurile nu rezistă la fel de mult.

Poate că duminică vom vedea trei opriri la boxe", a precizat britanicul.

Coechipierul său Jenson Button a refuzat să indice un număr, însă admite ca pneurile soft încep să se degradeze radical la un moment dat. "Este foarte dificil, iar aici pneurile se comportă aşa cum ne aşteptam. Este foarte diferit de ce am văzut la Melbourne. Ultimul stint cu pneuri soft a fost rezonabil, dar când cedează performanta scade rapid", a precizat el.

Iniţial, Pirelli anticipa că piloţii ar putea efectua chiar şi patru opriri la boxe în cursă din Malaezia, însă după analiza datelor din antrenamente şi-au revizuit la rândul lor strategiile la un număr optim de trei opriri.

"Avem mai multă degradare aici decât la Melbourne şi există diferenţe mari de timpi intre pneurile soft şi hard, aşa că echipele trebuie să-şi clarifice strategiile pe această bază. Bănuiesc că vor fi strategii cu trei opriri, dar am fost surprinşi ca un Sauber (n.r - Sergio Perez) a reuşit o singură oprire la Melbourne.

Dar trei pare să fie strategia aici şi acesta este scenariul pe care îl aşteptam", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Pneurile au fost utilizate la o temperatură a pistei de 49 de grade cu o umiditate a aerului de 50%.

Via | Reuters

Comentarii (13)

  • Simțul umorului la Mercedes!
    http://www.youtube.com/watch?v=HRpXqbaSDzE&feature=player_embedded

    Superb!
    9 2
  • @coman_norbert pe cine alegeai pe Nico sau pe Michael ?
    1 0
  • @Crisztian
    pe 7 titluri mondiale


    în alta ordine de idei, de săptămâna viitoare avem și WRC la digisport
    2 0
  • Marius
    Norbert
    Multumesc pentru linck. E simpatic.
    Apreciez faptul ca ne-ai trimis un lick in care intelegem si noi limba vorbita.
    1 0
  • Revenire cu 2 ipoteze de flexibilitate Red Bull
    Pentru cei ce se pricep la materiale "compzite"
    (1) Auto-Setare a suspensiilor din mers;
    (2) Sustinatorii aripii ori nasul sunt din materiale compuse care in functie de temperatura - fara influente aerodinamice - se deformeaza.
    Daca cineva se pricepe la astfel de deformari, sa dea o veste...
    Altfel, aerodinamic eu nu pricep cum actioneaaza fortele
    3 2
  • simona
    Bishuc
    ti-am spus eu mai Bishuc dragule ca esti greu de cap! unde ai facut scoala? sau ai trecut pe acolo doar in pauze?
    probabil ca e tare greu de inteles pentru tine!
    numai bine :)
    2 2
  • Marius
    Simona
    Simona de ce esti asa de rea?
    Singurii care inteleg cum functioneaza 'nasul' sunt cei de la RB.
    Ceilalti daca ar sti ar face si ei.
    3 1
  • salut
    Bishuc
    uita0te si la niste documentare de pe National Geographic sau Discovery,despre materialele composite,nu doar la manele si streang in fund!
    4 2
  • Degeaba
    Simona pare o fata buna. Toti observa dar nimeni nu explica. Daca observi si nu-ti pui intrebari nu inseamna ca esti destept. apacheF!, admir fara margini magnifica ta personalitate spre sa te dezvolti in acest sens. Nu te lasa!
    2 4
  • Bishisica
    Trebuie sa va marturisesc. Sunt experto-specialist in aerodinamica si materiale compozite. Nu o sa intru in detalii, ca nu le cunosc. Dar ma credeti, asa-i? Va multumesc! Asa de bine ma simt pe blog. In fatza blocului la o samanta de vorba (si de floarea soarelui) nu ma crede nimeni ..... e asa de rai romanii; si de elicopterele Apache de asemenea. Ati vazut vreunul?
    0 0
  • Bishusicka
    ma doare pucioru'. E de la studiul intens al aerodinamicii. Ati vazut vreuna?
    0 0
  • Bushuc nu este decat ala die la Cluj, ba cu Ferri ba cu RBR dupa cum bate vantul rezultatelor. Auzi la el "aerodinamica". Multumim maestre, era chiar nevoie pe blog de un "Miki al aerodinamicii".
    0 1
  • @schumy1969 Mersi pentru informatie chiar nu stiam si transmisia va fi pe DigiSport Plus ? . In orice caz e o afacere si consider ca ei castiga mai mult cu MotoGP,F1, WRC decat cu aia 36,6 milioane dati pe meciuri . Cine va comenta?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru