Red Bull şi McLaren anticipează trei opriri la boxe în Malaezia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Rezistenţa pneurilor soft şi hard a fost unul dintre principalele obiective pe care echipele şi piloţii le-au analizat pe parcursul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri din cadrul Marelui Premiu al Malaeziei.
Aşa cum era de aşteptat având în vedere configuraţia circuitului de la Sepang, cauciucurile se degradează într-un ritm mai alert decât pe circuitul semistradal de la Melbourne, iar piloţii de top anticipează că un număr de trei opriri la boxe reprezintă strategia optimă pentru cursa de duminică.
"Pneurile nu rezistă la fel de mult ca la Melbourne, dar cred că este la fel pentru toată lumea. Este greu să dau un număr, dar nu cred că vom avea două opriri la boxe, iar o singură oprire la boxe este... interzisă", a glumit pilotul echipei Red Bull.
Coechipierul său Mark Webber a preferat să rămână enigmatic când a fost întrebat câte tururi ar putea concura cu un singur set de pneuri. "Mai mult de cinci, mai puţin de 25", a precizat australianul.
La rândul lor, piloţii echipei McLaren apreciază o creştere a numărului de opriri la boxe comparativ cu Australia, iar Lewis Hamilton anticipează că îi va vizita pe mecanici de trei ori pe parcursul cursei. "Condiţiile pistei sunt complet diferite de răcoarea pe care am resimţit-o în Australia, aşa că pneurile nu rezistă la fel de mult. Poate că duminică vom vedea trei opriri la boxe", a precizat britanicul.
Coechipierul său Jenson Button a refuzat să indice un număr, însă admite ca pneurile soft încep să se degradeze radical la un moment dat. "Este foarte dificil, iar aici pneurile se comportă aşa cum ne aşteptam. Este foarte diferit de ce am văzut la Melbourne. Ultimul stint cu pneuri soft a fost rezonabil, dar când cedează performanta scade rapid", a precizat el.
Iniţial, Pirelli anticipa că piloţii ar putea efectua chiar şi patru opriri la boxe în cursă din Malaezia, însă după analiza datelor din antrenamente şi-au revizuit la rândul lor strategiile la un număr optim de trei opriri.
"Avem mai multă degradare aici decât la Melbourne şi există diferenţe mari de timpi intre pneurile soft şi hard, aşa că echipele trebuie să-şi clarifice strategiile pe această bază. Bănuiesc că vor fi strategii cu trei opriri, dar am fost surprinşi ca un Sauber (n.r - Sergio Perez) a reuşit o singură oprire la Melbourne.
Dar trei pare să fie strategia aici şi acesta este scenariul pe care îl aşteptam", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.Pneurile au fost utilizate la o temperatură a pistei de 49 de grade cu o umiditate a aerului de 50%.
Via | Reuters
Superb!
în alta ordine de idei, de săptămâna viitoare avem și WRC la digisport
Apreciez faptul ca ne-ai trimis un lick in care intelegem si noi limba vorbita.
(1) Auto-Setare a suspensiilor din mers;
(2) Sustinatorii aripii ori nasul sunt din materiale compuse care in functie de temperatura - fara influente aerodinamice - se deformeaza.
Daca cineva se pricepe la astfel de deformari, sa dea o veste...
Altfel, aerodinamic eu nu pricep cum actioneaaza fortele
probabil ca e tare greu de inteles pentru tine!
numai bine :)
Singurii care inteleg cum functioneaza 'nasul' sunt cei de la RB.
Ceilalti daca ar sti ar face si ei.
uita0te si la niste documentare de pe National Geographic sau Discovery,despre materialele composite,nu doar la manele si streang in fund!