Lupta pentru titlul mondial dintre Red Bull Racing şi Ferrari se dă inclusiv în afară circuitului, acolo unde cele două rivale au solicitat un punct de vedere oficial din partea forului mondial cu privire la două aspecte ale regulamentului tehnic.
Mai întâi, Red Bull Racing a întrebat FIA dacă este regulamentară utilizarea unui sistem termal care îmbunătăţeşte sistemul de răcire al frânelor în funcţie de temperatură acestora. Replica forului mondial a venit vineri, când FIA a trimis o scrisoare tuturor echipelor în care afirmă că astfel de tehnologii sunt interzise prin regulament.
Aparent, Red Bull a depus această solicitare deoarece a considerat că cel puţin una dintre echipele rivale utilizează un astfel de sistem, lucru negat de surse din cadrul mai multor echipe rivale ale actualei campioanei mondiale.
La scurt timp după aceasta clarificare, publicaţia spaniolă AS a dezvăluit că şi cei de la Ferrari au făcut o solicitare asemănătoare prin care au cerut clarificări asupra legalităţii unui dispozitiv care poate modifica nivelul unor fluide la compartimentul motor între calificări şi cursă.Sursa citată susţine că răspunsul FIA a venit de asemenea vineri: astfel de dispozitive sunt permise numai în cazul unei defecţiuni tehnice iminentă, însă sunt interzise în condiţii normale, iar utilizarea unui astfel de echipament duce la începerea cursei din pitlane pentru pilotul respectiv.
AS afirmă că Ferrari suspectează că Red Bull utilizează o astfel de tehnologie.
Red Bull RB8 - brake discs and calipers 03 November 2012
In Abu Dhabi Red Bull are once again using the new Brembo discs, which feature more than 1000 holes (five holes per row). The team have also chosen to mount the RB8's brake calipers horizontally (see red arrow), at the base of the disc. This is beneficial in terms of centre of gravity, but makes it impossible to bleed the brakes whilst the calipers are still installed on the car. This meant that when Sebastian Vettel complained about his brake pedal after his Practice Three installation lap, Red Bull had to change all four calipers.
sursa http://www.formula1.com/news/technical/2012/881/1023.html