Red Bull: "Regulamentul tehnic a fost modificat deliberat împotriva noastră!"

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 18.04.2012
Helmut Marko susţine că FIA a schimbat regulamentul tehnic pentru sezonul 2012 în privinţa sistemului de evacuare pentru a stopa dominaţia Red Bull în Formula 1.

Red Bull Racing a dominat cu autoritate sezonul 2011 al Formulei 1, Sebastian Vettel câştigând titlul mondial după ce a obţinut 15 pole position-uri şi 11 victorii.

Succesul a fost atribuit în mare măsură sistemului de evacuare inovator, care permitea eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate inclusiv atunci când pilotul nu apăsa acceleraţia, dar şi flexibilităţii aripii faţă.

FIA a restricţionat însă puternic libertatea de dezvoltare a sistemului de evacuare pentru acest sezon, astfel că Red Bull a pierdut superioritatea pe care o avea în această zonă. Efectul a fost că echipa austriacă nu a mai plecat deloc din poole position şi a obţinut doar un loc doi prin Vettel în primele trei etape ale sezonului.

Consultantul Helmut Marko susţine însă că noul regulament a fost îndreptat în mod deliberat împotriva celor de la Red Bull, cu scopul de a opri dominaţia echipei în Marele Circ.

"Nu mai avem superioritatea pe care am avut-o anul trecut.

Asta se întâmplă din cauza mai multor schimbări tehnice care au fost introduse deliberat împotriva Red Bull. Dar asta nu este o scuză pentru ca monopostul nostru să nu mai fie la nivelul la care ar trebui să fie", a declarat Marko pentru postul de televiziune Servus TV, aflat în proprietatea celor de la Red Bull.

Via | GMM

Comentarii (16)

  • Hai ca deja...
    ...astia devin mai mult decat penibili!Dupa ce au insistat prosteste in privinta DRS-ului,acum vin iarasi cu afirmatii din astea aiurea!Inseamna ca anii trecuti FIA a modificat regulamentul pentru ei sau ce???!!!Nu mai sunt cei mai buni,altii au fost mai capabili si au dezvoltat mai bine.E atat de simplu.
    38 5
  • Webber
    In asa conditti grele, tot cei posibil ca Vettel sa ia peste nas de la Webber.
    Imi pare ca Red Bull o sai mai faca un cadou lui Webber de ziua lui, inca un contract.
    P.S. talentul se vede acum ,nu cind ai un bolid net superior si toata echipa in spate.
    37 4
  • lev +1
    Dupa acuzatiile astea, daca Vettel nu face treaba cred ca o sa inceapa sa spuna ca Vettel are probleme personale, sa certat cu prietena si nu se poate concentra, iar Vettel la rindul lui va desena pe casca fotografiile la toate prietenele lui :)))
    21 6
  • ba are perfecta dreptate! dar nu s-a schimbat regulamentul pt ca este un complot impotriva red bull ci pt ca orice echipa care incepe sa domine F1 aduce prejudicii de marketing... numai pasionatii mai urmaresc o cursa de F1 in care se stie de la inceput cine va castiga indiferent ca e vorba de vettel, schumacher etc.
    24 1
  • Taurii fara coarne
    Era unul pe aici anul trecut care ii ridica in slavi pe acesti tauri deveniti intre timp mielusei, acum vad ca i s-a umplut gura cu ceva ci nu mai vb.

    Sigur la sf anului daca echipa o tine tot asa se va destrama. Abia astept acest lucru. Treaba asta era sa se intample in 2010 daca Red Bull nu luat titlul prin Robotelul ruginit.
    15 4
  • moahaha
    daaaa, a fost o solutie pentru a ajuta ferrari dar ironie, au ajutat mclaren; ferrari nu se ajuta destul singuri
    4 11
  • Foarte bine.... excelent
    ca regulamentul este indreptat impotriva Red Bull. Este foarte ok acest lucru.
    4 11
  • andrey_1293
    Regulament
    Daca stam putin sa ne gandim regulamentul nu a fost indreptat impotriva red bull, a fost modificat in asa fel incat avantajul lor sa fie anulat. Ar fi devenit deja plictisitor sa vedem si anul acesta dominatia Red Bull desi sunt fan al acestei echipe. Dar se pare ca sant cam miorlaiti cei din echipa, se plang de acest lucru. Au 2 titluri la constructori ar trebuie sa arate putin caracter. Daca se tot dau mari si tari ar trebui sa puna osul la treaba si sa faca ceva. Ferrari n-a ajuns aici unde este astazi (ma rog nu chiar sezonul acesta) daca n-ar fi muncit pe branci. Pe langa asta, parerea mea este ca Formula 1 ar trebui sa fie cea mai tehnologizata competitie din motorsport, aici se invart cei mai multi bani, e competitia cea mai prestigioasa. Aici ar trebui sa vedem geniile, incercand sa nascoceasca ceva revolutionar, nu sa te chinui in prezenta unui regulament restrictiv. Cat despre limitarea resurselor si a dezvoltarii m-i se pare o adevarata prostie. Ar trebui sa lase mana libera echipelor sa faca ce vor cu monoposturile, iar cei cu buget mic care nu-si permit, sa zboare. Si-asa sant cateva echipe care n-au ce cauta pe circuit.
    13 0
  • TAURI CU COARNE FOARTE MARI
    Asa a fost regulamentu impotriva Red Bull granzi nu suporta o bautura energizata sa-i bat.
    Ca peste tot politica cum spunea Sena.
    8 0
  • @andreyhopaundoitrei
    "Daca stam putin sa ne gandim regulamentul nu a fost indreptat impotriva red bull, a fost modificat in asa fel incat avantajul lor sa fie anulat."

    deci ca să le anuleze avantajul dar nu împotriva lor. Tare asta. E ca aia,

    "ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale..."

    şi mai eşti şi jurist .....
    6 0
  • MURATURILE(si anume "cucumbers") anti-Vettel au iesit la atac.
    Anul asta Vettel nu va castiga campionatul,Button va castiga ,cel putin asa cred eu(IN MOMENTUL ASTA NIMENI NU ARE RITMUL LUI DE CURSA).Talentul se vede si cand ai masina buna si cand nu,Vettel este in continuare subestimat de uni fani ai celorlalti piloti si asta o sa le produca insomnii in continuare.Ciao
    6 6
  • @marius_kji
    Vettel nu mai are cea mai buna masina, e clar. Dar nici cea mai slaba. E probabil a doua sau a treia masina din competitie.
    2010-Alonso cu Ferrari termina pe locul 2 in campionat, dupa ce era la un pas sa-l castige si sa-l umileasca pe Vettel tot cu a doua sau a treia masina din competitie. Monopostul Ferrari in 2010 era slab, nu mai slab decat cel din 2012. Insa cea facut Alonso atunci el stie... Sa vedem ce face si Vettel cu a doua sau a treia masina din competitie. Dar deja e batut de Webber in conditiile in care Massa n-a suflat in fata lui Alonso.
    7 4
  • Sebastian
    Modificare regulament
    Nu e prima data cand s-a modificat regulamentul pentru a "impiedica" o echipa ... vezi modificarile aduse regulamentului din 2005, dupa perioada 2000-2004 in care Ferarri concura singura iar restul incercau sa se tina dupa ei ...
    3 0
  • Emerson
    Modificari normale
    Modificarile regulamentelor sunt normale,intotdeauna au fost prevederi care conveneau sau nu unora sau altora. ANDREI...TU SCRII FARA SA GANDESTI! Intotdeauna si in orice sport,exista regulamente si reguli:box,fotbal,polo,atletism,tenis,etc. E aberant ceea ce sustii. Si echipele slabe(financiar)spera sa castige. Intotdeauna si peste tot,sunt echipe,persoane,sportivi,care nu vor excela,si e de admirat efortul lor,de a razbate,cat mai sus. Au fost multe echipe mici,care au ajuns mari,apoi au dat faliment,au renascut(LOTUS e una)si multe altele(Matra/Brabham)iar Mc LAREN,la inceput,avea un singur pilot(Bruce Mc Laren)si o singura masina. Dupa ideile tale,nici n-ar fi luat fiinta... Regulamentele bune/rele,se schimba periodic:cilindreea motoarelor(modificata de n ori/aripile deportante/dimensiunea pneurilor/dimensiunile masinilor,etc,etc.
    1 2
  • Emerson
    Inca un exemplu
    ANDREY...acum mi-am amintit...TOYOTA,echipa de uzina,forta tehnica/economica/financiara si cum vrei. Dupa tine,trebuia admisa in F1,sau nu? Pe ce criterii,da sau nu? Ferrari,cu evolutia din ultimii cativa ani,merita sau nu? Am mai spus p'aici, cu ceva timp in urma,unii poate-si mai amintesc... CU FOARTE PUTINE EXCEPTII, LA SCHIMBAREA REGULAMENTULUI,SE SCHIMBA IERARHIILE ANTERIOARE. Cu ocazia asta,intotdeauna vor fi unii care"pica"mai bine,pe noile reguli,construind masini mai bune. Chiar daca ai avut masina f.buna,in momentul cand incepi sa tot schimbi,dupa noile reguli,dai multe peste cap si nu mai reusesti. Niki LAUDA,spunea ca,este cel mai dificil de facut ceva,atunci cand,nici macar nu stii,de ce anume/din ce cauza,nu esti suficient de rapid. Vettel chiar asa a spus,dupa calificarile din China,nu stia din ce cauza nu este rapid,pe cat trebuia...
    0 0
  • X_zone
    VETEL, MUCIOSUL PLANGACIOS
    VETEL, MUCIOSUL PLANGACIOS, a venit vremea asa cum era normal sa se duca la fund acolo unde ii este locul... Hamilton, top of the class! ...restul ciocu" mic ca habar n-aveti!
    2 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru