Red Bull propune interzicerea utilizării tunelului de vânt

de Daniel Popescu
Miercuri, 11.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull consideră că interzicerea utilizării tunelului de vânt ar contribui la o competitivitate mai bune între echipe şi le-ar ajuta pe acestea să reducă costurile.

Dacă vrei să fii extrem şi controversat, renunţă la tunelul de vânt.

Christian Horner
Sef Red Bull Racing
Costurile de operare ale unei echipe de Formula 1 reprezintă în continuare un subiect aprins de discuţie între echipele de top şi cele de la coada plutonului, întrucât cele două părţi nu reuşesc să ajungă la un acord comun privind modalitatea prin care bugetul să poată fi redus.

Prin vocea şefului Christian Horner, cei de la Red Bull Racing vin cu o nouă propunere radicală, care de data aceasta vizează interzicerea utilizării tunelului de vânt.

"Dacă vrei să fii extrem şi controversat, renunţă la tunelul de vânt. Este scump să-l utilizezi şi să foloseşti diverse componente. Trebuie să revenim la inteligenţa ingineriei. Trebuie să oferim tuturor acelaşi chipset pentru ca totul să depindă de inteligenţa oamenilor din cadrul echipelor, nu de computere şi puterea tunelului de vânt. De ce să nu fim radicali?", se întreabă britanicul.

În contextul limitării drastice a testelor pe circuit, tunelul de vânt a devenit în ultimii ani un instrument esenţial pentru cele mai multe echipe din Formula 1, întrucât permite evaluarea unor monoposturi la scara în condiţii asemănătoare cu cele reale.

Printr-o astfel de măsură, Horner consideră că echipele ar reuşi să reducă în mod semnificativ costurile, întrucât ideea unui buget maxim nu funcţionează.

"Nu poţi dicta câţi bani are o echipă şi cum alege să-i cheltuiască.

Poţi avea un motorhome frumos, un pitwall, o fabrică şi toate celelalte lucruri şi să-i plăteşti regeste pe piloţi. Dar dacă regulamentele erau într-o astfel de direcţie (n.r - buget maxim), asta nu insemană neapărat că îţi cumperi un avantaj", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (8)

  • ar fii mai bine sa punem toate componentele intr-un garaj si tragem la sorti fiecare piesa si asa poate va fii mai interesant si ajunge o aripa Mercedes la Manor sau un sasiu Manor pe McLaren.
    Astea sunt deja prostii nu mai e un sport... in 3-4 ani nimeni nu se va mai uita la F1
    12 7
  • Daca sincer, poate nu-i atat de rea ideia.
    In loc sa cheltui bani cu tunelul de vant, faci simulari pe calculator pentru testarea aerodimanicii (CFD parca folosesc)
    Iar asta va permite, pentru echipele cu resurse, sa redictioneze investitiile in alte solutii/tehnologii, cum ar fi de exemplu motoarele
    6 8
  • Tunelurile de vant se folosesc de foarte mult timp.
    Eu cred ca asta e cea mai mare abjectie propusa de RedBull, aflata pe o panta vertiginoasa.
    14 7
  • Toti vin numai cu idei care mai de care nastrusnice :))
    1 0
  • ildottore
    s-au tampit de tot astia de la RB. pai fara tunel de vant cum draq mai testezi aerodinamica la F1 si oricum vb lu jugaru tunelurile se folosesc de mult timp. pacat de negativismul debordant. poate ca pentru unii simulatorul e mia convenabil pentru altii nu.
    8 0
  • Ha,ha,ha...
    Trebuie sa permita testele pe circuit,e absurd sa dai banii pe ceva ce substituie aceste teste!Plus ca este mult mai natural sa se piloteze ce s-a construit,cu tunelul de vant totul e atificial si de multe ori nu se potriveste cu practica.De acord sa limiteze intr-un fel numarul de teste,dar nici sa fie cum este acum....
    6 1
  • la ce sume s-au intins echipele sa construiasca si sa mondernizeze tunelurile de vant, RB (sau Horner) ramane singur cu propunerea lui cu tot ...
    nu bagi 100 mil de euro in ceva dupa care zici ... na bine, nu mai am nevoie de ea ...

    nu cred k Horner s-a gandit mult inainte sa dea aceasta declaratie ... :P
    4 3
  • Tunelurile de vant se folosesc doar pentru a face teste aerodinamice.
    Daca s-ar limita utilizarea lui, echipele si-ar focusa atentia pe alte aspecte.
    In plus, sa nu subestimam simularile pe calculator, cred ca in maximum 5 ani vor fi la fel de performante ca si tunelurile. In acel moment practic lucrul designerilor va fi in mare masura inlocuit de computere, ceea ce are dezavantajele sale
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru