Prin vocea şefului Christian Horner, cei de la Red Bull Racing vin cu o nouă propunere radicală, care de data aceasta vizează interzicerea utilizării tunelului de vânt.
"Dacă vrei să fii extrem şi controversat, renunţă la tunelul de vânt. Este scump să-l utilizezi şi să foloseşti diverse componente. Trebuie să revenim la inteligenţa ingineriei. Trebuie să oferim tuturor acelaşi chipset pentru ca totul să depindă de inteligenţa oamenilor din cadrul echipelor, nu de computere şi puterea tunelului de vânt. De ce să nu fim radicali?", se întreabă britanicul.
În contextul limitării drastice a testelor pe circuit, tunelul de vânt a devenit în ultimii ani un instrument esenţial pentru cele mai multe echipe din Formula 1, întrucât permite evaluarea unor monoposturi la scara în condiţii asemănătoare cu cele reale.
Printr-o astfel de măsură, Horner consideră că echipele ar reuşi să reducă în mod semnificativ costurile, întrucât ideea unui buget maxim nu funcţionează.
"Nu poţi dicta câţi bani are o echipă şi cum alege să-i cheltuiască.
Poţi avea un motorhome frumos, un pitwall, o fabrică şi toate celelalte lucruri şi să-i plăteşti regeste pe piloţi. Dar dacă regulamentele erau într-o astfel de direcţie (n.r - buget maxim), asta nu insemană neapărat că îţi cumperi un avantaj", a adăugat el.Via Autosport
Astea sunt deja prostii nu mai e un sport... in 3-4 ani nimeni nu se va mai uita la F1
In loc sa cheltui bani cu tunelul de vant, faci simulari pe calculator pentru testarea aerodimanicii (CFD parca folosesc)
Iar asta va permite, pentru echipele cu resurse, sa redictioneze investitiile in alte solutii/tehnologii, cum ar fi de exemplu motoarele
Eu cred ca asta e cea mai mare abjectie propusa de RedBull, aflata pe o panta vertiginoasa.
nu bagi 100 mil de euro in ceva dupa care zici ... na bine, nu mai am nevoie de ea ...
nu cred k Horner s-a gandit mult inainte sa dea aceasta declaratie ... :P
Daca s-ar limita utilizarea lui, echipele si-ar focusa atentia pe alte aspecte.
In plus, sa nu subestimam simularile pe calculator, cred ca in maximum 5 ani vor fi la fel de performante ca si tunelurile. In acel moment practic lucrul designerilor va fi in mare masura inlocuit de computere, ceea ce are dezavantajele sale