Primele semne de întrebare au apărut chiar înaintea cursei, când echipa a confirmat că a înlocuit treptele de viteze cinci, şase şi şapte de pe ambele monoposturi. Ulterior, cu 15 tururi înainte de finalul cursei, Vettel şi Mark Webber au fost atenţionaţi să schimbe foarte rapid tot trepetele de viteza cinci, şase şi şapte.
Adrian Newey, directorul tehnic al triplei campioane mondiale, susţine că nu a identificat încă motivele pentru care echipa a avut probmele cu cutiile de viteze.
"Sincer să fiu, pentru mine reprezintă un mister. Monza este în general un circuit dur pentru treptele de viteză, dar nu am avut niciodată probleme. Încă nu ştim de ce am avut probleme la treptele de viteza superioare.
La Webber problema a fost serioasă, am observat o scădere dramatică a presiunii uleiului. În cazul lui Vettel a fost o măsură de precauţie. Este foarte posibil să vedem că totul este în regulă când demontăm cutia de viteză la fabrică", a declarat britanicul citat de publicaţia germană Auto Motor und Sport.Situaţia este cu atât mai confuză cu cât Caterham utilizează cutii de viteze identice, iar echipa britanică nu a avut niciun fel de probleme.
"Caterham a folosit trepte de viteza identice şi nu a avut niciun fel de probleme", a explicat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.
Dupa parerea mea cei care au ceva de aparat: ferrari (prestigiul, stema, istoria brandului), red bull (campionatele, ca altcevau nu au), mclaren(o istorie bogata in f1) dar si cele mai noi mercedes si lotus ar trebui sa vina cu solutii neconventionale care sa speculeze orice portita din regulamen nu sa se multumeasca doar cu limitele respective.
Asa ca @ferr, nu cred ca pana acum a tinut cineva ferrari sa nu vina cu idei neconventionale, dar din 2009 pana in prezent nu am auzit ca ferrari a venit cu ceva ce alte echipe nu ar avea...
Aticolul de fata este inexact: Mark a avut probleme cu treptele 2 si 3 iar lui Vettel i s-a spus despre treptele 5,6. Interesant e ca si Alonso a avut probleme cu cutia de viteza ... tot treptele 2 si 3. Cu toate problemele pilotilor de pe locul 2 si 3 Massa tot nu s-a putut apropia de ei. De ce oare?
Si, daca mai imi aduc aminte bine, acu vreo 4 ani McLaren s-a aflat intr-o postura similara, cand un rulment amarat (nici macar unul prea sofisticat cica, ci unul care era adus la echipa bulk, o gramada de rulmenti in cutie, luati si instalati pe masina la nimereala) a cedat cand Hamilton conducea...
Asta e, fieru-i fier, se mai intampla.