Red Bull: "Problemele cu cutiile de viteze de la Monza sunt bizare"

de Daniel Popescu
Luni, 09.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Adrian Newey susţine că nu înţelege motivele pentru care Sebastian Vettel şi Mark Webber au înregistrat probleme cu cutiile de viteze la Monza.

Sincer să fiu, pentru mine reprezintă un mister.

Adrian Newey
Director tehnic Red Bull
Sebastian Vettel a câştigat fără emoţii Marele Premiu al Italiei de la finalul acestei săptămâni, însă Red Bull Racing a înregistrat câteva probleme de natură tehnică cu cutiile de viteze.

Primele semne de întrebare au apărut chiar înaintea cursei, când echipa a confirmat că a înlocuit treptele de viteze cinci, şase şi şapte de pe ambele monoposturi. Ulterior, cu 15 tururi înainte de finalul cursei, Vettel şi Mark Webber au fost atenţionaţi să schimbe foarte rapid tot trepetele de viteza cinci, şase şi şapte.

Adrian Newey, directorul tehnic al triplei campioane mondiale, susţine că nu a identificat încă motivele pentru care echipa a avut probmele cu cutiile de viteze.

"Sincer să fiu, pentru mine reprezintă un mister. Monza este în general un circuit dur pentru treptele de viteză, dar nu am avut niciodată probleme. Încă nu ştim de ce am avut probleme la treptele de viteza superioare.

La Webber problema a fost serioasă, am observat o scădere dramatică a presiunii uleiului. În cazul lui Vettel a fost o măsură de precauţie. Este foarte posibil să vedem că totul este în regulă când demontăm cutia de viteză la fabrică", a declarat britanicul citat de publicaţia germană Auto Motor und Sport.

Situaţia este cu atât mai confuză cu cât Caterham utilizează cutii de viteze identice, iar echipa britanică nu a avut niciun fel de probleme.

"Caterham a folosit trepte de viteza identice şi nu a avut niciun fel de probleme", a explicat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.

Via Auto Motor und Sport

Comentarii (8)

  • Cred ca singurul mister este inteligenta lui Adrian Newey. Tot respectul pentru ceea ce a facut si ceea ce face dar la fel ca in ultimii ani (cu mici exceptii) a facut in asa fel incat campionatul sa fie adjudecat cu mult inaintea ultimei curse.
    15 33
  • Nu stiu daca e vorba de inteligenta sau de modul in care Red Bull reuseste sa aiba inovatii care ocolesc regulamentul...
    11 39
  • S-a ocolit regulamentul, ma mir ca mai vin cu asemenea povesti.
    5 36
  • @ferr, pai daca nici Ferrari nu poate veni cu niste solutii la limita regulamentului....atunci nu inteleg ce pretentii au sa fie cei mai buni si sa castige campionate....Anul acesta Mercedes a fost mai aproape de red bull (nu si in ultimele 2 curse, dar va reveni) decat au fost cei de la ferrari care din 2009 pana in prezent ar fi trebuit sa gaseasca o solutie castigatoare.
    Dupa parerea mea cei care au ceva de aparat: ferrari (prestigiul, stema, istoria brandului), red bull (campionatele, ca altcevau nu au), mclaren(o istorie bogata in f1) dar si cele mai noi mercedes si lotus ar trebui sa vina cu solutii neconventionale care sa speculeze orice portita din regulamen nu sa se multumeasca doar cu limitele respective.
    Asa ca @ferr, nu cred ca pana acum a tinut cineva ferrari sa nu vina cu idei neconventionale, dar din 2009 pana in prezent nu am auzit ca ferrari a venit cu ceva ce alte echipe nu ar avea...
    14 30
  • Din pacate pentru Ferrari le-a lipsit inovatia care sa faca diferenta. Au ei o reteta sanatoasa bazata pe fiabilitate, mecanica, electronica f buna insa cu un regulament care acorda liber la fantezia lui Newey Ferrari nu au putut raspunde pe masura. Au fost de cateva ori aproape cu Alonso care si-a facut f bine treaba dar in F1 nu ajunge. Poate noua era sa ii ajute dar nici aici nu e nimic sigur. Din 2010 RedBull au fost net superiori.
    9 18
  • De ce sint toate postarile de la aceasta stire votate masiv cu negativ? Pe cine deranjeaza si ce anume ?
    Aticolul de fata este inexact: Mark a avut probleme cu treptele 2 si 3 iar lui Vettel i s-a spus despre treptele 5,6. Interesant e ca si Alonso a avut probleme cu cutia de viteza ... tot treptele 2 si 3. Cu toate problemele pilotilor de pe locul 2 si 3 Massa tot nu s-a putut apropia de ei. De ce oare?
    8 21
  • @pablo
    E un anume personaj care voteaza multiplu in zona, se stie cine. Massa s-a apropiat dar nu suficient si a pierdut "fereastra" de utilizare optima a pneurilor.
    2 15
  • Inapoi la pinioanele cutiei, poate sa fie pur si simplu un lot de fabricatie mai prost. Acu' doi ani parca tot RBR a pierdut o cursa din cauza unei bujii defecte.
    Si, daca mai imi aduc aminte bine, acu vreo 4 ani McLaren s-a aflat intr-o postura similara, cand un rulment amarat (nici macar unul prea sofisticat cica, ci unul care era adus la echipa bulk, o gramada de rulmenti in cutie, luati si instalati pe masina la nimereala) a cedat cand Hamilton conducea...
    Asta e, fieru-i fier, se mai intampla.
    6 13

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru