Red Bull: "Performanţele lui Ricciardo au influenţat plecarea lui Vettel"

de Daniel Popescu
Vineri, 19.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Christian Horner susţine că performanţele înregistrate de Daniel Ricciardo au influenţat decizia lui Sebastian Vettel de a pleca la Ferrari în sezonul 2015.

Acea depăşire de la Monza a fost un moment definitoriu pentru Vettel. A fost foarte frustrat după cursă.

Christian Horner
Sef Red Bull
Sebastian Vettel a părăsit Red Bull Racing pentru a concura pentru Ferrari începând din sezonul 2015 sub pretextul că are nevoie de o nouă provocare şi că nu putea rata oportunitatea de a deveni pilotul celei mai cunoscute echipe din istoria Formulei 1.

Christian Horner, şeful celor de la Red Bull Racing, susţine însă că decizia cvadruplului campion mondial a fost influenţată şi de performanţele înregistrate de coechipierul său Daniel Ricciardo. Australianul a fost singurul pilot în afară de cei de la Mercedes care a obţinut victorii, iar în unele curse, precum cea de la Monza, l-a depăşit spectaculos pe Vettel în dueluri directe pe circuit.

"Acea depăşire de la Monza a fost un moment definitoriu pentru Vettel. A fost foarte frustrat după cursă. Am putut observa că Vettel era foarte distras şi a fost evident că se întâmplă ceva în mintea lui.

Cred că Ferrari l-a curtat puternic, iar undeva în jurul curselor de la Spa şi Monza a decis să facă altceva anul viitor. Când am ajuns în Singapore era deja o altă persoană", a declarat britanicul pentru BBC.

Horner consideră că unul dintre motivele pentru care Vettel nu a reuşit să se ridice la înălţimea lui Ricciardo a fost schimbarea drastică a regulamentului tehnic prin introducerea noilor unităţi de propulsie.

"Schimbarea regulilor au fost semnificative, iar cei mai afectaţi au fost Vettel şi Kimi Raikkonen. Vettel stabilea timpul prin folosirea spatelui monopostului la intrarea în virajele lente, iar forţa de apăsare aerodinamică a fost mult diminuată în acest an, iar împreună cu sistemul brake-by-wire a condus la pierderea unei părţi a frânarii de care era atât de dependent", a adăugat el.

Via BBC Sport

Comentarii (19)

  • Da de unde....fetel a simulat ca ia bataie.....pana si fatza lui exprima bucurie cand era umilit de Ricci, asta numai si numai ca sa ajunga la marea lui dragoste...Ferrari
    12 5
  • da si acuma ia gasit ferrari ..cred ca trag tare pt locul 8:))
    7 3
  • nu ziceti hop, Ferrari deja a tras sforile sa se revina la motoare aspirate din 2016 si acum au doi piloti buni pe ele. De 2015 pot sa uite toti in afara de Mercedes
    10 6
  • stiau ei de ce il pastreaza pe kimi ...
    5 5
  • Ferrari are acum piloti garla ! Vettel , Kimi , Vergne si Guttierez in ordinea valorii lor . Le mai trebuie doar motor , de orice fel ... putere sa aiba , ca cel de anul trecut era demn de echipa de tier 3 .
    2 3
  • @ingerulol
    nu ai inteles nimic. Au nevoie de putere mult peste mercedes ca sa te impui cu niste piloti carora nu le vine bine cuplul motorului turbo, brake by wire si aerodinamica slaba. Deocamdata se schimba motorul, poate vor readuce aerodinamica, vor mai lucra la brake by wire si ... poate vine si Newey
    2 4
  • Mai e mult pana in 2016. Vetel a castigat pe masini facute de Newey si gata. Chiar si asa in doua randuri Alonso era sa le ia caimacu. Alonso e bun pe orice masina. Asta e diferenta dintre el si aia ce-au ramas la Ferrari. L-a batut pe Schumacher pe cele mai aspirate motoare. Si, la aspirate Renault ii bate rau pe Ferrari. Deci nimic nou sub soare pt Ferrari din 2-16 daca nu vor avea si altceva in loc de motoare.
    8 2
  • Horner minte. E unu aici care stie exact de ce a capatat fetel bataie asa de rau. Cica voia la Ferrari....LOL. Mai stie si ca fetel e mai rapid pe F12 desi Alonso saracu n-a folosit masina aia acolo LOL
    5 1
  • Webber a fost razbunat de mai tanarul al carui raz a fost devastator pentru Vettel, de 4 ori campion. Are o pata serioasa pe care trebuie s-o elimine performand pentru Ferrari cu o masina nu neaparat dominanta. Altfel va ramane in istorie ca cel mai tanar campion mondial. Si cam atat.
    7 1
  • bebica
    alonso nu pisca niciun titlu fara mult noroc. Sau ma rog, ghinionul altora. Asta e diferenta dintre el si alti campioni mondiali
    3 9
  • incepe sa se contureze motivul pentru care Ferrari l-au recrutat pe Vettel chiar daca l-a batut Ricciardo si in detrimentul lui Alonso. Cica urmeaza sa revina aspiratele. Si pana acum Vettel a aratat ca Ferrari au pariat bine pe el daca revin aspiratele
    2 7
  • cu atat maimult cred ca Alonso a plecat pentru ca vine Vettel si nu dupa pielea ursului din padure la McLaren. Pana la urma pentru el orice e mai bun decat sa-l bata Vettel dupa ce 4 ani l-a tot boscorodit prin presa
    2 9
  • cimpanzeii si Newey
    Te imbeti cu apa rece, Vetel a dominat NUMAI SI NUMAI din cauza gaselnitei lui Newey, cu acea evacuare geniala. Pot sa bage si mama aspiratelor in F1, Vetel fara Newey nu va face nici cat o ceapa degerata la Ferrari. Ca socoteala nu si-au facut-o prea bine omuletii, trebuiau sa-l ademeneasca pe Newey, intr-o masina facuta de el si o maimuta iese campion. Vezi cazul Vetel. In concluzie, degeaba bagi aspirate, fara Newey si evacuare smechera adio titlu. Motor aspirat mai bun ca Ferrari au si Mercedes si Renault. Si poate chiar si Honda. Dar pana la aspirate mai avem motoarele turbo. Alea cu care Vetel habar n-are LOL
    9 4
  • Cat se mai scuza fetel, bietul micut, ca de fapt el are ghinion si nu Ricci e mai bun...acum Horner o spune raspicat ca sa stie lumea cum stau lucrurile, nu cum barfesc unii pe-aici, sarmani fani ofticati.....Ce frumos rade Ricci.....
    7 3
  • Ferrari
    Stati pana iti vedea motoarele alea aspirate...... Nu de alta dar cu ele s-ar putea sa vedeti o formula1 monomarca...... Mercedes nu le vrea, Honda nu le vrea, Renault nu le vrea, le vrea doar RedBull si Ferrari..... Mercedes a ramas in F1 pentru motoarele astea, Honda a venit pentru motoarele astea..... Solutii sunt mai bune decat alte cateva sute de milioane investite in motoare noi, de ce nu cresc turatia la 18.000 rpm, renunta la limita ai de "circulatie" a combustibilului, limita care nu lasa motorele sa mearga nici pana in 15.000 de ture , pentru ca oricum au o cantitate limitata de combustibil, eventual lasa mai libera dezvoltarea aerodinamica a monopostului si renunta la DRS in favoarea unui KERS mai puternic..... Oare cand renunta la tron ramolitii din tagma mortaciunii(il caua moartea acasa si el sta sa distruga F11)
    9 1
  • tehnologia kers e mult mai scumpa si mai pretentioasa decat drs
    1 0
  • ce mizarabili is astia de la RBR
    pana amu a fost genial, 4 titluri, etc.
    cum pleaca ... pai nu a facut fata coechipierului ...

    poate a plecat k RBR nu prezinta nici atat perspective cum ar prezenta Ferrari ... da nah ... fiecare cu ce-l doare

    Forza Rossa!
    8 5
  • caftoi la plastic
    N-a prea facut fata....a facut doar fetze fetze ca sa dea vina pe ghinion, deh, echipa stie ce stie....mai bine ca fanii lui aia cati or fi...
    4 3
  • pai chiar nu a facut fata coechipierului pe masinile din 2014. Poate vor reveni la vechiul regulament tehnic in 2016 si cine stie, RBR vor regreta ca l-au dat asa usor
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru