Red Bull nu renunţa la conceptul egalizării motoarelor

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 01.07.2010
Red Bull Racing continua să facă presiuni pentru egalizarea motoarelor în perspectiva sezonului 2011, considerând că Renault este dezavantajată.

Red Bull Racing a criticat în repetate rânduri regulamentul de "îngheţare" a motoarelor, întrucât unii constructori au reuşit să îmbunătăţească performanţa unităţilor chiar şi în acest condiţii.

Christian Horner, şeful echipei austriece, estimează la 35 de cai putere deficitul motorul Renault comparativ cu cel al rivalilor de la Mercedes, care ajunge la patru zecimi de secundă în termeni de timpi pe circuit.

Chiar dacă Red Bull este în continuare în top, acest lucru s-ar putea schimba pe măsură ce echipele vor aduce update-uri la sasiu.

"Cred că privind studiile de baza suntem cu 3% mai slabi la capitolul putere, ceea ce înseamnă probabil 30-35 de cai putere. Asta înseamnă cel mult patru zecimi de secundă pe tur, dar până când nu rulezi toate motoarele în condiţii identice nu poţi fi sigur. Dar trebuie să te uiţi la toate aspectele într-un format colectiv. Cel mai important lucru este ca şasiurile vor converge, întrucât aici exista libertate în regulament, iar atunci motoarele vor deveni un factor şi mai important", a declarat britanicul în vârstă de 36 de ani.

Din cauza deficitului de putere al unităţii Renault, Red Bull a încercat încă din sezonul precedent să încheie un parteneriat cu mercedes, însă constructorul german a dezvăluit că nu îşi permite să furnizeze motoare pentru o altă echipă.

În acest context, se anticipează că Red Bull va fi nevoită să continue parteneriatul cu Renault.

"Mercedes a anunţat în mod transparent că nu vor furniza motoare pentru încă o echipă anul viitor, aşa că ne bazăm pe FIA şi echipe pentru a crea o situaţie sănătoasă. Nu este sănătos ca un motor să fie semnificativ în faţa celorlalte. Suntem mulţumiţi de relaţia pe care o avem cu Renault. Ne tratează foarte bine şi avem un parteneriat foarte bun. Din păcate, din cauza omologării, produsul este "îngheţat"şi prin urmare exista o "îngheţare" a performanţei", a adăugat el.

În ciuda deficitului de putere, se vehiculează că motorul Renault oferă avantaje de altă natură comparativ cu cele ale rivalilor, consumul de combustibil fiind unul dintre acestea. Totuşi, Horner susţine că consumul de carburant este mai mic tocmai datorită deficitului de putere.

"Motorul Renault este un motor bun şi îngrijit, aşa cum este Ferrari. Dar cred că puterea este un factor atât de important, încât este cel mai important încât ai renunţa la celelalte aspecte pentru caii putere.

În termeni de consum de combustibil, când ai mai puţini cai putere arzi mai puţin carburant şi eşti mai conservator", a mai precizat el.

Via | Autosport

Comentarii (1)

  • Sa zicem ca are dreptate
    Dar!
    De unde stie el cata putere au motoarele mercedes?
    Au evaluat ei unul pe bancul de proba?
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru