Rezultatul este o grilă de start cu monoposturi cu aspect inestetic în partea frontală, însă Adrian Newey susţine că FIA nu şi-a atins deloc obiectivul declarat. Directorul tehnic al campioanei mondiale Red Bull Racing avertizează că acum va exista pericolul ca, în cazul unui impact din spate, un pilot să-şi "scufunde" monopostul în cel din faţă şi să fie "bombardat" cu numeroase componente ale părţii din spate ale monopostului rival.
"Regulamentul a fost introdus după ce cercetările FIA au arătat că un nas mai scund reduce şansele ca un monopost să fie lansat în aer, cum s-a întâmplat la accidentul lui Mark Webber cu Heikki Kovalainen în 2010.
Trebuie să admit că sunt îngrijorat că s-ar putea întâmpla opusul, că monoposturile ar putea deveni submarine. Dacă loveşti spatele unui monopost, ajungi sub el şi primeşti în plină figură structura de siguranţă din spatele monopostului advers, iar acesta este un scenariu mult mai dur. Pentru mine, regula introduce mai multe pericole decât elimină", a declarat britanicul. În plus, Newey este circumspect şi în privinţa repozitionarii sistemului ERS, care acum trebuie amplasat în faţa motorului, sub rezervorul de combustibil."Nu sunt convins de ce este mai sigur aşa decât să pui sistemul ERS în spatele motorului. Aceste baterii pot suferi defecţiuni termice la impacte din cauze dificil de anticipat. este foarte greu de control un incendiu rezultat din cauza bateriilor", a adăugat el.
Via Reuters
foarte interesant articolul lui Mark Hughes de la SkyF1
pe scurt,
design-ul frontal folosit de Mercedes si Ferrari produce mai multa forta de apasare pe aripa fata, in schimb ce se pierde din forta de apasare pe aripa spate (din cauza nasului plat) este compensate de un sasiu mai lung si "canale de radiator" mai lungi si inguste
este doar o teorie dar s-ar putea ca Ferrari si MB sa fie cu un pas in fata celorlalti in materie de aerodinamica
:)
aici:
https://twitter.com/kamui_kobayashi/status/428166289350086656/photo/1
https://twitter.com/skysportspete/status/428168839327531008/photo/1
nici cei de la Caterham nu exceleaza la estetica :))))
Formula 1 e pentru soferii care stiu sa conduca, nu pentru aia care intra in adversar. Ce e F1, masinute tamponate?
Cu sistemul ERS la fel ,fac bateriile alea poc asa de fantezie (sa zicem),ai ramas piron pe linia dreapta sau in vreo sicana sigur te pupa abandonake si careva care inca ii functioneaza ragalia!
Nu a zis asa cand ia pus lui Senna nenorocita de suspensie!Uita eminenta cenusie.....ca el a proiectat arma aia si tocmai din cauza lui exista atatea sisteme de protectie in ziua de azi
Williams au spus ca a fost "steering to the slide" aruncand vina in carca pilotului dar si de pe film numai se poate vedea ca nici vorba de asa ceva.
http://www.youtube.com/watch?v=ayjOW5DnwgM
http://www.youtube.com/watch?v=1NjSIZfG5rk
ps: in al doilea link se vorbeste despre steering to the slide