Red Bull: "Noul regulament este îndreptat împotriva noastră"

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 22.06.2011
Helmut Marko susţine că FIA a schimbat de două ori regulamentul tehnic în timpul acestui sezon cu scopul de a opri dominaţia celor de la Red Bull în Formula 1.

Regulamentul tehnic al Formulei 1 va suferi două schimbări majore pe parcursul următoarelor două etape. Începând cu Marele Premiu al Europei din acest weekend, echipele nu vor mai avea dreptul de a schimba setările motorului intre calificări şi cursă, iar de la Silverstone eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate chiar şi atunci când pilotul nu accelerează va fi de asemenea interzisă.

Chiar dacă se anticipează că noile reguli vor afecta toate echipele, există numeroase speculaţii potrivit cărora Red Bull Racing va avea cel mai mult de suferit, întrucât deţine cel mai rapid monopost în calificări şi a implementat o soluţie inovatoare pentru sistemul de evacuare.

De altfel, Helmut Marko, consultantul Red Bull, nu a ezitat să afirme că noul regulament este îndreptat tocmai împotriva echipei pe care o reprezintă. "De data aceasta, interzicerea (n.r - celor două reguli) pare să fie făcută în grabă. Aş spune că este vorba despre (n.r - dominaţia) Red Bull.

Dar nu am fi Red Bull dacă nu am avea deja idei despre cum să atenuăm interzicerea sistemelor", a declarat austriacul pentru postul de televiziune Servus TV, aflat în proprietatea Red Bull.

Marko anticipează că noile reguli vor afecta cel mai mult echipa Renault, care utilizează cel mai radical sistem de evacuare de pe grila de start, dar şi McLaren, 'care au copiat foarte bine sistemul', şi mai puţin Ferrari, care 'nu a avut niciodată sistemul sub control'.

Via | GMM

Comentarii (12)

  • cel putin ciudate aceste schimbari
    dar sunt tare curios cat de mult o sa afecteze intr-adevar echipele. Este o incercare jenanta de a-i mai domoli pe cei de la RedBull. Mai bine i-ar lasa in pace sa-si dezvolte cum stiu ei monoposturile. Si nu cred ca ai dezavantajeaza doar pe RedBull. Toate echipele, in special cele din top 5, au muncit enorm sa se apropie cat pot de lider, dezvoltand sisteme similare acestuia. Asa ca ramane de vazut cine pierde si cine castiga.
    12 3
  • schimbarea regulamentului
    Mie una mi se pare ca schimbarea regulamentului din ultimele sezoane chiar i-a avantajat pe acestia,spre deosebire de Ferarri de exemplu,care au primit cateva lovituri in ultimii ani;nu inteleg de ce se plang acum..ceilalti nu vad sa o fi facut-o;dupa ce ca FIA i-a cam avantajat extraordinar de mult in ultimele curse(cu schimbarea pneurilor in timp ce era steag rosu si asa mai departe),asa ca ar trebui sa multumeasca si sa se obisnuiasca...
    11 6
  • Le ajung 2 ani de dominatie . Sa fie multumiti. In F1 moderna nu se accepta ca o echipa sa domine categoric competia mai mult de 2 ani - uitati-va la Renault 2005-2006, 2 ani buni si gata. Brawn, 1 an puternic si pace. Toate astea dupa episodul Ferrari 200-2004 ceea ce cred eu ca nu se va mai repata in viitor indiferent de numele echipei.
    9 7
  • completare
    ...Si la cat de mult se agita acum RBR nu m-ar surprinde deloc sa-i vad incepand cu Valencia in spatele Ferrari sau Mclaren (ordinea este aleatorie).
    6 7
  • @dmd
    Exact asta este si ideea din spatele declaratiilor de mai sus... Daca solutiile pe care RedBull le are incepand cu Silverstone nu sunt suficiente, se incepe si lupta pe frontul urmator si anume cel al declaratiilor... E foarte logic! Toate solutiile, resursele si armele pe care le ai la dispozitie trebuie aruncate in lupta! In spatele acestor inovatii stau investitii, calcule, oameni angajati, fonduri alocate, bani cheltuiti care nu vor aduce rezultatele sperate. Presiunea de acest gen trebuie neaparat exploatata si ea pentru sensibilizarea celor responsabili de aceasta ofensiva impotriva blown diffuser si engine mapping, avantaje clare RedBull.
    Personal vorbind, luand in considerare cat de repede echipele mari se pot adapta la schimbarile de regulament, tind sa cred ca ai dreptate inclusiv legat de McLaren si Ferrari, insa nu uita si Mercedes GP in preseason testing pana sa ajunga la Barcelona, au testat monopostul cu o evacuare clasica foarte asemanatoare cu ce se va folosi pe monoposturi incepand cu Silverstone, atunci utilizarea ei fiind justificata ca un mijloc de testare a fiabilitatii monopostului. Mi se parea ciudat atunci, gandindu-ma ca poate ascund inovatii - insa inovatiile MGP n-au aparut... insa acum tind sa cred ca schimbarea era calculata si unele echipe stiau ca FIA va reactiona astfel si nu cred ca doar Papa Frank a fost unicul responsabil cu bocitul la usa FIA. Scenariul Ferrari 2000-2004 pare sa nu mai fie un model de marketing pentru Marele Circ agreat acum cand brandul Formulei 1 se concentreaza pe spectacol. RedBull a omorat spectacolul la varf in ultimele etape, in calificari locul 1 incepand sa para ca e ca un loc de parcare rezervat pe grila de start pentru RBR.
    10 2
  • @PepDreams
    Nu FIA a avantajat RedBull la Monaco. Regulamentul permite schimbarea pneurilor in cazul unui steag rosu. Au exploatat la fel ca si toate celelalte echipe regulamentul. Ca ei au iesit mai avantajati, tine de noroc si de manevrele lui Hamilton care a provocat 2 intrari SC pe pista, prima la Massa, a doua la accidentul din ultimele tururi care l-au costat pe Button cursa. Deasemenea, revenind la problema ridicata de tine, se numeste avantajat si dezavantajat manevre defensive gen Button la Hamilton - Canada , unde Button, desi il apreciez pt ce a facut in cursa si considera ca nu merita penalizat sub nici o forma, trebuia penalizat pt manevra defensiva asupra lui Hamilton... De ce? La Hungaroring anul trecut, Schumacher a facut aceeasi manevra asupra lui Barrichello si a fost penalizat la SPA 10 pozitii pe grila de start si criticat enorm pentru manevra periculoasa desi nimeni n-a patit nimic. In Canada Hamilton a iesit din cursa in fata unei manevre defensive aproape identice.

    Exemple: http://www.youtube.com/watch?v=MUGY54ZxGD8 Button vs Hamilton Canada 2011
    http://www.youtube.com/watch?v=7MTtudbPVQ8 Schumacher vs Barrichello
    9 6
  • @Schubler
    In principiu ai dreptate in ceea ce priveste asemanarea intre cele doua manevre defensive (Schumacher si Button),insa exista o mica deosebire care schimba total datele problemei.In canada ploua torential iar vizibilitatea in spate era apropiata de zero pe cand la Hungaroring vizibilitatea era perfecta.
    Daca privesti cele doua filmulete se vede clar intentia lui Schumi pe de o parte si lipsa intentiei lui Button pe de alta parte.
    Cele bune!
    6 4
  • schubler! nu confunda
    Nu are legatura una cu alta, Button a virat stanga pentru a se inscrie in virajul de dreapta care urma. Schumacher era pe linia dreapta si a facut schimbarea de directie doar pentru intimidarea lui Bari.
    6 4
  • @Doru
    Corect!
    4 4
  • ...
    Si eu am fost de parere initial ca Hamilton a fost vinovat... insa am vazut sambata trecuta cursa inca o data full onboard de pe net... si mi-am schimbat parerea... Button l-a vazut mai mult ca sigur si chiar declaratiile lor si ale lui Whitmars, inclusiv scuzele lui Button indica faptul ca l-a vazut. Toti ceilalti piloti din pluton vedeau in oglinzi si aveau manevre defensive in consecinta numai Button nu? Button Gresise virajul - intrase prea mult in prima parte a combinatiei de viraje si pierduse mult la iesirea din a doua parte, primul instinct fiind sa se uite in oglinzi imediat la iesire cand era pe linie dreapta, cand Hamilton deja era lipit de el... stia ca -l are pe Hamilton in spate... si totusi... E bine sa vezi cursa full onboard, macar primele tururi si parerea overall se va schimba... Manevre defensive, pe aceeasi pista si cu Hamilton in spate a avut si Schumacher cu Hamilton, cu cateva tururi inainte cand cantitatea de apa era mai mare... Schumacher cum l-a vazut, in timp ce Button nu reusea sa-l vada dupa cateva tururi in care trasa ideala deja era mai putin incarcata de apa? Intr-adevar trasa ideala era pe unde a vrut Hamilton sa treaca, insa trasa ideala nu era atat de aproape de zid... Button era deja cu o treime de masina in afara trasei ideale, dincolo de liniile care delimitau locurile pe grila de start, in timp ce ceilalti calcau peste liniile care delimitau locurile pe grila de start - vezi rotile lui Schumacher in fata lui pe reluari. Deasemenea... Button misca volanul brutal si are manevra defensiva IMEDIAT, ce Hamilton are manevra de atac... Uitati-va cu atentie. Foarte mare atentie! Va mai dau o data filmul de pe youtube din alt unghi... http://www.youtube.com/watch?v=kOz6RqRTcQ0
    Deasemenea: Comentariile mele stau marturie ca i-am luat apararea lui Button si l-am acuzat pe Hamilton insa ... lucrurile au stat altfel
    7 5
  • Schubler
    Eu una sunt complet de acord cu tine...ce a facut cu Vettel,multe felicitari,cu Alonso prefer sa nu comentez(dupa parerea mea amandoi au gresit oarecum aici,asa ca e mai bine sa nu fie penalizat niciunul,asa cum s-a si intamplat),insa in cazul lui Hamilton,chiar si la noi la tv..se observa clar faptul ca il vazuse.Mi-a parut astfel rau pentru cei doi scosi din cursa,care chiar puteau face ceva...iar Button a avut noroc,caci oricat de talentat ar fi el si bun intr-adevar,sa scoata asa piloti din cursa...nu a fost chiar de admirat...
    6 3
  • daca nu castiga buton mai mult ca sigur era penalizat
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru