Red Bull: "Noul regulament este îndreptat împotriva noastră"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Regulamentul tehnic al Formulei 1 va suferi două schimbări majore pe parcursul următoarelor două etape. Începând cu Marele Premiu al Europei din acest weekend, echipele nu vor mai avea dreptul de a schimba setările motorului intre calificări şi cursă, iar de la Silverstone eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate chiar şi atunci când pilotul nu accelerează va fi de asemenea interzisă.
Chiar dacă se anticipează că noile reguli vor afecta toate echipele, există numeroase speculaţii potrivit cărora Red Bull Racing va avea cel mai mult de suferit, întrucât deţine cel mai rapid monopost în calificări şi a implementat o soluţie inovatoare pentru sistemul de evacuare.
De altfel, Helmut Marko, consultantul Red Bull, nu a ezitat să afirme că noul regulament este îndreptat tocmai împotriva echipei pe care o reprezintă. "De data aceasta, interzicerea (n.r - celor două reguli) pare să fie făcută în grabă. Aş spune că este vorba despre (n.r - dominaţia) Red Bull.
Dar nu am fi Red Bull dacă nu am avea deja idei despre cum să atenuăm interzicerea sistemelor", a declarat austriacul pentru postul de televiziune Servus TV, aflat în proprietatea Red Bull.Marko anticipează că noile reguli vor afecta cel mai mult echipa Renault, care utilizează cel mai radical sistem de evacuare de pe grila de start, dar şi McLaren, 'care au copiat foarte bine sistemul', şi mai puţin Ferrari, care 'nu a avut niciodată sistemul sub control'.
Via | GMM
Personal vorbind, luand in considerare cat de repede echipele mari se pot adapta la schimbarile de regulament, tind sa cred ca ai dreptate inclusiv legat de McLaren si Ferrari, insa nu uita si Mercedes GP in preseason testing pana sa ajunga la Barcelona, au testat monopostul cu o evacuare clasica foarte asemanatoare cu ce se va folosi pe monoposturi incepand cu Silverstone, atunci utilizarea ei fiind justificata ca un mijloc de testare a fiabilitatii monopostului. Mi se parea ciudat atunci, gandindu-ma ca poate ascund inovatii - insa inovatiile MGP n-au aparut... insa acum tind sa cred ca schimbarea era calculata si unele echipe stiau ca FIA va reactiona astfel si nu cred ca doar Papa Frank a fost unicul responsabil cu bocitul la usa FIA. Scenariul Ferrari 2000-2004 pare sa nu mai fie un model de marketing pentru Marele Circ agreat acum cand brandul Formulei 1 se concentreaza pe spectacol. RedBull a omorat spectacolul la varf in ultimele etape, in calificari locul 1 incepand sa para ca e ca un loc de parcare rezervat pe grila de start pentru RBR.
Exemple: http://www.youtube.com/watch?v=MUGY54ZxGD8 Button vs Hamilton Canada 2011
http://www.youtube.com/watch?v=7MTtudbPVQ8 Schumacher vs Barrichello
Daca privesti cele doua filmulete se vede clar intentia lui Schumi pe de o parte si lipsa intentiei lui Button pe de alta parte.
Cele bune!
Deasemenea: Comentariile mele stau marturie ca i-am luat apararea lui Button si l-am acuzat pe Hamilton insa ... lucrurile au stat altfel