Dominaţia lui Sebastian vettel din Marele Premiu al statului Singapore a generat numeroase controverse cu privire la motivele pentru care monopostul Red Bull a fost atât de rapid, iar fostul şef de echipă Giancarlo Minardi a lansat ipoteza că echipa foloseşte tracţiunea controlată.
Tehnologia este interzisă în Formula 1, însă cei de la Red Bull Racing afirmă că nu ar putea să o folosească nici dacă ar dori, întrucât sistemul ECU este unic pentru toate echipele şi este furnizat de McLaren. Practic, echipa britanică ar avea acces la datele obţinute prin ECU şi şi-ar putea da seama că Red Bull utilizează o tehnologie interzisă.
"Este o prostie. Folosim tracţiunea controlată prin sistemul ECU furnizat de McLaren şi aprobat de FIA? Sistemele ECU sunt complet regulamentare, este o unitate standard utilizată de toate echipele şi orice sugestie despre tracţiunea controlată este răutăcioasă sau doar o dorinţă", a declarat Christian Horner, şeful triplei campioane mondiale.De altfel, inclusiv Fernando Alonso este de părere că monopostul Red Bull Racing respectă regulamentul tehnic, însă admite că echipa a găsit o soluţie inteligentă pentru a creşte performanţa monopostului.
"Ei folosesc ceva diferit comparativ cu alte echipe, dar asta este în regulă, pentru că monopostul a trecut toate testele în zilele de sâmbătă şi duminică.
Depinde de noi să facem o treabă mai bună", a precizat spaniolul.Presa speculează însă de mai mult timp că Red Bull foloseşte setări speciale pentru motor care respecta regulamentului tehnic.
Via SkySports
Comentarii (3)