Cu toate acestea, Christian Horner, şeful Red Bull Racing, a dezvăluit că monopostul de anul viitor al campioanei mondiale va împrumuta numeroase elemente de design de la predecesorul său, întrucât aerodinamica va continua să aibă un impact major asupra performanţelor.
"Cred că Adrian Newey (n.r - directorul tehnic al Red Bull) ar descrie RB10 ca un verişor al lui RB9. Sunt elemente care vor fi păstrate, iar ADN-ul lui RB10 va proveni din RB9. Sigur, este un motor diferit şi o altă evacuare, dar aerodinamica va continua să joace un rol important anul viitor", a declarat britanicul.
Horner a admis însă că nu aerodinamica este elementul crucial al monopostului de anul viitor, ci fiabilitatea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, mai ales că un pilot va putea folosi doar cinci unităţi pe an fără să fie penalizat, spre deosebire de cele opt motoare alocate până în prezent."Motoarele sunt marea necunoscută pentru anul viitor. turbo este mare, motiv pentru care vorbim de o formă diferită de curse. Cred că avem cel mai complicat tip de motor pe care îl puteam visa şi cu siguranţă este extrem de scump", a adăugat el.
Probabil că toţi constructorii se chinuie cu fiabilitatea, pentru că unităţile trebuie să meargă mult mai mult decart V8-urile. În plus, electronica este complicată şi motorulVia ESPNF1
Aerodinamica cel putin in prima parte a campionatului nu va avea absolut nici o influenta. Va conta forta bruta a motorului si modul in care se impaca cu sasiul. Atat si nimic mai mult. Aici au un avantaj enorm Mercedes si Ferrari. Ei au deja motoarele si le pot incerca pe orice alta masina ca sa-i observe comportamnetul pe asfalt. Practic pot sa testeze anumite lucruri de voie. RBR si Lotus nu pot face asta.
Va fi un sezon complicat care va depinde de foarte multe variabile.