Red Bull: "Mercedes a ajutat Ferrari să revină în frunte"

de Daniel Popescu
Vineri, 24.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Helmut Marko susţine că Mercedes a ajutat Ferrari să revină în frunte, însă nu a menţionat modul în care a realizat acest lucru.

Este dificil să dovedesc, dar sunt sigur că Mercedes a ajutat Ferrari. Şi cu toţii ştim de ce.

Helmut Marko
Consultant Red Bull
Ferrari este echipa care a înregistrat cele mai mari progrese în pauza dintre sezoane şi a devenit principala rivală la titlu a celor de la Mercedes.

Totuşi, cei de la Red Bull Racing, care traversează un sezon modest, afirmă prin vocea consultantului Helmut Marko că progresele celor de la Ferrari au fost posibile cu sprijinul direct al Mercedes.

"Este dificil să dovedesc, dar sunt sigur că Mercedes a ajutat Ferrari. Şi cu toţii ştim de ce", a declarat el.

Marko nu a dorit însă să intre în amănunte şi să dezvăluie motivele pentru care a ajuns la această concluzie. Una dintre ipoteze este că Mercedes nu a dorit să domine sezonul 2015 la fel ca anul trecut, întrucât acest lucru afectează imaginea Formulei 1. O altă sugestie este că Ferrari a sprijinit demersul Mercedes pentru menţinerea actualelor motoare V6 de 1.6 litri şi după sezonul 2017.

Între timp, Marko afirmă că Red Bull Racing nu a pierdut foarte mult după plecarea lui Sebastian Vettel, întrucât Daniel Ricciardo se ridică la nivelul acestuia.

"A fost o relaţie construită pe parcursul anilor, dar asta nu înseamnă că nu am rămas cu nimic.

Ricciardo a demonstrat că este la acelaşi nivel", a adăugat el.

Via GMM

Comentarii (16)

  • F1 Vision
    Pai va spun eu un motiv, poate chiar singurul: Cei de la Mercedes au dat liber unor angajati care au fost recrutati de Ferrari. In loc ca acestia sa treaca printr-o pauza de x luni, au fost lasati liberi sa mearga la Ferrari la un timp (doua saptamani, sau o luna) dupa ce astia au anuntat ca pleaca. Un exemplu in sine este venirea lui Wolf Zimmermann, unul dintre cei care ai ajutat Scuderia sa revina in lupta pentru podium. Discutiile din presa, spun aceasta recrutare a fost un schimb intre Mercedes si Ferrari iar pretul a fost ca Hamilton sa nu fie recrutat de catre cei de la Ferrari. Evident discutiile au fost purtate de sefii celor doua concerne.
    18 7
  • si flacara violet, tot aia care i-a bagat bete in roate lui geoana
    16 5
  • klausnake
    Nu stiu daca sunt in asentimentul tuturor dar mie unul acest imbecil numit Helmut Marko, (probabil imi aduce aminte si de unul dintre piticii desenului animat cu Alba ca Zapada), imi provoaca greata cu declaratiile lui.
    Candideaza cu sanse reale la titlu de cel mai mare retardat din F1,alaturi,bine-nteles de senilul Ecclestone...
    36 9
  • Lol klausnake!!!!!!!!!!!!!!!!
    14 3
  • Auze-l si pe imbecilul asta de Marko, daca Rbr nu mai este in ata prin smecherii incepe sa acuze Ferrari, hua!
    17 7
  • mobius
    Nici eu nu-l agreez pe Marko, dar totusi ceva adevar exista in spusele sale. Ferrari este cu siguranta a doua echipa de pe grila si asta datorita muncii prestate de echipa tehnica in frunte cu Alison, o munca dusa cu asiduitate si profesionalism. Un sincer bravo pentru surpriza cu atat mai placuta cu cat foarte putini se asteptau la asa ceva. Ceeace se poate discuta insa este ecartul foarte mic dintre cele doua echipe, care pare sa fie influentat si aceasta influenta nu poate veni decat din partea Mercedes. Dupa parerea mea, am mai spus-o, daca cineva a influentatintr-adevar acest rezultat acela este Hamilton.
    6 6
  • @F1 Vision Nu pot să-mi imaginez cum îți închipui că o echipă preferă să renunțe la ingineri ca să țină un pilot, când în F1 mașina e mai importantă decât pilotul :))
    Crezi că plânge Mercedes că pleacă Hamilton? E Ricciardo, Alonso, Vettel pe piață. Au de unde alege. Alonso vine imediat.

    P.S. Concern, cuvânt folosit de tine, nu e sinonim cu companie. Concern n-are nici o treabă cu Scuderia Ferrari sau AMG Mercedes. Ți-a plouat în gură cu neologisme.
    10 8
  • F1 Vision
    @Ferr1: Nu poti sa-ti imaginezi ceva, treaba ta. Sunt destule articole care dezbat ce am spus eu mai sus. Cat de adevarat este, nu pot sa spun 100%. Dar cu siguranta exista un mic adevar in fiecare.

    Citind comentariul tau mi-am dat seama ca nu esti capabil din pct. de vedere intelectual (evident no offence intended). Nu-i ceva grav, dar uite o mica parere: tu nu lucrezi la o echipa de Formula 1. Poate eu lucrez, pot sa fiu maturator acolo si tot inteleg/pricep/invat mai multe decat tine, care doar stai in fata unui televizor si esti expect la scuipatul semintelor cand castiga Vettel.

    Eu nu stiu ce planuri au cei de la Mercedes in legatura cu Hamilton, dar daca erau interesati de Alonso/Ricciardo/Vettel, oricare dintre ei pilota deja la ei, sper ca te-ai prins ca nu s-a intamplat asa ceva. Si plus nu te-au angajat pe tine nici macar ca maturator acolo. Te prinzi singur de restul.

    Despre concern, scuze haide sa-ti explic simplut, asa pentru nivelul tau, un concern, are in subordine mai multe companii. Mai departe este simplu, ambele echipe de Formula 1 fac parte dintr-o companie, care face parte dintr-un concern, deci fac parte dintr-un concern, ca-i mai simplu. Daca tu crezi altceva, intreaba-ti parintii poate sunt ceva mai dotati din pct. de vedere intelectual ca tine, cine stie. Daca nu, intreaba aici si sigur iti va raspunde cineva, eviden nu eu, ti-am raspuns deja.

    Ai neclaritati? Sper ca nu, tot ce am postat, am incercat sa fie cat mai simplu si usor de inteles, de toata lumea, inclusiv tu.

    P.S. Sa stii ca pot sa-ti dau cateva link-uri interesante dar tu fiind un mare fan Ferrari (sau asa te lauzi, la ce postezi, mai bine te dai fan Mercedes sau McLaren), puteai sa cauti singurel articole despre ce am spus eu. Si daca nu ma crezi pe mine, poate alte articole scrise de jurnalisti seriosi, poate... te vor lumina mai bine.

    P.S. Cauta-ti si tu de lucru intr-o companie mare, in loc sa stai degeaba acasa in fata televizorului. Daca ai lucra intr-o multinationala, ai vedea cum merge treaba asta cu cumpanii, concerne si asa mai departe.

    Uite o paralela din IT (nu cred ca ai auzit de asa ceva dar poate ai vreun prieten care se pricepe).
    - Ai un domeniu (AD), iar ca structura de organizare ai deasupra mai multe domenii adica un copac (Tree), dupa care mai multi copacii se unesc intr-o padure (Forest). Cam asa sunt si concernele.
    - Sau mai simplu incepi cu FIAT la baza unei piramide, urmeaza Ferrari si Scuderia Ferrari iar in varful piramidei ai concernul FCA. Simplu de inteles de oricine!
    7 9
  • F1 Vision
    @Ferr1: Stii ce-i ciudat? Pe tine nu te-a interesat ce am spus eu, nu te-a interesat nci macar da-i adevarat ce am scris eu acolo. Pe tine te-a deranjat ca am scris "concerne" de parca n-ai stii ca am spus foarte clar cine a purtat aceste discutii. Sa inteleg ca de fapt ti-a fost greu sa intelegi ce am scris acolo sau pur simplu nu ai avut capacitatea de a intelege imaginea pictata de cuvintele mele?

    O persoana inteligenta cauta pe net, sa vada daca am sau nu dreptate. O persoana prostuta, nu era interesata de asa ceva, era interesata sa vada daca am scris cu cerneala albastra sau neagra. Iti dai seama unde te regasesti sper.
    5 6
  • F1 Vision
    (.) Punctulet tata... este "flacara violeta"... te prinzi tu de ce, sper.
    3 5
  • Helmut mai taie dude, cum poti sa vi cu asemenea idei, sau ai baut prea mult red bull? Canta la alta masa ca nu tine!
    6 1
  • tabla de 1
    hai ca te a facut praf vizionarula asta,apropo el e fan alonso fratilor el n are treaba cu ferrari din moment ce plange mereu la posturi cu mclaren si honda
    2 3
  • @F1 Vision Te rog să deschizi un dicționar și să citești de câteva ori diferența între economie și sport, și anume aceea că în economie vorbim de COMPANII, CONCERNE și ce dracu mai vrei tu, iar în Formula 1 vorbim de ECHIPE. În Formula 1 nu concurează FIAT sau Draimler. Pentru Formula 1 nu negociază concernele FIAT și Draimler, ci ECHIPELE Scuderia Ferrari și Mercedes AMG Petronas F1.
    Ți-am explicat, ai învățat un cuvânt nou și ai vrut să te dai mare. Calmează-te cu comentariile alea aberante și, dintre noi doi, cu siguranță nu eu sunt cel care are nevoie de un loc de muncă...
    Sper să nu te pierzi printre cuvinte, din nou.
    10 4
  • @F1 Vision Apropo, știi care e chestia ... Că un om inteligent ca tine o tot dă atâta, în sus și în jos, cu inteligența altora, chipurile ce deștept ești tu și ce prost sunt alții.
    Păi, bă, tare inteligent mai trebuie să fii.
    Mi se rupe. Cum de altfel și celorlalți de pe aici. Ești mai degrabă o țeavă de eșapament de la o mașină, adică plin de gaze, ca să nu spun altfel.
    Atât timp cât nu pricepi diferența dintre concern și echipă sau dintre economie și sport, repet, mare inteligent. Bine că ne luminezi de fiecare dată.

    Când ai informații, rezumă-te la un link și mai puțin la povești inutile.
    10 3
  • Are dreptate. A fost mai mult decat evident jocul de glezne facut de nemti in Malaezia dupa ce a izbucnit scandalul cu egalizarea motoarelor. Au castigat prea evident in Australia asa ca au schimbat politica.
    3 0
  • @ferr1

    Da lasa-l ma naibii cu impresiile lui. Va prosteste pe voi ce destept ii el, cand el de fapt ii un rebut. Nu-l mai baga in seama. Lasa-l la Londra in multinationala.
    6 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru